Pr2 Cox Edition bouwproject

Hmm. Ik heb zelf ruime ervaring met dit soort motoren en die carter druk is echt nodig om een betrouwbare motorloop te verkrijgen. De eigen aanzuiging van deze motoren is namelijk zeer gering door twee pestatie verhogende kunstgrepen die kenmerkend zijn voor de Tee Dee serie.
(1) De spraybar loopt niet in het midden van de venturi maar de brandstof komt uit de gaatjes langs de rand.
(2) Ruim voor het bereiken van het bovenste dode punt komt de zuigerrok boven de uitlaatpoort vrij. (Sup Piston Induction.) De onderdruk uit het carter zuigt weliswaar veel verse lucht naaar binnen, maar de brandstof aanzuigende werking verminderd ook.

De enige manier om zonder carter druk te werken is met een onder druk staande tank zoals bij 1/2A combat LB modellen met behulp van een opgeblazen fopspeen tank. Dat is niet erg practisch.

Het verschil tussen het gebruik met en zonder carter druk is dan ook goed in de naaldafstelling merkbaar. Met druk ongeveer 1,25 omdraaingen open, zonder druk 2,75 omdraaingen.

Jorrit zei:
Waar is Bruno wanneer je hem nodig hebt? ;)
Thuis, bij de telefoon, wachtend tot je hem belt.... Nee, ik heb een wat drukke tijd achter de rug, -huwelijk zus, eigen verjaardag, extra werk vanwege zieke collega- dus behalve mijn trim- en trainingsvluchten op vrijdag de 3e ben ik niet op het veld geweest. Komend weekend NK op De Peel, dus ook weer geen MVA... Nu lijkt het weer niet echt mee te werken dus of er deze week nog iets te vliegen valt, betwijfel ik.

Even over de Tee Dee, wat stop je er voor brandstof in? Gebruik je wel foam-killer? Heb je minimaal 25 % wonderolie? En minimum 10 % nitro? Wat Bert voorstelde, een combattank (speen) kan een goede oplossing zijn. Kijk eens hier: http://mejzlikmodellbau.inshop.cz/inshop/scripts/set.asp?Level=38&Rnd=1863999

Ik zou niet gaan boren in zo'n puppy..... Een grotere venturi kan ook nog de nodige extra power opleveren.

Tankdruk gaat niks worden aangezien m'n tankje maar één aansluiting heeft en inmiddels voorzien is van gaatjes voor de ontluchting. Overigens heb ik ook geen ruimte voor het doorvoeren van een extra slangetje vanuit het carter.

Op RCgroups werd me aangeraden om een paar laagjes panty over de venturi heen te trekken en die vast te zetten met elastiek o.i.d. Zo zuigt hij beter brandstof aan. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik gebruik overigens 25% Car 2 Brothers huismix met een raadselachtige hoeveelheid olie en andere toegevoegde stoffen.

Jorrit zei:
Tankdruk gaat niks worden aangezien m'n tankje maar één aansluiting heeft en inmiddels voorzien is van gaatjes voor de ontluchting. Overigens heb ik ook geen ruimte voor het doorvoeren van een extra slangetje vanuit het carter.
Dan zou ik toch echt eens een speen proberen... Ik wil komend weekend wel zoiets voor je proberen op de kop te tikken. Die dingen kosten haast niks...

Jorrit zei:
Op RCgroups werd me aangeraden om een paar laagjes panty over de venturi heen te trekken en die vast te zetten met elastiek o.i.d. Zo zuigt hij beter brandstof aan. Wie heeft hier ervaring mee?
Je wilt het vermogen terugbrengen? :wink:

Jorrit zei:
Ik gebruik overigens 25% Car 2 Brothers huismix met een raadselachtige hoeveelheid olie en andere toegevoegde stoffen.
Ik ben de laatste om Peet z'n peut af te kraken zonder dat ik het gezien/geprobeerd heb, maar als er niet voldoende wonderolie (25% of meer) inzit, kun je problemen verwachten.

hallo,
ik weet het een oud draadje maar mischien wil ik hem ook wel maken. er moest toch normaal een speed 400 in. en k kan de tekeningen niet meer dowloaden. kan iemand ze mischien door sturen naar zander.meer@gmail.com
alvast bedankt
mvg

Back