Dank jullie wel, de lak is vloeibaarder dan de zwarte verf, dringt dieper door in putjes en krasjes, daardoor heb ik meer garantie dat het onderdeel waterdicht is.
De zwarte verf die ik gebruik als grondverf is zwarte schoolbordenverf, het is een zéér duurzame verf (mag ook wel als er steeds met een krijtje op geschreven word) die goed bestand is tegen water. Het is een dikke verf die zich moeilijk laat verdunnen, de kwasten reinigen na het schilderen is ook erg lastig, de verf is pas na 48 uur uitgehard.
Het achterste deel met de uitlaten heb ik al een eerste grondlaag gegeven, als deze laag droog kan ik hem verder uitwerken met details zoals plaatwerk, schroeven en eventueel wat ringen. Daarna krijgt hij nog één grondlaag om vervolgens het zaakje af te schilderen.
Over details gesproken, langs de randen van het dek lopen allemaal popnagels, weet nog niet of ik die ook ga toevoegen. Een paar jaar geleden zag ik een bouwverslag van een Airwolf heli, de bouwer van de heli had de body volledig voorzien van 'popnagels', was een hoop werk.
Deze boot heeft aanzienlijk minder popnagels dan de heli, maar ik heb ringetjes nodig van 4mm diameter, als ik die niet kan vinden dan laat ik ze weg.
Als de boot klaar voor zijn eerste vaart moet ik inderdaad uitkijken dat ik hem niet ergens in de oever plant, zeker omdat ik ook een beginner ben op het gebied van vaartuigen.
Ben in mijn omgeving al aan het zoeken naar een plas waar ik genoeg ruimte heb om hem te testen, in de Kennemerduinen (natuurgebied vlak bij mij) is er een plas waar gezwommen mag worden, denk dat ik daar de boot ga testen.