vanmiddag bij jupiter geweest en samen met Walter de heli nagekeken
nieuwste sofware erop gezet. V3.0.8
bec gecontroleerd deze was oke.
ook vonden we een foutje in de instelling 125grd swash i.p.v 120grd!!!!
dit kon het probleem mishien veroorzaken....
verder zag het er goed uit
dus het veld op:
eerste test vlucht heli ging goed de lucht in , maar Walter vond de toeren vrij hoog.
Walter ging even een meter halen voor te meten hoe hoog het toerental precies was . dus ik ondertussen de heli geland.
bij het opnieuw opstijgen kantelde de heli op zijn zij ?????
op het eerste gezicht viel de schade wel mee , de heli had ook geen soft start meer dus even na binnen voor de esc opnieuw in te lezen
na de esc opnieuw ingelezen te hebben korte test om kijken of de soft start weer werkte .
maar de roterkop blokeerde

na beter kijken bleek een link gebroken te zijn , maingear miste een paar tandjes

,en de swash (die uit 2 delen bestaat) uit elkaar getrokken te zijn onderste gedeelte een stuk uit het bovenste gedeelte.(hierdoor is denk ik ook de heli gekanteld bovenste gedeeldte kon niet meer draaien)
vonden wij heel vreemd nog nooit eerder gezien.
maar goed de heli dus niet meer kunnen testen

maar was eigelijk ook te koud brrrrrrr
swash ondertussen gerepareerd (even uit elkaar gedrukt groene loctide erop en weer in elkaar gedrukt.)
main gear vervangen
rest van de onderdelen net besteld dus maar even wachten voor ik weer een nieuwe test kan maken.
in iedergeval ,Walter nog bedankt voor jouw tijd en je hulp en mischien tot volgende week .(gezellige club trouwens

)
kunnen we dan nog even het toerental meten en goed afstellen
maar veel lager kan ik niet want dan begint mijn tail op en neer te slaan bedenk ik mij net...
m.v.g Nick
verder info komt nog