He burp, hmm, ja idd, al heeft de bak behoorlijk wat kracht nodig om te schakelen...... Trekken is met een kabel geen probleem, maar duwen wordt lastig lijkt me. M'goed, ook deze manier zit inmiddels in mn hoofd, definitieve oplossing komt vanzelf leert de praktijk
Ik heb vanavond nog eens goed de boel nagemeten met hulplatjes, duimstok en ogen. Zoals de boel nu vastzat was het staartstuktandwiel niet in lijn met het motortandwiel. Met het risico dat de ketting er straks af loopt. Dus motorbok weer losgehaald en opnieuw uitgelijnd met hulplatjes/vastgelijmd met gewichten/plantenbakken en weet ik veel. Morgen met behulp van hulplatjes, opvulstukken, bruislijm en schroeven de boel maar weer goed vast zetten.
Benzinetank is inmiddels ook in wording, een ongebruikt verfblik van 1Liter, een losgeknipt dopje met draad van een parketboenselblikje en een benzinekraantje van de brommerhandel...morgen maar ff s de boel aan elkaar solderen.
Mees is overigens flink bezig met dit project....op school kwam de juf gister naar me toe ("nou nou..mees heeft het project helemaal toegelicht via het digitaal schoolbord en modelbouwforum..."), en op de BSO vanmiddag zaten ze ook al op modelbouwforum te kijken... vooral het nieuwe formaat schroef (7") tov de oude fluistermotorschroef (ieniemini) lijkt indruk te maken ....geinig niet?!

.