Pr2 Cox Edition bouwproject

Na een 2e hands Cox TeeDee .049 aangeschaft te hebben moest er ook maar een bijpassend vliegtuigje worden gebouwd. Nu vond ik de Pr2 van Paul Ravensbergen altijd al een errrg interessant model maar om van brandstof ineens over te stappen op electro met alle kosten van dien was dit geen optie. Máár nu er een klein Coxje op komt overweeg ik 'm toch te bouwen.

Na de tekening gedownload te hebben van http://www.paulraaf.tk maar eens aan de gang met AutoCad2000.. Na goed 2 uur gepruts en printerinstellingen veranderd te hebben gaf ik de hoop op. Gelukkig was Paul zo vriendelijk om een geplotte versie op te sturen. Nu kan het bouwen dan eindelijk beginnen.

Het model in kwestie:
pr2coxedition_00.jpg

Foto van Paulraaf.tk

Het motortje. Bouwjaar: 1970 maar ziet er nog prima uit!
pr2coxedition_01.jpg

De malletjes gemaakt en klaar voor het op maat schuren van de ribben. Op de foto is ook een €10,- biljet te zien zodat u een beetje een idee krijgt hoe klein alles wel niet is... :)
pr2coxedition_03.jpg

Ehm.. D'r moet nog 3mm balsa tussen alle ribjes (in spe).. :)

Martijn vroeg zich af waar ik het tankje zou laten. Goeie vraag maar daar had ik al aan gedacht.. :)

Ik heb van Graupner echt een miniscuul klein tankje gekocht (rond en langwerpig) en op tekening zou die moeten passen. Desnoods een klein beetje vervormen met behulp van een verfstripper.

Mócht zélfs dat niet lukken hebben we altijd nog de zelfbouw balsa tankjes. Hierover is meer te lezen op http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1379

Ik weet niet wat zo'n coxding weegt maar met een speed 400 in de romp ligt het zwaartepunt zonder accu erin eigenlijk al op de goede plek bij mij.

Ziet er nu al interessant uit! :D

Groeten,

Paul

Zo'n coxje weegt vrijwel niks... Onze keukenweegschaal vind het zo weinig dat hij niks aangeeft.. :? (digitale Tefal tot 3 kg) Vol tankje (2oz) en een ontvanger accu packje komen allemaal in de neus. Motor wordt inderdaad geïntegreerd in de romp. Ik kijk gewoon of het zo wil vliegen...en anders merk ik het vanzelf wel.. :)

En, vordert het al een beetje? :wink:

Paul

Ps. Aangezien mensen wel vaker problemen hebben met printen van m'n tekeningen heb ik besloten een "tutorial" op m'n site te plaatsen. Met dank aan Chemsurfer (Ezone). De tutorial is te vinden onder downloads.

De ribben zijn af, maar daarmee is het ook wel gezegd.. Verder niks aan gedaan. Ben weer bezig geweest met m'n Diamant en morgen ff de cowling ophalen in Bussum, dan spuiten en tegelijker tijd verder met de Pr2 CE... Nog een héle week vakantie voor de boeg.... :)

stoer vleugeltje 8)

watvoor lijm gebruik je om het hele zaakje te lijmen?

~ mike

zozo dat ziet er goed uit,
nog ff een rompje bouwen...
ik denk dat ik mijn pylon racertje ook maar ff ga ombouwen naar cox.
grtz, Bas

Jaja.. Heb een klein brandstoftankje van Graupner gekocht (N°.1331)

Handleiding Graupner zei:
Voor het tanken en ontluchten van de tank moeten in de aan de bovenzijde er aangevormde ontluchtingsruimte 2 openingen van ca. 1,5mm aangebracht worden. Er op letten, dat geen resten van de kunststof in de binnenruimte van de tank komen! Het messingbuisje wordt licht gebogen (zodat het tot aan de tankbodem reikt) en naar behoefte vooraan ingekort. In de monding van de tank een ca. 15mm lang stuk brandstofslang steken, het messingbuisje bevochtigen en voorzichtig door de slang in het inwendige van de tank schuiven. De bovengenoemde brandstofslang dicht dan de doorgang volledig af.

Allemaal leuk en aardig, maar gaat dat niet lekken als je een rol maakt? Bij een looping blijft alles netjes onderin door het 'water + emmer + slinger effect' zegmaar.. Alleen bij rugvlucht werkt dit iets anders... Wie heeft er een oplossing o.i.d.??

Na het tanken 1 overloopje dicht pluggen en de andere op de carterdruk aansluiting doen. Zo werkte het bij mij altijd.

Bazzz zei:
zozo dat ziet er goed uit,
nog ff een rompje bouwen...
ik denk dat ik mijn pylon racertje ook maar ff ga ombouwen naar cox.
grtz, Bas

Nee Bazzz, jij moet met dat ding mee gaan doen aan de wedstrijden dit jaar! ;)

Paul

Carterdruk zit nog netjes dicht.. Ik kan 'm eventueel openboren.... Moet echter zo'n harde brandstofslang op toch? Ga wel ff prutsen.. :)

Mag ik dat straks voor mezelf constateren!!?!

Heb je voor mij ribmallen ed te leen?
Wil wel een sp400 racertje hebben.

Hey boys, vroeger zag je bij deze kleine pylon kistjes maar 1 enkel rolroer, wat zijn de voor/nadelen daarvan?

Back