M
mikky32
Guest
En wat zijn de eindstanden?![]()
Morgen is de wedstrijd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En wat zijn de eindstanden?![]()
Tja Eric hij is sneller.
Dat zei Eric ook in zijn 1e bericht toch?
vandaag getest met de nieuwe gm regelaar
snelheid 88,8km per uur met std programma
maarnog veel belangrijker en watik hier niet zie bij resultaten zijn de temp na 7min!!!!!!!!
was maar 65graden
op naar het nk
gr benny
vandaag getest met de nieuwe gm regelaar
snelheid 88,8km per uur met std programma
maarnog veel belangrijker en watik hier niet zie bij resultaten zijn de temp na 7min!!!!!!!!
was maar 65graden
op naar het nk
gr benny
het is zoals mikky schrijft de rijder die het verkeerd kan doen en ereen dure grap van kan maken met de huidige regelaars die de motoren zo affikken
maar dat is ieder zn keuze om hetzo duur te maken nietde techniek van tegenwoordig
gr benny
….Precies, de rijder zelf maakt het duur….. Het is niet de techniek maar de persoon die achteloos iets koopt…..En als je dom blijft doen door niet te luisteren of te informeren naar wat en hoe, dan is dat je eigen schuld en niet de huidige tijd of nieuwe regelaars die zogenaamd iedereen op kosten jagen….Wees verstandig en koop een regelaar die te updaten is en informeer eerst goed voor je iets koopt. Het is dus hun eigen schuld…..
“Iemand kan of mag het zo duur maken zoals hij/zij dat wil, het is zijn eigen dommigheid als hij/zij over zijn budget gaat of moet gaan om mee te kunnen komen. Het heeft niets te maken met de voortschrijding van de techniek.” Dit vindt ik echt opmerkingen van mensen die het erg breed hebben, of een familielid hebben die de zaak sponsoren. Wanneer je alles op een rijtje zet, zijn het uiteindelijk de kosten naar de baten, of te wel het rendement. Deze discussie speelt al zo lang als ik rij (2001), dus niks nieuws onder de zon, behalve dan dat er nu meer zaken zijn die een overweging bemoeilijken.
Precies, de rijder zelf maakt het duur.
Voor mij zijn de laatste 2 jaar de goedkoopste jaren geweest op motor en regelaar gebied.
Helemaal mee eens.....
Maakt de rijder het duur? Stilstand is achteruitgang in de racerij, zeker als je voor de podiumplaatsen wilt gaan. Hey Emiel, hoe vaak heb jij eigenlijk in de afgelopen jaren bij een NK of iets groters op het podium gestaan?
Je kunt eigenlijk wel beter zeggen dat het handje vol rijders die naast het mee willen gaan met de technieken er ook nog steeds een groep is die de ins en outs weten hoe dingen te optimaliseren (met de eventuele risico een motor op te blazen) die het voor de rest duur en onmogelijk maakt om bij te komen (en dan heb ik het niet over jouw superieure kennis van de Tekin regelaar).
De laatste tussenstand betreffende de NOMAC licenties geeft in de tourwagen nog maar 17 rijders aan, ik denk toch dat er op het gebied van kennis, ervaring en kosten(/baten) wel degelijk iets speelt om niet mee te willen doen. OK, we zijn er nog niet met nog 4 weken te gaan maar storm loopt het ook niet.
Opvallend is dat veel rijders hier blijkbaar geen stapje terug willen doen om te kijken als daarmee hun klasse weer groter te maken is........
Dan als je met de huidige regelaar je motor op blaast dan ben je dus verkeerd bezig. Met alle nieuwe regelaars blijven de motoren koeler.
Denk dat wat Benny zij over de motor temp en de snelheid dat dat genoeg zegt.
Als nu je motor boven de 80 graden komt dan moet je eens achter je ooren krabben om te denken of je wel goed bezig bent.
Wedstrijden worden nu gewonnen met motoren van 60 a 70 graden.
Je info is out of date.
De laatste tussenstand betreffende de NOMAC licenties geeft in de tourwagen nog maar 17 rijders aan, ik denk toch dat er op het gebied van kennis, ervaring en kosten(/baten) wel degelijk iets speelt om niet mee te willen doen. OK, we zijn er nog niet met nog 4 weken te gaan maar storm loopt het ook niet.
Opvallend is dat veel rijders hier blijkbaar geen stapje terug willen doen om te kijken als daarmee hun klasse weer groter te maken is........
Ondanks de geweldige overgang naar 5 cellen,
Grappig... ik kan mij de discussie nog herinneren dat veel stockrijders niet naar 5 cellen wilden maar veel modrijders hierin mee stemden met de achterliggende gedachten om eventueel (later) stock te gaan rijden. Als de stockrijders hetzelfde is gebleven waar zijn dan al die modrijders gebleven ????
Blijft ook de vraag waarom een jaar geleden al niet voor LiPo gekozen is. De levensduur van een sub-C cel was al erg discutabel en ik had van enkele rijders begrepen dat er aan het begin van het seizoen nog amper een fatsoenlijke sub-C cel verkrijgbaar was en daarom er een groep mensen was die dan maar besloten om niet meer aan een reeds verloren kampioenschap te beginnen.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Leuk dat bennie met een koude motor van de baan af komt, maar straks als het hoog zomer is, en de buiten temperatuur 20 graden hoger is, zal zijn motor temperatuur ook 20 graden hoger zijn.. Moet hij zich dan ook achter zijn oren krabben?
Op de LRP TCM zagen we overigens ook hele andere temperaturen, dan die jij benoemt Emiel...
Maar de motor die ik gistere "tempte" was 137 graden...... En rookte..... En liep op nitro methanol ;-)
Groet Robert
Daar heb je een punt (of twee....) Inderdaad waren het de Mod-rijders die "vaderlijk" de stockrijders hebben geadviseerd naar 5 cellen over te stappen (met zwaardere vertandingen en accu's met megapieken als gevolg). Toen de runtime niet makkelijk te halen bleek in de Mod haakten vele vaders af.
Lipo is eind 2008 op de NOMAC-vergadering afgeblazen omdat een aantal fossiele rijders bang was hun voordeel (qua cellen) kwijt te raken en investeringen dus werden doorgeschoven. Dat nog een jaar cellen vele malen duurder bleek scheen niemand te interesseren. Verder was het argument dat er nog niet mee getest was(ondanks een EFRA-lipolijst) er ook ééntje. Ik ben benieuwd wie nu alle zes de motoren en alle lipo's volgens EFRA-spec voor het NK getest heeft???
Maargoed, ik zal wel weer raaskallen.....
groet,
Eric