Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Leuk om te lezen dat het ontwerp (vrijwel zeker) goed is. Het is dan wel niet mijn vleugelontwerp. Ik heb hem wel in de 'markt' gezet.
Een aantal vraagjes nav. jouw bericht:
Dirk.
- Je kunt hem in een "papieren envelop van één kalendervel" kwijt. Dat lijkt erop te duiden dat jij de vleugel deelbaar hebt gemaakt. Maar hoe groot is zo'n kalendervel? A4, dan moet de vleugel wel in 4 stukken te delen zijn ...
- "Soms is het een baksteen, soms wil ie maar niet naar beneden". Is hij in de baksteen-mode ook veel langzamer? Zit er speling op de servo's/roeren waardoor hij niet altijd met dezelfde (hoogte)roerstand vliegt? Is het altijd constant tijdens één hele vlucht, of wisselt het tijdens de vlucht?
- "Bij het overtrekken laat ie ineens zn neus zakken" Dat is goed. Geen tipstall dus. Heb je dit wel eens doelbewust uitgeprobeerd (op veilige hooogte)? Heel rustig langzamer maken (zonder weer hoogte te winnen dus). Gebeurt de overtrek dan ook heel rustig, of ook heel abrupt? En echt nooit een tipstall?
- Wat versta jij onder "van die Boeing bochtjes"?
- Wat is het vliegklaar gewicht geworden?
- Welke motor en welke prop heb jij erin zitten? Als ik jouw beschrijving zo lees krijg ik het gevoel dat een 2S 1200mAh lipo met een iets grotere prop (en passende motor) een goed alternatief zou zijn.
Het gewicht moet ik nog eens nameten. Het was rond 380 gram maar daarna heb ik hem een andere staart, een grotere ontvanger, een vario met toeters en bellen, en een grote verfbeurt gegeven. Het zal nu eerder 400 gram zijn. Maar het kan zeker veeeel lichter.
...
.....
Als ik terug ben zal ik hem nog eens wegen en wat foto's maken.
Ik kom in mijn geval op 450 a 500 gram uit:
90g Schuimkern vleugelsVergeet ik nog iets?
70g 80g/m2 glasvezel (laminaat 143g/m2)
40g Romp
10g Staart
46g Motor, klapprop, spinner
82g Accu 3s-1000mah
15g Esc
40g Servo's x 4
10g Ontvanger
33g Carbon buis 8mm
30g Verf, beslag, lijm, onvoorzien…
+-----------------
470g Totaal
Plankie is helemaal niet ontworpen als hellingkist.al denk ik dat op de helling de kist dan weer te licht zou zijn![]()
Inderdaad.Hmm balen Dirk.
Dat vond ik ook, en zelfs de huisbaas ...Ik vond jouw Plankie er best mooi uitzien toen ik deze op de club zag.
Dat zou je in eerste instantie wel denken, maar papahotel heeft hem wel vliegend en is zonder nauwkeurig invliegen redelijk tevreden. Plankie heeft dus potentieel.Als ik het goed begrijp moet het CG dus 15 mm verder naar achteren dan aanvankelijk voorzien?
Dat doe ik (doen we) bijna dagelijks.Look on the bright side: je tuin ligt er iig mooi bij![]()
Dat klopt. Ik heb gelezen dat deze profielen (de .DAT-files) in speed-stand zijn gedefinieerd. De roertjes moeten zo'n 2,5 gr omhoog voor de cruise-vlucht. Zo had ik het ook afgesteld. Maar bij het invliegen bleek dat volstrekt onvoldoende. Ik had bijna de hele trimweg nodig. 5 graden extra, bovenop die al ingestelde 2-3 graden.Het komt er op neer dat de neutrale stand van de profielen niet genoeg positieve moment opleveren. Alle roeren moeten een paar mm omhoog zodat er meer flex in zit. Dan heb je pas een goede beginconfiguratie om het verder te trimmen.
Danke for die blume ... ;-)Je rompje en de gehele afwerking ziet er schitterend uit.
Groet, Sinan
Wubbe;3016381In de vacuümzak? :help:[/QUOTE zei:Hoeft niet persé in vacuüm. Gewoon eroverheen draperen en rollen met epoxy kan ook, maar kost extra schuur- en plamuurwerk.
Goed opletten dat je tijdens het uitharden geen verdraaiing erin brent (ophangen).