Post je eigen ontwerp spuitklusjes Shocky!

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hierbij nog twee foto's van een collega airbrusher / piloot: Donatas Pauzuolis
Te mooi om jullie te onthouden;)

Neem ook eens een kijkje op zijn site: Donatas Pauzuolis RC page

Onder het knopje "Know How" kun je diverse leuke / handige tips vinden.

Arrowevomain.jpg

Arrowbottom.jpg

Respect voor jullie beiden. Erg mooi gespoten en op de site van donatas staan inderdaad vele goeie tips.

Mvg,

hey jeroen , inderdaad ik gebruik een double action spuitje namelijk een infinity 2 in one . prachtig spuitje overigens wat ik gebruik voor men airbrush cursus waar ik inmiddels in men gevorderde cursus zit . dus het spuiten lukt me op papier en doek goed . alleen met depron is dat een ander verhaal de verf die ik gebruik heeft precies geen vat op de depron . net zoals water op olie :)

dus ga ik het eens met andere verf proberen .

@jeroen,

Gebruik jij de Createx classic, auto of model air kleuren. En hoe zit dat met de transparente kleuren van createx moet ik dat transparant letterlijk nemen.

Mvg,

Hey Daniel,

Ik kan eigenlijk niks vinden op de flesjes die ik heb. Er staat wel standard op. Ik veronderstel dan dat dat de classic zal zijn. De kleur code's komen wel overeen met deze lijst.:Createx Colors

Met transparante kleuren heb ik geen ervaring tot op heden. Ik weet wel dat deze bedoeld zijn om een eerdere aangebrachte laag een extra dimensie te geven. Wordt b.v. veel gebruikt voor het spuiten van real flames.

Hey Daniel,

Ik kan eigenlijk niks vinden op de flesjes die ik heb. Er staat wel standard op. Ik veronderstel dan dat dat de classic zal zijn. De kleur code's komen wel overeen met deze lijst.:Createx Colors

Met transparante kleuren heb ik geen ervaring tot op heden. Ik weet wel dat deze bedoeld zijn om een eerdere aangebrachte laag een extra dimensie te geven. Wordt b.v. veel gebruikt voor het spuiten van real flames.

Ja het zal de classic zijn inderdaad. Het transparante is me nu ook duidelijk.
Ik ga verf bestellen en experimiteren.....

Mvg,

transparante kleuren zijn ook te gebruiken , het nadeel is dat je veel lagen moet doen om een dekkende kleur te krijgen . voordeel is je kan er details mee spuiten en overspuiten . bv als je naar de haren kijkt van men werkje men laatste les airbrush dan zie je dat de haren eruit komen en toch is het met dezelfde kleur gespoten .

als je het rechteroor bekijkt dan zie je dat de haren die gespoten zijn er goed uitkomen , hoe meer je er overspuit (dezelfde kleur)ze zullen altijd zichtbaar blijven .

ik hoop dat het nu wat duidelijk is wat je kan doen met transparante kleuren .

ik heb dit tshirt gespote met de vlogende kleuren
17548ebd950427bd.jpg

Rood orange bruin geel groen en zwart.
Heb overal de zelfde kleur"bruin" genomen waar ik bruin wilde paken
alleen is de ene laag dunner als de ander. dit is steeds per 5 procent gespoten.

dit is gedaan bij een cursis bij airbrush almere.
Deze foto is van het tshirt van me vader had ff geen een van mij op me pc staan.

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
transparante kleuren zijn ook te gebruiken , het nadeel is dat je veel lagen moet doen om een dekkende kleur te krijgen . voordeel is je kan er details mee spuiten en overspuiten .

Bedankt voor de info, ik zal ook eens een paar transparante kleuren aanschaffen en er mee gaan expirimenteren.

P.s. ziet er goed uit Jona. Ben benieuwd naar je nieuwe modellen.

He Jeroen,

"Enen blick van herkenninck", die metalsheet stab en rudder, waar ken ik die toch van ? :-)

vliegt overigens als een speer joh, leuk kistje die Prakmaster,nou vooruit.... Parkmaster

Greezt, Frank

@Jeroen,

Hoe je dat eigenlijk met je airbrusch als je die schoonmaakt in de ultrasoonreiniger haal je dan ook alle o-ringen eruit. Of droogt dat dan niet uit.

Mvg,

ik maak mijne eigelijk alleen maar met water schoon.
Dat hebben ze bij de cursis toen gezegt dat schijnt goed genoeg te zijn.
Posted via Mobile Device

ik maak mijn proper met een gewone ruitenreiniger , das net zo goed als de producten die je kan kopen voor je airbrush pistool te reinigen . was een goude tip van men leraar airbrush

ben vandaag maar eens begonnen aan de nieuwe yak55 van donut models , eerst de originele kit overgetekend, uitgesneden ,en dan proberen de bedrukking te copieren maar dan in een andere kleur .
hier alvast wat foto's .

morgen wat verder werken want hij moet zaterdag af zijn voor de eerste indoor sessie.

ahja dit is allemaal gespoten met transparante verf , voor degeene die het moest intereseren .

ziet er leuk uit:D

Tijger goed gelukt op het depron(de foto is een beetje klein)? Denk dat die verf wat sneller gaat uitlopen op depron, of maakt dat weinig uit?

