Om te beginnen maar eens met drie stuks, kan er altijd nog eentje bijzetten
3 is 100% zeker weten genoeg; heb er zelf ook 3 7955's op zitten en met maximale uitslagen (zodat hij precies de hoogteroeren niet raakt) en hij reageert als een gek

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om te beginnen maar eens met drie stuks, kan er altijd nog eentje bijzetten
De kabels van de staart aansturing heb je deze nog getwist, bij al mijn pilot-rc modellen moest ik de kabels twisten, anders raken de kabels achterin de romp en gaan de kabel strakker staan bij grote uitslagen.
Over welke kabels heb jij het? (servokabels of closed-loop?)
Servo kabels bedoel ik, dit zij de enige kabels die ik hier zie?, of niet?
Ok, maar ik zie niet in hoe servokabels strakker kunnen gaan staan met grote uitslagen![]()
Die moeten inderdaad gekruisd worden anders werkt het niet.
Grappig, ik heb ze niet gekruisd, het werk perfect(en het is toch exact dezelfde Yak, die gozer van Pilot-RC heeft gewoon bij zijn vertrek bij SD Models de computerbestanden meegenomen
)
Exact de zelfde Yak, dat kan ik nou niet zo zeggen, ze komen redelijk overeen dat wel![]()
ok jouw vliegtuigen zijn onderworpen aan dergelijke wiskundige principes, Alex. Hoeft geen probleem te zijn, maar dat is wel een nadeel van pull-pull: om de ideale aansturing te krijgen moeten de hevels (servo en roer) in een rechte lijn zonder afbuigingen of wat ook aan elkaar verbonden zijn plus dat de aanhechtingspunten dezelfde afstanden moeten afleggen (=dezelfde straal van de roer- en servohevels). Pas dan is -m.i.- pull-pull echt goed.
Wat weegt ie? ik zit met de mijne op 22.3kg, ben benieuwd of de Pilot RC Yak lichter is, ik overweeg namelijk om nog een 3.3m Yak op te bouwen en die onder de 20kg te krijgen met een lichte ZDZ enzo.
Volgens de Pilot RC site moet 19,3 kg haalbaar zijn.
Ja ok, fabrieksopgaven zijn lang niet altijd even juist(als hij een gewicht weet met de dl222, dan haal ik het extra gewicht van de 4-cilinder eraf, als dat al in de buurt zit van de 20kg, dan is het wellicht haalbaar)