Printerpoort kabel in XP!

Ik heb 'm precies zo gebouwd als volgens dit schema. Werkt perfect. Ik had alleen het probleem dat de shielding (ground) van de DIN connector geen contact maakte met de zender shield. Dit heb ik opgelost met een stukje alufolie :wink:

77.jpg

klopt dit plaatje hehe voordat ik eraan begin wil ik wel ff weten dat ik goed bezig ben

:( hij doet het niet ook niet met het testprogramma in dos en met die reg toevoeging afentoe een klik als ik de kabel derin en deruit doe iemand een ideej? :cry: :( :cry:

jah nog is na gekeken ik denk dat het komt omdat me elctronica boer geen ltp stekker had (alleen nog vrouwtje) nu heb ik er draadjes in de gaatjes van me pc gestop dat ik het denk ik

Als je een tik hoort bij het in steken van de plug maakt het wel contact.

Printerpoort pinnen niet verwisseld? Basis Emitter en Collector van Transitor niet door elkaar gehaald? Transistor niet te warm gestookt? (snel/goed gesoldeerd ?)

Zit de zener diode écht op de goede manier?

2 weerstanden niet omgewisseld?

Misschien moet je de 'leerling' functie op je zender activeren?

eindelijk de goede dingen ppjoy er op gegooit
kan ik niet kalibereren
alles zit goed
met de transistor omgedraaid ook nie

sorry maar de skysport is een standaard 4 kanaals zender daar valt weinig aan te activeren zit alleen een knopje op met de text ls erbij maar dat maakt nix uit als ik die indruk m.v.g Marijn

Back