Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Alvast een beginnetje gemaakt.

De "onderdelen" voor 1 hoofdzijde:
F-15-284.jpg

zoiets straks?
F-15-285.jpg

voor het gemak zou ik de voorste deur uit 1 deel kunnen maken, scheelt scharnieren en klooien met de afstelling.

Maar ga toch proberen ze gedeeld te maken staat net iets mooier tijdens openen en sluiten denk ik.

Per deur komen er 2 scharnieren, elke deur wordt aangestuurd door een eigen micro servo (heel misschien de voorste toch door 1).

Later zal de achterste deur van het neuswiel gewoon bediend worden door de poot, de voorste weer door een servo.

Komt dus een electronische regel unit in die ik aansluit op de ontvanger en de deur en gear servo`s komen in die unit en daarmee kan ik de servo`s instellen.

Gear down: alle deuren open, gear eruit, voorste deuren allemaal dicht.
Gear up: alle voorste deuren open, gear up, alle deuren dicht.

Moet alleen even kijken hoe ik m`n rem dan ga aansturen, vrees namelijk dat dat dan niet meer via 1 servo kan :roll:
Moet ik dat weer gaan aanpassen :-(

Mits ik misschien met een vertraging ga werken op m`n gear die ik op een eigen ontvangeruitgang aansluit.

Beide zullen dan direct bediend worden maar omdat ik het gear 10 sec vertraag en de deuren wel direct open gaan zou dat misschien net gaan.
De vertraging van deuren dicht kan ik ook instellen dus dat zal redelijk verlopen.

Mhhhh, dat zou getest moeten worden.

Laatst bewerkt:
He Berto, zou persoonlijk investeren in een door sequencer (jet tronic). Deze regelt de kleppen en het landingsgestel zodat dat maar een kanaal kost. Heb dit zelf ook in mijn f-15. Werkt perfect en is perfect in te stellen. Regelbare tijdvertraging, kleppen open of dit als landingsgestel uit of in is.
Greetz Andre.

Hee Andre,

Yep, ik ken ze ;-)

Echter wat ik al zei zit ik een beetje met de remmen dan, maar wie weet werkt dat dan ook nog.
Anders moet ik dat weer even aanpassen.

We zullen zien, eerst de deuren amar eens maken :lol:

Laatst bewerkt:
Yep, zal 2 dagen op Pampa aanwezig zijn.
Daarom nu ook alvast begonnen met de wieldeuren ;-)

Maar daar komen jets die echt schaal zijn hoor, dan is deze vet fun schaal ;-)

Haha, weet nog een hele mooie Nasa uitvoering ;-)
Maar je kan deze ook electro maken hoor :lol:

Tja, dat zou dan uiteindelijk wel de uitvoering worden....toch electro :)
M.a.w. mijn interesse is gewekt......slecht teken voor mijn portemonnee

Tja, electro is uiteindelijk bijna net zo duur als een turbine ;-)
Maar alles kan natuurlijk :yes:

Maar die geur, dat geluid, daar kan electro niet tegen op :nooo:

En met de deurtjes dicht zal dat er straks geweldig uit zien denk ik zo:
F-15-286.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb thuis een FEJ F-15 staan die ik op electro ga zetten, wss 2 Vasa 110mm fans. Al mijn jets zijn op EDF, natuurlijk het echte turbine geluid is nog steeds de max.

Ben

Heee Ben,

yep, je ziet zelfs de grotere jets al op EDF, BVM heeft ook van die moooie setjes maar het blijft toch nog kostbaar.
En als je geen stroom op het veld heb dan ben je al errug beperkt qua laden.

Maar qua geluid misschien een soundmodule erin? ;-)

Grt,
Berto.

Heee Ben,

yep, je ziet zelfs de grotere jets al op EDF, BVM heeft ook van die moooie setjes maar het blijft toch nog kostbaar.
En als je geen stroom op het veld heb dan ben je al errug beperkt qua laden.

Maar qua geluid misschien een soundmodule erin? ;-)

Grt,
Berto.

gewoon een kleine turbine er onderhangen alleen voor het geluid :):):) als je daar dan weer een laadapparaat aan hangt, heb je een soort hybride :)

Genoeg lipo's meenemen naar het veld. Ik heb zelf een half tractie loodaccu die mijn Hyperion lader voedt en daar kan ik makkelijk 3 tot 4 keer mijn 12S 5000mA mee laden, heb 2 sets voor mijn jets. Dus een middagje vliegen is geen probleem.

Ben

Gisteren maar 1 vlucht kunnen maken doordat ik de landing verprutste.
Nu blijkt dus wat ik al vermoedde met de huidige poten.

Deze zijn zo stevig dat nu de constructie breekt ipv de poten krom.

Denk dat ik het eigenlijk wel liever zo heb ;-)

Maar dit is de schade:
F-15-288.jpg

Hier zou dat moeten zitten:
F-15-289.jpg

Zoals het links nog wel zit :)
F-15-290.jpg

Wat gebeurde er.

Ik wilde weer eens gaan testen met de snelheidsmeter om te kijken wat zijn landingssnelheid nu is.
Dus dit allemaal gemonteerd en vliegen maar.

Het was nog wel redelijk turbulent maar goed te doen, weet nu ook dat met een hoge snelheid de hoofdpoten niet helemaal in gaan :lol:

Na lekker wat rondgecrost te hebben eens een circuit gedraaid met alles uit, en dat ging best, Onno op de meter kijken hoe of wat.
Op 2 meter met alles uit over het veld voelde goed.

Alles in en weer even "raggen".

Toen voor het echie en op downwind gear uit, indraaien naar final airbrake uit en binnehalen maar.

Onno zei af en toe de snelheid en ik dacht dat ik aardig uit zou komen.
Niet dus, heb me een beetje verkeken op de wind en op een meter of 10 voor het veld moest er echt volgas gegeven worden doordat ie ineens doorzakte.
De staart ging nog net niet door de hei, en met een veelste hoge neusstand trok ik hem over de baandrempel heen en maakte de kist een harde landing.

Niet eens zo heel hard maar denk dat de vroegere harde landingen het plaatje al wat verzwakt hadden.

Maar alles is reparabel en hij komt zondag gewoon mee naar Oss.

Resumé wat ging er nu fout:
1, ik heb het circuit te hoog in gezet en kwam met alles uit met vrijwel gas dicht op de baan af, in een vrijwel constant dalende bocht/final.
Normaal kom ik wat vlakker aan met 1/4 gas om de hoogte te behouden.
2, ik heb me verkeken op de wind, met airbrake uit had ik meer gas moeten geven met de heersende wind om het veld te halen, of zelfs airbrake in vanwege de turbulentie.
3, ik was teveel gefocust op de snelheid van de kist, tijdens het laatste deel van de nadering vloog ik 54km/uur zonder gas, das op het randje blijkbaar.
nu wilde ik wel weten wat de landingssnelheid was maar dat is nu even te geweest.

Weet ik in ieder geval waar ik boeven moet zitten ;-)

Vanavond maar even een plaatje maken en dan zal het wel weer goed komen.

Laatst bewerkt:
Back