Printerpoort kabel in XP!

de mah heeft niets te maken met de spaning maar met hoe lang de accu op spaning blijft om het maar ff ruw te zegen en of het kan dat 1800 mah 5 jaar geleden al bestond dat kan ik niet zegen.
ik ben zelf nog maar een half jaar bezig met modelbouw maar ik was al wel langer bezig met elektro maar dan niet met kleinne accus.
alleen de hoeveelheid cellen bepaalt hoe hoog de spanning is dus je kunt alleen tenkosten van je zender een 9 of 10 cellen accu heben de fut zenders heben zo ver ik weet standaard alleen maar 8 cellen = 9.6 volt.
voor de mensen die het anders weten zeg het dan ff .
maar een continu spaning van 10.8 volt of dus een 9 cels accu is funest voor je zender en aan gezien jij hem al 5 jaar hebt denk ik dat je gewoon een 8 cels accu hebt en dat het gewoon de piek spanning na het laden is.
want met het laden van mijn zender fx-18 heb ik ook een piek van 11.6 en dan zakt die langzaam terug

Ja ik heb wel 8 cellen idd

weet je of een 10k weerstand dan oke is ?
Want ik zag dat mensen hier 1K gebruikten en op de pagina van die andere gast waar de beschrijving op staat hoe je die kabel maakt gebruikt ie een 10K. En ik heb de ballen verstand van electrotechniek dus... :)

Jij hebt ook zo'n kabel geloof ik, wat heb jij er voor weerstand tussen zitten dan ?

ik had zo'n kabel gemaakt maar hij werkte niet voor de fut skysport (dit kan ook door mijn pc komen of het toevallig fout solderen er van maar ben er niet veder op in gegaan mischien over een paar weken wel) van mij schijnbaar moet er daar weer ander onder delen voor gebruikt worden ter wijl een msn maat van me ook een sky sport de oudere uit voering heeft en dat werkt wel je zult dus heel goed moeten kijken op de site waar de kabel als eerste in dit draatje genoemt word of die kabel ook goed werkt met de fc-16
en ik denk dat als er weer wat meer mensen jou vraag beantwoorden jij het nog iets makelijker krijgt

Ik snap er geen hout van, heb die kabel gemaakt maar het enige wat die doet is constant 3, nogwat volt geven maakt niet uit of je beweegt enzo
En als ik dat ppjoy instaleer zegt ie dat het apparaat niet aan gaat in windows xp bij het instaleren van de drivers

dat windows ppjoy eigenlijk niet wil is bekent maar daar moet je gewoon over heen kijken want tenslotte wil jij dat wel hebben en jij bent de baas over de pc en niet anders om dus gewoon door gaan met de instal en dan pas kijken of de zender gezien word door ppjoy

Steege2, welke kabel heb je precies gemaakt? Die met de diode of met een transistor erin?

Deze versie van de kabel moet perfect werken in combinatie met PPJoy op XP en een FC16. Die gebruik ik namelijk ook :) Het principe is hetzelfde als de andere kabels in dit draadje... die transistor kost nog geen euro en de rest heb je al, dus proberen maar.

ja die kabel heb ik dus gemaakt, maar als ik ppjoy er heb staan en alles aangesloten en windows wil die parralel port joystick instaleren zegt ie apparaat start niet

ik heb die kabel gewoon aan de leerling module hangen dat is toch goed ? moet je nog wat instellen in je zender voor die module ? en klopt het dat er steeds een constant aantal volt op je printerpoort staat ?

In je zender hoef je niets in te stellen. Hij moet wel op PPM staan (dus niet PCM). Gewoon op de leerlingmodule aansluiten is voldoende.

Er staat geen constant voltage op de uitgang, maar een signaal. Dit signaal is echter niet te meten met een gewone multimeter.... het kan heel goed dat hij ongeveer 3 volt constant aangeeft.

Probeer ook eens het DOS-testprogramma dat op de link van mijn vorige post staat.

'Apparaat start niet' zou kunnen betekenen dat er een probleem is met je paralelle poort. Check eens in je control panel, onder System, Hardware tab en dan Device Management (of zoiets) klikken. Zoek de paralelle poort op en kijk of hij goed werkt.

