Hoi beastx staat als zeer betrouwbaar bekend, tuurlijk kan het ook weleens kapot gaan, maar dat komt weinig voor denk ik. Het mooiste is als je uiteindelijk ondekt wat het probleem is, daar leer je het meeste van en geeft je zeer veel voldoening. Toch mooi om te zien dat iedereen met je meedenkt en wil helpen. Zo hoort het in de modelbouw wereld! Gr rinie
Hoi rinie Inderdaad fijn dat iedereen meedenkt en zo hoort het ook . Maar corne ken ik , van hem heb ik mijn eerste cp heli gekocht en was een prima heli en gaf mij ook voldoende informatie waar ik ook heel blij mee was. En ik wil dit probleem ook zien te achterhalen en daar leer je inderdaad veel van , en zo kan ik dan ook weer andere mensen helpen die een soort gelijk probleem hebben Ben echt benieuwd wat nu het probleem is Gr. Nick
vanmiddag bij jupiter geweest en samen met Walter de heli nagekeken nieuwste sofware erop gezet. V3.0.8 bec gecontroleerd deze was oke. ook vonden we een foutje in de instelling 125grd swash i.p.v 120grd!!!! dit kon het probleem mishien veroorzaken.... verder zag het er goed uit dus het veld op: eerste test vlucht heli ging goed de lucht in , maar Walter vond de toeren vrij hoog. Walter ging even een meter halen voor te meten hoe hoog het toerental precies was . dus ik ondertussen de heli geland. bij het opnieuw opstijgen kantelde de heli op zijn zij ????? op het eerste gezicht viel de schade wel mee , de heli had ook geen soft start meer dus even na binnen voor de esc opnieuw in te lezen na de esc opnieuw ingelezen te hebben korte test om kijken of de soft start weer werkte . maar de roterkop blokeerde na beter kijken bleek een link gebroken te zijn , maingear miste een paar tandjes ,en de swash (die uit 2 delen bestaat) uit elkaar getrokken te zijn onderste gedeelte een stuk uit het bovenste gedeelte.(hierdoor is denk ik ook de heli gekanteld bovenste gedeeldte kon niet meer draaien) vonden wij heel vreemd nog nooit eerder gezien. maar goed de heli dus niet meer kunnen testen maar was eigelijk ook te koud brrrrrrr swash ondertussen gerepareerd (even uit elkaar gedrukt groene loctide erop en weer in elkaar gedrukt.) main gear vervangen rest van de onderdelen net besteld dus maar even wachten voor ik weer een nieuwe test kan maken. in iedergeval ,Walter nog bedankt voor jouw tijd en je hulp en mischien tot volgende week .(gezellige club trouwens ) kunnen we dan nog even het toerental meten en goed afstellen maar veel lager kan ik niet want dan begint mijn tail op en neer te slaan bedenk ik mij net... m.v.g Nick verder info komt nog
Ik ben ook wel s bij walter te rade gegaan, idd mooie club en het was erg gezellig Jammer dat ik ook wat bijzonders had, ik kwam er voor afsteladvies vanwege een rare tik in de motor van mn 600 nitro Alleen liep bij vlucht 3 de motor finaal in puin. Maar heb daarna wel gevonden wat het probleem was ;-) Dus hopelijk vind je met herbouwen ook iets..
Ook hebben we gekeken of de servo's meer hold hadden met een Nimh pack ipv de BEC. Dit maakte geen enkel verschil. De servo's waren niet super krachtig maar ook niet echt zwak te noemen. We hebben dus wel wat gevonden maar niet meer kunnen testen helaas. Volgende keer beter.
Niet om je op kosten te jagen.. Maar misschien eens kijken voor een setje verse servo's? op mn 450 waren alle elevator problemen weg met de nieuwe set..
Zou het niet kunnen dat je swashplate het probleem is, als die stroef loopt en niet mee wil bewegen blijft de MB stuurinput geven en kan je heli kantelen zoals jij beschrijft. Ik zou je adviseren je swash gewoon te vernieuwen ipv zo te fixen !
ik denk ook inderdaad dat daar het probleem vanaf komt heb de swash gerepareerd als hij het nog heeft ga ik deze ook vervangen voor een dfc swash
swash ziet er nu oke uit hoor en zit goed vast , hij beweegt ook niet stroef of zo , maar is mischien inderdaad beter een nieuwe te bestellen maar moet even rustig aan doen he (vrouwtje lief zit ook thuis haha ) heb er al weer heel wat euries tegen aan gegooit maar tis toch geen vlieg weer dus hij blijft voorlopig even aan de grond gr Nick
probleem niet opgelost , swash toch nog eens goed bekeken en hij beweegt toch niet zo soepel als ik dacht toch maar de dfc swash besteld zal hier wat posten als ik de nieuwe swash heb geprobeerd. ik hoop echt dat het probleem dan opgelost is. zoniet dat gaat voorlopig de flybar er gewoon weer op.... gr Nick
Hoi nick Ben ook zeer benieuwd, lijkt me als de bec o.k is en servo,s, en tevens de beast goed ingesteld is, het geen probleem zal zijn gelukkig heb je ook nog iets gevonden wat het probleem kan verklaren. Zie je ervaringen met de nieuwe swashplaat toegemoet via het draadje hier. Succes Rinie
Hoi Rinni Ben ook heel benieuwd , zal vandaag de swash wel binnen krijgen dus een dezer dagen de remaiden . En zeker zal ik hier posten wat nu daadwerkelijk het probleem was Word ook tijd dat ik weer kan raggen met mijn heli haha tot nu toe alleen nog maar rustig gevlogen beetje saai haha Gr. Nick
Vandaag nieuwe swash erop gezet en helaas swash was niet het probleem. Denk toch dat het met de temperatuur te maken heeft Heli meegenomen na mijn werk en even buiten gezet maar was me toch ff iets te koud , dus heli meegenomen in een loods Bij de eerste test swash plate trok scheef Na een aantal min en een aantal keren scheeftrekken van de swash een nieuwe lipo geplaatst Ik dacht ga het voorval eens filmen !!! En tot mijn verbazing wat ik ook deed kreeg de swash niet meer scheef???? Paar keer accu los en weer vast en weer hoveren geen problemen dus kreeg het niet op film. (Denk dat de MB aan de temperatuur gewend was) Toch even de vorige lipo geplaatst en wederom no problems Daarna met heli weer na buiten staart begon te schudden zoals een te hoge gain Heli geland en swash trok weer scheef Daarom denk ik dat het met de temperatuur te maken heeft Zal morgen nog een test doen en dan zet ik de heli een kwartier van te voren buiten en kijken hoe de heli dan reageerd Ik houd jullie op de hoogte .....
