Pro10 Zelfbouw Project...

Met nog één buitenrace te gaan voor de Pro10 heb ik alvast wat onderdelen besteld om de huidige Pro10 om te kunnen bouwen naar een GT10 200mm auto voor het indoor seizoen. Binnenkort zal daar meer info over volgen hoe dat verder zal gaan...

Joost.

Zooooo... And the GT10 is BORN!!!

Ik heb het reserve chassis gepakt van de Pro10 omdat er geen asfalt beschadigingen/sporen op zitten. Aan de voorkant moest ik wel even met de dremel aan de gang maar nu passen de schroefjes van de voorophanging er netjes langs. Ik heb de originele montage plaat voor de voorophanging van de RC10R5 gelaten voor wat het was omdat de gaatjes totaal niet overeen kwamen met het chassis. In plaats daarvan heb ik vier gaatjes bijgeboort in één van de reserve montage platen die ik bij de Pro10 had zodat de auto aan de voorkant de juiste breedte heeft nu.

Aan de achterkant moest ik wel even aan het werk omdat ik de lower pod plate van de RC10R5 had en dat is een link auto. Dus even met de figuurzaag aan de haal gegaan en het resultaat mag er wezen...

Al met al geen slecht resultaat voor een ochtendje werk al zeg ik het zelf... Watch and see for yourself...

***RC10R5 Lower Pod Plate voor modificatie***

10R5LowerPodPlateLink.jpg

***RC10R5 Lower Pod Plate na modificatie***

GT10RearPodPlates001.jpg

***Achterpod... Links Pro10, rechts GT10***

GT10RearPodPlates002.jpg

***Montage plaat gemodificeerd en origineel van de Pro10***

GT10FrontEnd.jpg

***GT10 chassis... (nog zonder verdere electronica)***

GT10002.jpg

***GT10 met de McLaren body in strijdkleuren***

GT10004.jpg

Nu nog de ontvanger en ESC monteren, wachten op de motor en we kunnen knallen!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wouw, dat heb je even snel in elkaar gezet :) ziet er goed uit.

Wat zit er nou voorop je chassis, bij je body posts? Gewoon carbon of is het een opzet gedeelte.

Ennuhh... heb jij die wielgaten zo groot geknipt :|

Greets Robert

Thanx! Er zit niks voor op mijn chassis bij de bodyposts hoor. Zal we de foto zijn, dat is wel de plek waar ik wat materiaal weg heb moeten dremelen dus...

Tja, de wielgaten zijn idd wel wat aan de grote kant haha... Ik had de body al gemaakt voordat het chassis überhaupt omgebouwd was dus... Heb er nog meer dus de volgende kap wordt beter...

Nu is het wachten op de RC10R5.1X prototype ;-)

Greets Robert

En die gaat er nu dan toch echt komen...

De CAD tekeningen zijn zo goed als klaar, carbon en epoxy liggen er ook. Oscar heeft een vers freesje liggen dus het is nu een kwestie van de tekeningen 100% maken. Dan het materiaal naar Oscar brengen en even geduld hebben. Dan nog wat kleine onderdeeltjes binnen laten komen en dan is de RC10R5.1X een FEIT !!!

De boorgaatjes voor de accuhouders snap ik, dan kun je de lipo's naar voren en achteren plaatsen maar waar zijn die grotere ronde en vierkante uitsparingen bij de accu's voor?

Even uit nieuwschierigheid (ik weet niet zeker of je dat nu ook al hebt) maar waarvoor zou je een uitsparing onder de T-bar willen?

Tevens zou je van dezelfde 2mm plaat epoxy die je voor de t-bars gebruikt ook een brace voor de voorophanging kunnen laten frezen? Er zal vast wel ergens plek zijn om een streepje te frezen. Je hoeft het niet te gebruiken maar voor de kosten maakt het verder niet uit, dan heb je hem in ieder geval voor het geval je het zou willen gebruiken of uitproberen. Is wellicht een idee.

Laatst bewerkt:
De grotere ronde gaten onder de cellen is omdat het kan, cosmethisch en evt. rijwind koeling voor de cellen. De vierkante gaten is voor het tape. Deze moesten groter dan de traditionele gleufjes omdat de cellen te verschuiven zijn.

Die uitsparing onder de T-bar is iets wat de RC12L4 had en dat heb ik er eigenlijk altijd in gehouden. Ook makkelijk om met de luchtspuit evt. vuil onder de T-bar vandaan te spuiten.

Ik heb eigenlijk nooit met een brace op de voorkant gereden, niet in 1/12 en ook niet in Pro10. Wel een keer geprobeerd maar de ervaring was dat het geheel dan te stijf werd. Tot nu toe ging het altijd goed zonder dus... Vond het bij deze versie dus ook niet nodig. Als ik een brace ertussen zou zetten dan zou dit eentje van aluminium worden denk ik tussen de casterblokken en niet op de hinge pins. Daardoor komt er onnodige stress op de bovenste draagarmen...

De grotere ronde gaten onder de cellen is omdat het kan, cosmethisch en evt. rijwind koeling voor de cellen. De vierkante gaten is voor het tape. Deze moesten groter dan de traditionele gleufjes omdat de cellen te verschuiven zijn.

Ah ok, ik dacht dat je voor de batterij wederom een brace ging gebruiken

Die uitsparing onder de T-bar is iets wat de RC12L4 had en dat heb ik er eigenlijk altijd in gehouden. Ook makkelijk om met de luchtspuit evt. vuil onder de T-bar vandaan te spuiten.

Ik heb eigenlijk nooit met een brace op de voorkant gereden, niet in 1/12 en ook niet in Pro10. Wel een keer geprobeerd maar de ervaring was dat het geheel dan te stijf werd. Tot nu toe ging het altijd goed zonder dus... Vond het bij deze versie dus ook niet nodig. Als ik een brace ertussen zou zetten dan zou dit eentje van aluminium worden denk ik tussen de casterblokken en niet op de hinge pins. Daardoor komt er onnodige stress op de bovenste draagarmen...

Tja, ik heb nooit zonder brace gereden. Voor mij is dat net zoiets als 1:1 autorijden zonder gordel om lol. Bij een crash wil je zoveel mogelijk veiligheid hebben.:D . Maar goed, ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Het heeft inderdaad bij jou altijd goed gewerkt zonder brace dus ja ....Hoeveel afstand heb je tussen de casterblokken?

Trouwens heb bericht gehad dat ze aan de deur waren voor de kappen etc. Morgen komen ze weer tussen 10:1700. :rolleyes: dus vrijdag kan ik de kappen gaan ophalen :evil:

Laatst bewerkt:
Back