Printerpoort kabel in XP!

mmh, slecht gelezen voor ik begon, ik heb zo'n 'simple serial interface' gebouwd maar die blijkt niet ondersteund te worden in XP, maar het goede nieuws is wel dat hij het doet onder win98, ik heb 'm dus wel goed gemaakt...

... ik kijk verder voor een PIC interface, en dan ineens een gameport interface denk ik...

Kris

nou ik heb nu ook een kabel met transistor gemaakt en die werkt zonder ook maar een klein hikje te geven ik moet alleen de instellingen voor mijn sim's nog ff goed na kijken
en met de nieuwste versie van ppjoy kun je gewoon debug aan zeten in het menu opties
onder debug ppm

dus wat heb je nu eigelijk nodig om die kabel te maken?
10K weerstand
npn transistor
dim stekker (in mijn geval)

ja je kunt veel makelijker 2 aderig snoer gebruiken dan een printer poort kabel zelf want dan moet je de snoeren heel persies na kijken of je wel de juiste hebt en bij twee aderig snoer hoefd dat niet

gewoon een audio sterio of mono kabel kopen heb ik ook met de onderdelen van een oude printerkabel en natuurlijk de transistor en weerstand

ik heb eindelijk een stekker nu nog een transistor maar ik was telaat voor de winkel :( maandag ik de pauze even

he je nog gekeken op de site van heliguy
daar staat alles op ook hoe je het moet solderen en zo want ik kan het je wel uit legen maar of het dan goed komt dat weet ik niet op die site staan fotos en dat is toch wel het makelijkste

beste mensen,

ik heb alle stappen gevolgd, precies zoals het aan staat gegeven. netjes gesoldeerd, met de juiste onderdelen uiteraard. Het programmatje geinstalleerd wat de signale codeert. Alleen kan ik mijn zender niet kalibreren. de balkjes blijven precies zoals ze blijven zonder enige beweging. Heeft iemand enig idee wat er fout kan zijn? Of als julie meer info nodig hebben dan kan ik dat ook door geven.
Mijn zender is van GWS, de trainer 4a 2
Ik heb er een usb kabel bij gekregen voor op de reflex XTR, maar ik wil op de aerofly vliegen. deze herkent de usb niet dus vandaar dat ik het via de pronterpoort probeer.
ik hoop dat jullie iets met de info kunnen en mij kunnen helpen

waar het probleem zit weet ik niet. De driver is wel geinstalleerd, want als ik in mijn configuratiescherm spelbesturingen open, krijg ik hem wel te "zien" maar als ik wil kalibreren gebeurd er niets. De "halve blauwe balkjes" blijven staan waar ze staan, nu zijn het inmiddels heen halve balkjes meer zie ik net, maar nog maar net een streepje is er te zien.

Volgens mij is mijn hardware opstelling ook niet verkeerd ofzo, want dat ik precies volgens beschrijving en foto's

daar zeg je me wat! geen idee eigenlijk hoe ik dat zou moeten doen

ik had op een van die sites gelezen dat je daar door moest klikken, en dan als je in afp was dat je dan je sticks kon "configureren"

Hoe zou ik dat dan voor mekaar kunnen krijgen (ik ben echter nog niet zo lang bezig met r/c vliegen, dus weer er nog niet zo veel van. vliegen lukt nog net wel)

het wil bij mij echt niet lukken ik wou eerst de kabel van emile maken maar de lokale electronica zaak had een geen npn2222a transistor en hij wist ook niet iets wat erop leek..
dus die van joost gemaakt maar volgens mij doet die het niet doordat die 680 ohm van die site veel te veel is want hij doet het gewoon niet(het is voor een skysport4)
kan iemand mij helpen/
m.v.g Marijn

fig7f-fms.gif

dees bedoel je aleen moet voor de skysport je uigang veranderen naar pin 4 toch???? en met die 470ohm moet hij het doen??

Back