@Jeroen,

Hoe je dat eigenlijk met je airbrusch als je die schoonmaakt in de ultrasoonreiniger haal je dan ook alle o-ringen eruit. Of droogt dat dan niet uit.

Mvg,

Eerst borstel ik hem schoon met een tandestoker. Vervolgens gaat ie in het ultrasoonbad met een paar druppeltjes dreft en amoniak. De O-ringen blijven gewoon in de onderdelen zitten. Ik denk dat ze eerder versluiten als je ze er elke keer uit en inzet. Ik doe dit nu al een jaar met intensief gebruik en heb geen problemen ermee tot nu toe. Mocht het over een tijdje nodig zijn vervang ik de O-ringen wel voor nieuwe.

@Jona,
Dat ziet er weer goed uit. ik heb ook nog die Yak55 liggen maar dan met een spanwijdte van ca. 50cm. Mocht ik die gaan maken dan komt er natuurlijk ook een eigen design op ;)
P.s. je hebt een PBtje van me.

Voor mijn nieuwe airbrusch werkstukje heb ik ondertussen al een idee op papier gezet. Ik wil namelijk een verslag gaan maken in het F3P gedeelte op dit forum waarbij ik laat zien hoe ik een kistje bouw. Ook zal ik dan een stap voor stap verslag maken van het spuiten. Wellicht dat mensen hier ideeen uit kunnen halen.

091331.jpg

Keep on airbrushing;)

Laatst bewerkt:
Deel I

Hallo allemaal,

Hierbij het eerste deel van een korte beschrijving van hoe ik het e.e.a. aanpak bij het spuiten van mijn shockies. Ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen of op nieuwe ideeën kan brengen.

Voor dit voorbeeld ben ik een kistje aan het spuiten welke ik ook zelf heb ontworpen. De tekeningen ervan en een bouwbeschrijving (volgt nog) kun je hier vinden.
tekening-f3p-model-precise

O.k. daar gaan we dan. Voor het eerst heb ik al reeds de schanieren getapet en spuit ik dus over het plakband heen. Normaal gesproken doe ik de roeren er pas afsnijden wanneer ik klaar ben met spuiten. Middels die methode heb je namelijk makkelijkere stukken depron waarop je in een keer je schema kunt spuiten.

Ik begin altijd eerst met het grondig reinigen van het depron. Hier gebruik ik gewoon Glassex en keukenpapier voor. Verder doe ik geen voorbehandelingen aan het depron zoals b.v. schuren enz.
DSCN8543Medium.jpg

Het schema wat ik ga spuiten is in de post hierboven te vinden. Ik zal dus het nodige moeten afplakken. Dit doe ik zoals de eerder uitgelegde procedure met normaal papier en de 3M lijmspray.
DSCN8544Medium.jpg

Ik begin met de eerste layer aan te brengen welke in dit geval licht groen is. Dit doe ik ongeveer in 3 dunne lagen. Ik probeer hierbij niet een mooie egale laag te krijgen omdat ik graag een effect wil bereiken waar wat diepte in zit.
DSCN8545Medium.jpg

De tweede layer bestaat uit een donker groene kleur welke ik zelf heb gemengd. Op de foto is het niet te zien maar hier zit ook een soort paarlemoer effect in.
DSCN8546Medium.jpg

Nu breng ik met zwart een soort schaduw rondom de sjablone aan. Hierdoor lijkt het later alsof de groene gedeeltes als het ware als druppels op het depron liggen
DSCN8547Medium.jpg

Om nog iets meer reliëf in het groen te creëren zet ik hier en daar wat lichte strepen en plekken aan met licht bruin.
DSCN8548Medium.jpg

Nu begin ik met het zetten van de bubbels. Hiervoor gebruik ik een cirkel sjabloon. Ik probeer hierbij te spelen met grote verschillen en plaatsing. Belangrijk is dat je van te voren nagaat waar je het licht vandaan wilt hebben. In dit geval wil ik dat van de voorkant van het vliegtuig komen. De schaduw (het zwart) zet ik dus aan in de onderkant van de cirkels.
DSCN8549Medium.jpg

Voor de bovenkant van de cirkels gebruik ik in dit geval paarlemoer goud. Dit geeft een erg mooi effect wat helaas op de foto niet is terug te zien. Wanneer ik nu namelijk de vleugel verdraai t.o.v. de licht inval zie je de bolletjes oplichten of dimmen.
DSCN8550Medium.jpg

Om nog wat meer effect eraan te geven spuit ik nu nog heel licht de randen van de vleugel met wat goud.
DSCN8551Medium.jpg

En zo ziet het er dan uit wanneer de papieren sjablone eraf gehaald zijn.
DSCN8556Medium.jpg

Tot zover ben ik nu. Binnen kort zal ik verder gaan met het vervolg van het spuiten.
DSCN8553Medium.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er machtig mooi uit. Ik vind die toturials leuk om te lezen:D. NU snap ik eindelijk hoe alles zo strak is gespoten.

Deze komt toch wel naar rotterdam?? even foto's en video maken :lol:

Laatst bewerkt:
Back