ik doelde meer op andere "brandstoffen" ipv hetgeen al jarenlang gebruikt wordt.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben lid van dezelfde club als Per, ik weet waar hij zijn info vandaan haalt, maar ik hoor niets over wielspin of wat dan ook......
Arnold
Wanneer ik bijvoorbeeld bij een 2wd (evt pro-10) sponge-banden klasse ga kijken, zie/hoor ik alleen maar “wielspin…..
.. Ben geen voorstander van 0 graden, de reden dat ik dit jaar ook geen tourwagen heb gereden…..Met een paar anderen hadden wij onze vertimebare regelaars goed voor elkaar, klopt je moest er tijd in steken maar ook bij ons was het zo dat je gewoon antwoord op je vragen hierover kon krijgen…….Uiteindelijk filtert het zichzelf uit wat je wel of niet op de baan kan houden……Vreemd dus dat weinig regels wel plezier geeft!!!!!!!....Arnold
kom op zeg Frans, je weet wat ik bedoel, en in die context is de tank wel degelijk groter geworden.Is de tankinhoud van de electro groter geworden de afgelopen jaren ? Nee, de afmetingen/industrie std maten van 43.0 mm x 23.0 mm zijn gelijk gebleven. Het is alleen gelukt de tank beter te vullen.
Ik reed vroeger met een Mabuchi black motor en 1200mAh NiCd cellen..... snelheidsregelaar was een draadweerstand, gestuurd door een servo.
Jeetje, ben jij al zo oud??![]()
Groet Robert
Jeetje, ben jij al zo oud??![]()
Groet Robert
Hey niet zo hè? Die cellen heb ik ook nog actief mee gemaakt haha... Wat een tijden waren dat zeg...
Je praat over een klasse waar alles is vrijgegeven, dus ook het merk motor, en ook het aantal wikkelingen! (echte stock???)
Het verschil in motoren in de stock merk jij niet hoor, als ik heb er een aantal op de Dyno gehad, en dit is bullsh.. Ja er is verschil, maar een paar Watt merk je niet, zelfs het verschil in de regelaars (wat veel groter is dan een paar Watt) merk je niet. Natuurlijk als je alles optimaal hebt maakt het wel een verschil, maar niet zo heel veel. Ik hoor wel meer mensen roepen over andere rijders dat hun motor veeeeel sneller is, en ze hebben betere accu's, maar ze hebben niet in de gaten dat bij het stock rijden alles is het rijden zit, als je het rechte stuk bij de AMCA met 1 of 2km/h langzamer opgaat dan je voorgangen, heeft hij daar tot voorbij de helft van het rechte stuk voordeel van. Hij loopt dus al die tijd rustig bij je weg! De set-up, en hoe je rijden is zijn zo belangrijk! (dit wordt heel erg onderschat)
De stock klasse is echt wel de klasse waar alles "gelijk" is!!
antwoord op de originele vraag is voor een beginner een killer voor de iets gevorderde een zege . voor een beginner kan je beter een regelaar hebben die maar 5 dingen kan en gedaan zo hebben ze meer tijd hun wagen te leren kennen en te leren afstellen zonder zich al te veel zorgen te maken of de regelaar wel 100 percent juist staat . voor de gevorderde een zege omdat je er net dat laatste beetje kan gaan halen zonder al te veel problemen zoals vroeger met ankers afdraaien en andere koolborstels en noem maar op .
en ja loop ondertussen ook al zolang rond dat ik de rode sanyo cellen nog meegemaakt heb dus ben stilaan oud aant worden lo
Hey niet zo hè? Die cellen heb ik ook nog actief mee gemaakt haha... Wat een tijden waren dat zeg...
Ik zei toch echt 1200 en 1700 of niet LOL
Ben toch echt niet gek hoor, heb jaren met die cellen gereden. Begin jaren 90 kwam ineens uit het iets de Panasonic P-170, ook een 1700 cell maar zou véél beter zijn...
Sanyo 1200SCR (de RODE cell)
Sanyo 1700SCE (de GELE cell)