Q indoor Delft

Het was me een dagje wel zeg.Vroeg de veren uit om de boel open te gooien en de kachel aan te zetten om het lekker warm te maken in bepaalde ruimtes zodat na het vliegen je even lekker kunt opwarmen.Dit uiteraard met een kopje koffie of een ander warm drankje.Als eerste kwam harry v/d heyden met z'n vrouw binnen.Na een lekker bakkie koffie kon harry lekker 3d vliegen omdat er verder nog niemand was.Kon ik ook daarna nog lekker een rondje in m'n uppie vliegen.Na ongeveer een 3/4 uur kwam de volgende vlieger binnen.Dit is zo heel de dag doorgegaan ook wat de toeschouwers betreft.Degene die gevlogen hebben,hebben het lekker naar hun zin gehad alleen had ik op deze dag toch meer mensen verwacht m.a.w ik vondt het aantal vliegers en toeschouwers heel erg weinig.Ook waren er een aantal vliegers gekomen om te kijken of het de moeite loont om te komen vliegen en die waren positief.Wat de oorzaak van het lage aantal vliegers is weet ik niet maar ik lees graag reacties wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn waarom er zo weinig vliegers waren.Ik hoop dat als er weer(en die komt er) op een zondag gevlogen wordt meer vliegers van deze vliegindoordag gebruik gaan maken zodat het nog gezelliger wordt en dit vaker georganiseerd kan gaan worden.

Ik zou met een bupsie anderen komen vliegen, maar mijn dochtertje was ziek en de vrouw moest werken, dus ging dat helaas niet door... Had er graag bij geweest!

Ton.

Dat is spijtig dat je dochtertje ziek is.Niks aan te doen dat gaat uiteraard voor.Maar waren die anderen dan geen vliegers?Zo ja dan hadden zij toch wel kunnen komen?

Weet ook niet of ze zijn geweest, GsX zou misschien komen fladderen en die zou Eddie weer inlichten... Heb ze nog niet gesproken.

Groetjes,

Ton.

Dan zou ik het ook niet meer weten.Weet niet waar zij vandaan komen dus kan ik helaas hier ook geen antwoordt op geven.Ze melden zich vast wel of ze geweest zijn.In iedergeval beterschap van je dochtertje.De foto's zijn trouwens aardig gelukt met je telefoontoestel dennis(behalve de meeste in vlucht)en ja ik knalde bijna tegen de muur om jouw een goede foto te laten maken maar alles gelukkig nog heel(je doet toch maar gekke dingen met zo'n kistje omdat de fotograaf goede foto's wil maken van de vliegmachines).

Ik had ook willen komen maar had de staart van m'n heli tijdens de indoor in Rotterdam afgelopen vrijdag stuk gevlogen. De volgende keer kom ik zeker (mits m'n heli dan natuurlijk heel is ;)). Over twee weken weer? :D

Ik kon helaas niet komen.
Vrouwtje is vandaag jarig, dus heb gisteren nog het e.e.a. moeten regelen.
Plus er kwam een vader tussendoor met pc-problemen.

Beste Hans

Esther en ik hebben het erg gezellig gevonden en zijn blij dat je nog niet
na deze iets tegenvallende opkomst de handdoek in de ring(zaal) gaat
smijten.
Heb zelf erg lekker gevlogen en kijk uit naar de volgende keer. :D

Harry en Esther :D :)

zou iemand vanavond een toerenteller mee kunnen nemen naar delft, zo dat het toerental van mijn Trex bepaalt kan worden.

Zo gister avond weer eens wezen vliegen.

Betere verlichting zo, maar nog steeds koud :( brrr in de zaal.

Wat me echt opviel was t veranderde frequentie knijpersysteem.
Een naamknijper op t bord op de gebruikte frequentie ipv een kanaal knijper op je zender.

Ik zag t gelijk al weer mis gaan, een nieuwe die in de prutsruimte zijn zender aan deed....
"ja maar de anderen hebben ook geen knijper!"
"jawel, er hangt een naamknijper op dat kanaal op t bord, en jij heet zo niet"
"o, lekker duidelijk..En wie is dat?"

Juist ja.
Mijn mening:
1 Alleen de zender met de (juiste) kanaal knijper aan de antenne mag an.

Je kunt dan zien wie rechtens en legaal de zender aan heeft, en je hebt zelf een reminder dat je wel of niet je zender aan kunt zetten.
Dit is ook een systeem wat ik als instructeur bemerk makkelijk aan een beginner uitlegbaar is.

