Q-Boat uit The World is Not Enough

Dank je wel Raf :worship:
Het is niet de bedoeling dat deze Q-Boat gaat duiken, ik vrees dat hij dan niet meer boven zal komen :-D
Zit er wel aan te denken om van één kopie van dit model een rijdende versie te maken voor op het land, van de 14 boten die nog gaan komen hou ik er één zelf. En die kan ik wel uitrusten met een paar gasbranders voor de twee jet nozzles, moet ik wel weer nieuwe (holle) nozzles maken want deze die er nu op zitten zijn massief.

Ik denk dat ze voor dat duikeffect een boot hebben met een soort omgekeerde draagvleugel er onder, je ziet hem echt naar beneden getrokken worden. Dat lukt je niet met alleen met de nozzle van de jet de kont optillen! Gaat op het filmpje ook een keer mis, dan duikt hij te vroeg en klapt tegen de brug aan. Maar erg leuk om te zien hoe die opnames tot stand zijn gekomen. Dat jacht krijgt ook flink op z'n donder zeg!

Het verbaasd me dat bij die duikscene de boot niet zonk, de cockpit zal wel helemaal vol met water hebben gestaan. Voor de onderwater scene waar Pierce Brosnan in close-up te zien is is opgenomen in een zwembad, ze hadden een soort treinrails op de bodem geplaatst waar de Q-Boat overheen liep.
Over het algemeen zijn de stunts op de Theems goed verlopen, de boten kregen wel flinke klappen maar er zijn geen gewonden gevallen, de stunt waar de Q-Boat als een schroef over de Sunseeker springt hebben ze in één keer kunnen doen.

In het verleden zijn er vaak genoeg ongelukken gebeurt op de set van 007, het laatste grote ongeluk gebeurde tijdens de opnames van de Bond film Quantum of Solace.
Tijdens een auto achtervolging was er een wagen door een stenen muur heen gereden en vervolgens de afgrond in gedoken. De stuntman werd toen zwaargewond afgevoerd.

Hier nog wat foto's die ik genomen had tijdens een bezoek aan London, misschien dat ik nog eens de kans krijg om met dit model in de Theems te varen. Weet niet of het mag, maar misschien valt er iets te regelen met 'London's finest' en anders bellen we gewoon even aan bij MI6 :-D

Foto-ZLK7DYQH-D.jpg

Foto-UPUSQJ8U-D.jpg

Foto-ZBE4GO7Z-D.jpg

Foto-ABKPK3X7-D.jpg

Foto-ZEB4FOF4-D.jpg

Foto-GC3KXSSC-D.jpg

@lex: als ik kijk hoe die boot voer, vind ik ze nogal diep in het water liggen, als je dan op snelheid de jet naar beneden richt, zou het me niets verbazen als hij met z`n neus in het water dook. ik heb ooit met een 1:1 seafire ook voor duikboot gespeelt omdat ik bij het springen over een hekgolf de 2de golf niet haalde... dan duikt zo`n bootje toch nog wel diep weg.

Nog niet gevaren :nooo: Wacht nog even totdat de temperatuur buiten weer in de dubbele cijfers staat, het is kwakkelweer en voor de komende dagen zijn de verwachtingen niet zo best.

Vanmorgen heb ik een reusachtig (250 X 150 cm) canvas schilderij opgehaald van Vigo the Carpathian uit Ghostbusters 2, als ik het bouwverslag van de auto uit Ghostbusters ga openen dan zal ik een foto van Vigo plaatsen, hij is erg gaaf om te zien, zal alleen nog even een groot houten frame moeten maken waarover hij gespannen kan worden.

Zodra de Q-Boat gevaren heeft zal ik meteen filmpjes en/of snapshots in dit topic plaatsen :yes:

Mooi nieuw project, wel jammer dat het weer een auto is.. je hebt nu rijdend gehad, varend.. dus tijd voor vliegend!

mss iets in de raketmodelbouw?

evilrocket_s.jpg

1144269_f260.jpg

Nog niet gevaren :nooo: Wacht nog even totdat de temperatuur buiten weer in de dubbele cijfers staat, het is kwakkelweer en voor de komende dagen zijn de verwachtingen niet zo best.

Vanmorgen heb ik een reusachtig (250 X 150 cm) canvas schilderij opgehaald van Vigo the Carpathian uit Ghostbusters 2, als ik het bouwverslag van de auto uit Ghostbusters ga openen dan zal ik een foto van Vigo plaatsen, hij is erg gaaf om te zien, zal alleen nog even een groot houten frame moeten maken waarover hij gespannen kan worden.

Zodra de Q-Boat gevaren heeft zal ik meteen filmpjes en/of snapshots in dit topic plaatsen :yes:

Of gewoon houten spielatten kopen die speciaal voor het opspannen van canvasprints gemaakt zijn. (combiframe)

Sommige

Sommige mensen hebben meer lol in het bouwen dan het varen, ze blijven priegelen aan details etc. Ik heb het gezien bij mensen die hun eigen jacht bouwden, er is altijd wat en ze varen nooit uit..
Misschien is RobbieXWZ ook zo'n bouwer, niks mis mee alleen het filmpje duurt nog even...of Robbie..let's run and maybe crash
grt
Hawser

Sommige mensen hebben meer lol in het bouwen dan het varen, ze blijven priegelen aan details etc. Ik heb het gezien bij mensen die hun eigen jacht bouwden, er is altijd wat en ze varen nooit uit..
Misschien is RobbieXWZ ook zo'n bouwer, niks mis mee alleen het filmpje duurt nog even...of Robbie..let's run and maybe crash
grt
Hawser

Zulke zijn er ook met Auto.s
Ze liggen er meer onder dan er in
mvg
Frederik:D

Awel, er zijn er genoeg die met hun klassieke wagen vervolgens meedoen aan rally's. Niet geheel zonder gevaar overigens :-). Terug naar de Q-boat...

'Mooie schepen, varen goed' is niet voor niets de titel van een boek. Er moet toch een kern van waarheid in zitten?! ;-)

Beter dan dit wordt het niet snel dacht ik zo. Het zonnetje schijnt! ;)

Je moet er zelf een goed gevoel bij hebben. Vooral met zo'n kunstwerk! Al ben ik erg beieuwd hoe die gaat varen.

Back