Project AH-1S COBRA

hey Ronny, dat ziet er echt geweldig uit !

ik wist wel dat ge een afwerk freak waart maar dit is toch wel een stapke hoger dan we van u gewend zijn ! chapeau !:cool:

ps dat verhaal van die stabilo is interesant, ga vooral verder !

Hoi heren,

De eerste modelheli die mee sturende stabilo had was de Kavan Jet Ranger. Dit was niet om het systeem na te bootsen die de echte Bell Jet Ranger heeft.
In de manual staat dat ze de stabilo op de nick, dit om de in luchacrobatiek te ondersteunen.
Hier de link naar de manual's:
http://www.vrhc.co.uk/RC Helicopters/Germany/Kavan/JetRanger/Kavan JetRanger Manual Addendum.pdf

En als je vragen hebt aan Optotronix moet je ze echt bellen. Heb ik ook gedaan. De systemen die ze verkopen zijn echt goed.
Als je perongelijk het verkeerde e-mail adres hebt is dit de juiste: info@optotronix.de

Groetjes Rob.

Laatst bewerkt:
verlichting

Yo mannen ,

Om nog eens terug te komen op die verlichting , waarom nemen jullie die niet gewoon van vario zelf , werkt toch perfect ?
Ik heb dit setje gekocht en die zie je zelf overdag toch goed branden.

Groeten
David

Of deze; Dimension engineering Delight starterkit.
Programmeerbare led controller met usb interface.
De starterkit bevat de controller, de usb interface + kabel en vier luxeon leds(uit te breiden naar 8 ). Groen, rood en twee keer wit. Super klein en flink vel.

117-DSC05655.JPG

Via een pc programmaatje kan je het flits schema zelf samenstellen en uploaden naar de controller... Werkt super!

Gr, Roy

maxotronic

Yup en flink prijzig ook maxotronic.
Prijzen liggen per set tussen 750 en 2500 euro.
Heb de "cataloog" liggen (8blz).

Groeten
David

Ja dat had ik wel al gedacht dat het niet goedkoop zou zijn ... :-)
Maar allee , het is dan wel ook kwaliteit peins ik ...

Grtz
Ronny

Work in Progress !!!

UPDATE :

Revetten voorbereid voor de vensters , uiteraard hebben we deze opvoorhand voorzien van een laagje grondverf en een laagje Cam. Green en een matter vernis ..

Nadien kunnen we deze niet meer airbrushen , vandaar :-)
Ook heb ik de cockpitvergrendelingen gemonteerd , dit was een meet en paswerk op de romp , het resultaat is prima , :-) alles past ... en sluit goed aan ...
Nu kunnen we verder met de cockpit , er is nog een heleboel te doen :-)

Enkele sfeerbeelden :
DSC00416.jpg

DSC00417.jpg

DSC00418.jpg

DSC00419.jpg

DSC00420.jpg

DSC00421.jpg

DSC00422.jpg

DSC00423.jpg

Grtz

Ronny

Hei Ron ,

Neen , ik heb voorlopig niets nodig van deze toch wel prima uitgebreide leverancier ..
OK , OPTOTRONIX , komt wel in orde ...

Grtz

Ronny

Work in Progress !!!

UPDATE werken ,

De verschillende anttenes op de cockpit hebben hun plaats gekregen ,
waaronder de FM Homing Antenna en de AFD loop antenna , voor de countermeasures transmitter antenna moet ik nog iets vinden ... :-) heb al gezocht maar nog niets kunnen stratchen van iets .... maar komt wel goed ..

Ook de PITOT Tube is geïnstalleerd en de bobbel waar het lasersysteem achter zit ( bij de echte ) is geplaatst .. deze is gestratched van een dop van een bus hairspray :-)
Ook het ventilatie deksel is geplaatst ...
En nog enkele 10 tallen revetten hebben hun plaatsje gekregen op de cockpit ..

Morgen zijn de vensters aan de beurt ... :-)

Enkele sfeerbeelden :
DSC00424.jpg

DSC00425.jpg

DSC00426.jpg

DSC00427.jpg

DSC00428.jpg

DSC00429.jpg

DSC00430.jpg

DSC00431.jpg

Het leukste van schaalheli's bouwen is ,
DAT HET NOG LANG NIET GEDAAN IS ... !!!!!!!
Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hoi Ronny,

Weet je wel dat het kunstof in je dop van een hoge oliebasis soort is. Het kan best zijn dat je primer dan wel je lijm (maar dat valt zo te zien wel mee) er niet op houd. Probeer dit kunstof maar te verlijmen met CA. Dit zal niet één twee drie gaan.
Verder ziet het er perfect uit.

Groetjes Rob.

Hei Rob ,

Ik heb deze dop voldoende opgeschuurd , deze is met epoxy UHU 300 Endfest gelijmd en zit potvast op de cockpit ...
Het hechten van de primer is hopelijk ook goed , we zullen het een van dezer weken wel weten ... :-)
Merci , ik doe mijn best voor het er zo schaal getrouw mogelijk te laten uitzien ...

Grtz

Ronny

Hey hey, opnieuw een prachtige vooruitgang Ronny.
Als we ooit op een meeting naast mekaar staan zullen we moeten uitkijken dat we onze canopys niet verwisselen... Onze machines worden precies een eeneiige tweeling.

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

Ja het gaat gestaag vooruit ... ik probeer iedere dag een klein beetje vooruitgang te boeken ..
Tja das waar , maar de kleur , daar gaan we het aan zien , deze wordt net ietsje anders dan die van U .. :-)
Maar inderdaad , de rest zal niet zoveel verschillen van elkaar ... we hebben dezelfde info en fotos peins ik LOCK ON N°6 VERLINDEN :-) daar bazeer ik mij op ... ook van het REVELL model haal ik veel over ... zijn eigenlijk mijn grootste referenties ...
En ik ben er vrij zeker van dat de canopy vergrendelingen niet opdezelfde plaats geboord zijn ... man man man , wat een meetwerk ... maar O ZO plezant .... :-)

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Ronny,

Dit is gewoon prachtig hoe jij dat allemaal maakt en doet.

Ik moet eerlijk zijn dit is je eerste schaal heli en je bouwt al gelijk de top hier op het forum.

Ik kan nog wat leren van u.

Wat is de tussen afstand van de rivetten bij u?

Back