Printerpoort kabel in XP!

Is dat niet hetzelfde merk zender en type aansluiting als de FC18? (lees dan dit topic eens helemaal door.)

Joost,

het werkt eindelijk. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en nu pakt XP het wel.

hi joost
helaas is de fx-18 een ander aansluiting namelijk zo'n kleine tulip steker die je ook voor gsm's koptelefoon's gebruikt en dus zeer moelijk te solderen want het is nog kleiner dan een gewoone tulipsteker

van welk merk is die FX18 dan?

Zoek dan van dat merk een kabel schakeling, en neem de 'nul' en signaal draad gewoon over op je zender stekker.

FX 18 is van FUTABA.

Over FX18 gesproken ik heb er net eentje besteld bij Shamrock voor slechts 99 euro, incl. 1400mAh accu!! :D Vandaag verstuurd morgen thuis, vrijdag gebruiken!
Dan wordt m'n Skysport dedicated sim zender.

Bert Scholten zei:
Het hoeft niet altijd de kabel te zijn. Bij mij is de kabel goed, maar zodra ik die aansluit op mijn aldi pc werkt het niet, op mijn laptop van dell werkt de kabel wel. De instellingen van de printerpoort staan dan identiek.
Probeer het dus ook eens op een andere pc.
Bert

Super, PPJOY 0.80 is uit, en nu is meteen mijn probleem ook opgelost.
Dus heb je kalibratieproblemen dan kan PPJOY 0.80 wel eens de oplossing zijn.
Ik heb hem nu overigens aangesloten op een tweede printerpoort (apart extra pci kaartje), want op printerpoort 1 zit een HP printer/scanner, en die printer software wil niet met ppjoy samenwerken. Ook iets waar je rekening mee dient te houden.
Nu is dit al een oude printer, dus dat kan ook aan de oude hp software liggen. Wellicht dat je met de nieuwe modellen geen probleem hebt.

Ik heb ook de kabel gebouwd en na wat gehannes werkte die perfect
MAAR.. Ik heb printerpoortinstellingen moeten wijzigen om het werkend te krijgen en daardoor deed de printer het niet meer.
Dus mijn vader wil wat printen moet hij eerst alles gaan zitten veranderen.
Nu mag ik hem dus niet meer gebruiken :(
Zou het mogelijk zijn om daar iets aan te doen, of de com-poort gebruiken oid?

Ha David.. is bij mij ook. Het nadeel van zo'n low budged oplossing ;)
Ik zet de boel na het vliegen altijd weer terug.

andere opties:
- USB-printer gebruiken
- Extra Parallele poort kaart plaatsen
- USB -> Parallele poort adapter (bestaat dat? vast wel :))

Zie mijn post hierboven, dat probleem had ik ook, ik heb gewoon een tweede printerkaart (pci) gekocht, en daar draai ik ppjoy op.
Overigens deelt deze kaart gewoon zijn interrupt met mijn geluidskaart, en dat is geen probleem.
nadeel zo'n stomme kaart kost toch al snel weer 30 euro, wellicht eens kijken op die pc-dumpdagen.

Nieuw in versie 0.80 "Added option to stop PPJoy from allocating parallel port when in operation"

Mogelijk kan dit je printer probleem oplossen. Gewoon proberen, en je bevindingen posten.

De "Added option to stop PPJoy from allocating parallel port when in operation" is niet bruikbaar met een "rc-ppm interface":(.
Het is ook zo geregeld dat als je een ppm-virtual joystick gebruikt je daarvan die "allocating optie" helemaal niet aan kan zetten.

Mijn vader had toevallig nog de beschikking over een printerkaart die over was, maar er was geen slot meer voor vrij in onze pc :cry:

Dus maar eens bij de electronica winkel gaan kijken, daar hadden ze een converter van printer=>usb. Die heb ik toen maar gekocht voor 18 euro.
Nu heb ik dus geen problemen meer maar echt low cost is het niet meer :roll:

Wat voor weerstand

Hallo ik had even een vraagje, mijn zender geeft meer dan 9,6 volt af wat voor weerstand moet ik dan in de kabel zetten ? hij geeft ongeveer 10,6

nee dit is ook een tijdje na het laden. ik geloof dat hij op ze max is bij 11 volt ofzo, die 10,6 volt is wat de zender aangeeft , het is een fc16, het is een vrij sterke accu weet ik nog (heb hem al weer 5 jaar ofzo dus weet niet meer precies, ik dacht 1800 mA kan dat ? )

Back