Zoals eerder gezegd, temperatuur verziekt meer dan je lief is ;-) Laatst had iemand het op ons veld ook Na wat correcties aan de snaar (het alu krimpt in de kou, slappe snaar, moest ff bijgesteld worden) weer geprobeert Swash trok scheef Swash met de hand rechtgestuurd, en goed in de gaten gehouden Heli kwam los, daarna geen problemen meer gehad Maar Alleen doen als je het durft en vertrouwd Als de swash te hard de hoek in gaat en niet lekker te corrigeren is, gewoon stoppen.
Hoi student Merk het inderdaad dat temperatuur toch veel doet. Mijn heli is overigens wel te vliegen en makkelijk te corigeren Maar toch vind ik het niet fijn , een heli hoort gewoon strak te vliegen (althans voor mij wel) Ga morgen nog wat testjes doen als het de temperatuur verschil ook niet is (wat ik wel denk) ga ik nog andere schuimpjes proberen onder de beastx Misschien dat er toch nog trillingen zijn al zie ik deze niet Maar toen het weer wat beter was had ik ook geen problemen Nu staat mijn heli ook altijd gestald op de vensterbank vlak boven verwarming dus denk ik dat als ik ga vliegen de heli nog niet goed op tempratuur is gekomen t.o.v buiten Gr. Nick
Vandaag nog een paar test uitgevoerd maar zonder resultaat , swash trekt nog scheef wel minder dan voorheen toen verliep ie tot het uiterste. Ook krijg ik de staart niet strak in dit koude weer ,welke gain instelling ik ook probeer??? Vlieg ik in de loods bij +/- 10 à 15 grd super strak Snap er niks meer van. Ander schuimpje onder de beast probeert ,dit verslechterd het vlieg gedrag dan komen er trillingen in de unit dit zie je door dat de heli af en toe schokkerig vliegt . Nu zoveel euro's het werk verder en nog geen goed vliegende heli!!! Begin het nu langzaam op te geven met het heel flybarless gebeuren . Als het eenmaal goed vliegt is het top maar verder....... Denk dat ik toch de flybar maar weer ga monteren kan ik teminste raggen met het ding , is alweer zolang geleden haha Gr. Nick
als het koud is krimpen je linkjes dus worden strakker wat je tail problemen kan verklaren. Verder houd de MB van een strakke dunne tape. 3m 4011 bijvoorbeeld. Probeer je potmeter 1 ook eens wat hoger te zetten, ik had op een Trex 500 het probleem dat ie naar rechts wegtrok tijdens een pitch pump , pot 1 omhoog deed wonderen ! Maak eens wat fotos, ben benieuwd hoe je hem hebt gemonteerd zitten. Ik heb vorige winter gewoon gevlogen met de beast en nooit problemen gehad met kou.
door de kou loopt het gewoon niet zoals alles is afgesteld... Als gainaanpassing geen verbetering geeft, moet je naar de hardware kijken dus hier zit het echt ergens in de linkjes/scharnierende punten die stroever worden hierdoor waarschijnlijk ook een andere trilling door je frame Maar.. ik zou voor die paar weken dat het hier zo koud is, niet de halve heli vervangen om het goed te krijgen Ja, hij zou het moeten doen Maar jij werkt zelf ook niet optimaal als je met dit weer buiten moet werken
@student haha klopt ben ook echt niet van plan om met dit weer te gaan vliegen veeeeel te koud. wacht wel weer even op beter weer , heb mijn 600er ook nog wou ik toch gaan vliegen. @gevano heb er momenteel geen schuimpje eronder , heb er normaal 1 schuimpje van de 3GX onder heeft altijd prima gewerkt in het eerste gedeeldte van dit draadje zie je waar ik de MB heb gemonteerd. hier zat hij ook bij mijn esp en die vloog prima. begrijp me niet verkeerd de heli vliegt top in een hal en onder het vliegen trekt de swash niet scheef in iedergeval bij de laaste test (in de loods bij +10grd C) maar buiten is het weer anders na het landen als ik dan de gas hendel dicht gooi verloopt de elev servo gr Nick