Project Thermiekplank: Plankie

En er komt al hulp :thumbsup:

Dit is een mooie. Maar... zou je de as ook kunnen omdraaien? Ik wil de motor achter het motorschot in plaats van er voor.
De andere motor is iets te zwaar, vind ik.

@prop-er Dit geldt ook voor de door jou voorgestelde motor. Ik wil hem omdraaien. Kan dat?

Ik heb het zelf nooit gedaan maar zo'n as omdraaien schijnt niet zo moeilijk te zijn.
De motor van proper ziet er ook mooi uit maar het heeft een te korte as om om te draaien.

Het gaat er niet zozeer om of het moeilijk is - dat is het niet. Maar de as moet wel een extra groefje halverwege hebben voor die clip die de as op de stator moet vasthouden. 't Is niet op te maken uit de gegevens....

En er komt al hulp :thumbsup:

Dit is een mooie. Maar... zou je de as ook kunnen omdraaien? Ik wil de motor achter het motorschot in plaats van er voor.
De andere motor is iets te zwaar, vind ik.

@prop-er Dit geldt ook voor de door jou voorgestelde motor. Ik wil hem omdraaien. Kan dat?
Motor achter het schot is mooier. Maar als je een spinner kunt krijgen die tot óp de motor komt, ziet het er ook best goed uit. Als het dan ook nog een spinner met koelopening is, wordt hij ook nog eens heel goed gekoeld.

Dirk.

... Maar als je een spinner kunt krijgen die tot óp de motor komt, ziet het er ook best goed uit. Als het dan ook nog een spinner met koelopening is, wordt hij ook nog eens heel goed gekoeld.

Dirk.

Bestaan er zulke spinners al? Ik heb wat mislukte pogingen gedaan om zoiets zelf te bouwen.

Ik heb zelf wel een motor die geïntegreerd is met de spinner en de klapprop maar ik heb ze nog nergens anders gezien.

Is dit niets voor de Plankie?

Turnigy Park300 Brushless Outrunner 1080kv

Het komt wel beter tot z'n recht met 3s accu door de relatief lage rpm.

------------------------------------------
19033(1).jpg

Battery: 2~3 Cell /7.4~11.1V
RPM: 1080kv
Max current: 9A
Weight: 25g (not including connectors)
Diameter of shaft: 3mm
Dimensions: 27x23mm
Test Data:
7.4v - 9050 prop - 3.8A - 215g Thrust
11.1v - 8x4.3 Prop - 5.5A - 360g Thrust

Laatst bewerkt:
Als ik eFlight mag geloven is dit een FANTASTISCHE motor op 3S 450 mAh Lipo.
  • In combinatie met een 7x4 Aero-Naut-prop tegen de 87,5% efficiëntie, met 450 gr trekkracht en 5,3 min motorloop.
  • In combinatie met een Aero-Naut 8x4 propje, 575 gr trekkracht, 84% efficiëncy en 3,5 minuut motorloop.
Gr. Dirk.

86% efficiëncy.
382 gr stuwkracht (tikkie minder dus) maar wel een fabuleuze 9,8 gr stuwkracht per Watt!
4,7 min. motorloop.
5,8 Amp. uit een 450 mAh accutje (12,8 C belasting).

Zeker ook niet verkeerd dus.

Kijk uit met de prop grootte met 2s anders komt het tegen de vleugels (hoe weet ik dat :oops:)?.

9" prop betekent wel een neus van meer dan 20cm.

Opgepast, de diameter is ook afhankelijk van de breedte van het middenstuk van je prop. Maar ik heb hier een 9" klapprop waarvan de bladen elk 9,5 cm lang zijn van asgat tot tip.

Motor is besteld.
Zou er dan komend voorjaar toch een Plankie gaan vliegen?

De eerste van 22 snijsetjes :confused:

ja ik wacht ook een eeuwigheid op wat maidenfotos! ;)

vast allemaal druk bezig met hun 10meter projecten!

De mijne krijgt een 25 grams glas jasje, en dat kost iets meer tijd dan tape of folie.

maar ik denk dat ik wel een heel gladde plank ga krijgen :-)

Back