Heb je in je Control Panel ook 'parallel port joysticks' staan? Dit is een teken dat PPJoy goed is geinstalleerd. Als je er op dubbelklikt, moet je 1 joystick zien. Zoniet, probeer dan eens in dat menu op 'Add' te drukken en je joystick zo toe te voegen.

Hey bedankt voor de info ik zit nu op me eigen computer en hier werkt hij wel !!!! :>

Ik kan tenminste kalibreren in windows , heb hem alleen nog niet aan de praat met fms

en de mapping moet ik nog effe naar kijken

ik krijg hem niet werkend met fms, hij kalibreert wel enzo maar er gebeurt niks als ik hem gebruik tijdens het vliegen

YES !!!! met easyfly doet ie het !!!!!
Bedankt voor de hulp verder jongens !

Heb je hem in FMS ook ingesteld? Er is ergens een menuutje waar je de joystick-assen kan 'mappen' naar rol- en hoogteroeren en zo.

mensen
ff een vraagje is er niemand die zo een kabeltje voor mij kan fiksen
ik heb zelf de connector kabel gekocht van de zender naar mini jacket female.
het is een ff9 futaba
of heeft iemand een schema naar usb en het ook werkt.?

Hoi,

Ik heb onderstaande uitgeprobeerd maar krijg dat geluid niet weg. Kent er soms iemand een andere mannier om dat vervelend geluid uit te schakelen?

Roozeken

:?: :?: :?: :?:

Joost zei:
high flyer zei:
@ emile
ik heb dus de interface die joost bekent maakte gemaakt en heb het ook volgens de afbeeling die op rc-sim.de staat in elkaar gezet en er komt geen signaal over maar als je de weerstand moet verlagen kun je dat dan doen in de pc of moet je daar voor weer naar de winkel

ik ben dan Emile niet, maar weet wel dat de schakeling die ik heb gebouwd voor MPX30x0 zenders is. Jij had toch een ander merk?
Een weerstand is een stukje hardware (heb je zelf gesoldeerd..) dus dat kan je niet met de pc veranderen.

op de PPJoy site staat hoe je je de Debug functie aanzet. Je hoort dan het PPM signaal uit je PC Speaker komen :)

*.reg bestand aanmaken met de volgende inhoud:
Code:
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PPortJoystick\Parameters]
"RuntimeDebug"=dword:00000001
dit bestand openen, en toe laten voegen aan register.

ben je het geratel zat, dan doe je hetzelfde, alleen dan met deze inhoud:
Code:
REGEDIT4

"RuntimeDebug"=dword:00000000

Elke keer als je de verbinding tussen pin 10 en 18 maakt/verbreekt hoor je een 'tik' uit je PC Speaker, zo kan je horen of het signaal wel bij de pc aankomt ;).

waarschijnlijk overbodig, maar vergeet de boel niet te kalibreren!

EDIT :
na het toevoegen van gegevens

aan het register moetje eerst je pc ff rebooten. Daarna werkt het pas.

Code:
REGEDIT4

"RuntimeDebug"=dword:00000000
in een *.reg bestand! zetten, en dat openen lukt echt niet?

pc overnieuw opgestart?

Ik heb het uiteindelijk ook aan de praat gekregen, het vliegt lekker, maar het probleem is dat nu mijn printer niet meer werkt op die poort, ik krijg m'n printer wel terug aan de praat maar dan doet de zender het niet meer... en da's natuurlijk lastig.
Als er iemand een workaround weet hoor ik het graag.

Kris

Tja Kris,
Ik heb een USB printer dus mijn paralelle poort staat standaard op mijn zender ingesteld.
Eventuele mogelijkheid is een tweede insteekkaart met een paralelle poort.
Even kijken bij een computerzaak, bij bijvoorbeeld alternate.nl (niet de .com, daar kun je andere behoeftes kwijt) is het goedkoopste kaartje 15 euro.

groet,
Jaap

Ik heb wel ergens zo'n kaartje liggen, maar mijn te kleine ALDI pc is al vrij van vrije sloten... probleem dus, ik ben nu aan 't kijken of ik geen seriele interface kan bouwen, die poort is nog vrij.

Kris

Back