Ook als er ergens een zender ongebruikt ligt kun je dan zelf evt nog de knijper eraf halen en gaan gebruiken; geldt nog steeds regel 1.

Het laatste wat we toch willen is een heli kapot doordat een knuppel zijn zender onwetend aanzet terwijl jij staat te hoveren..

Wat zijn ieders gedachten hierover?

Zie ook http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=469824#469824

ps: ja: 1 van mijn helies craste gisteravond ongecontroleerd..
bij mijn weten was ik gister de enigste op 65.. toch?

.

ten eerste:de verlichting is inderdaad beter ja(heb het zelf met een paar andere medevliegers gemonteerd). ten tweede:wat de temperatuur betreft kan je niet altijdt alles hebben zoals je hartje begeert(er zijn ruimtes waar het wel warm is dus kan je je daar even opwarmen en een bakkie koffie doen).Ik raad je aan om ook eens buiten te vliegen dan raak je er aan gewent om de kou te trotseren en heb je meer vliegruimte. ten derde:wat betreft het frequentie/kanalensysteem is het heel eenvoudig om eerst op het frequentiebord te kijken of het kanaal waar je op vliegt bezet is.Zo ja dan moet je je zender uit laten staan.Zo niet dan kan je je knijper op het kanaal zetten en je zender aan zetten om te gaan vliegen of wat af te stellen etc etc. Ook ik als vlieginstruteur in de jaren 80 heb ik dit systeem meegemaakt en het werkt goed alleen men moet wel de DICIPLINE HEBBEN OF AANLEREN of OPBRENGEN OM OP HET FREQUENTIEBORD TE KIJKEN OF HET KANAAL BEZET OF VRIJ IS VOORDAT DE ZENDER AANGEZET WORDT.Dit geld voor IEDEREEN uiteraard dus ook voor mij.Een beginner moet dan ook eerst informeren hoe het in z'n werking gaat alvorens de apparatuur aan te zetten.Heeft men gevlogen o.i.d en de apparatuur uitgezet dan dient men z'n knijper van het kanaal af te halen zodat iemand anders ook de gelegenheid krijgt om te vliegen. Ik wil hiermee zeggen dat welk systeem je ook verzint hoe ingewikkelt dan ook het altijdt uitkomt op de DICIPLINE van de vlieger om het allemaal veilig te laten verlopen.Heeft een vlieger die DICIPLINE NIET dan moet hem de op ZEER KORTE termijn BIJGEBRACHT worden.Dit begint al bij de eerste aankoop van de apparatuur(de modelbouwwinkel die dit verkoopt).

Niek zei:
ps: ja: 1 van mijn helies craste gisteravond ongecontroleerd..
bij mijn weten was ik gister de enigste op 65.. toch?
.

Het piccolootje? Hoe erg was de schade?

Grt.

Piccotje is zo langzamerhand onverwoestbaar, vooral met die m24 bladen.

Nee t was de Hb CP, naartuurlijk weer een set bladen naar de bliksem,
en nog wat andere losse onderdelen.

Dat vind ik een nadeel van jullie frequentiebewaking, als je daar als nieuweling komt zie je een kanalenbord met knijpers waar namen op staan. Als je kanaal bezet is zul je dus op zoek moeten gaan naar de persoon die die naam heeft en je ziet alleen vreemde gezichten.
Dat is erg irritant, als er een knijper op de zender zit is die zo gevonden en hoef je geen mensen te vragen wie of waar pietje is.

Sowieso, om daar in die koude, met bouwlampen verlichte groentenveilig te gaan staan vliegen.............. :wink:

Grt.

Hallo allemaal,

Woensdag was inderdaad crash avond! Ik was met mijn trex bezig en ondertussen hoorde ik overal het harde geluid van weer een setje rotorbladen die het einde hadden bereikt.

@ niek mijn xtwin waar van je(omdat je geen sigaar hebt :wink:) de vleugels hebt verwijdert vliegt nog prima. Gaat wel een stuk sneller lijkt wat meer op mijn "echte" vliegtuigen.

De meeste mensen keken ervan op ik niek bedankt voor het slopen van mijn xtwin:wink:

gr,

niels

Alexzzz ik denk dat je al een tijdje niet meer bent geweest omdat er voor de verlichting geen bouwlampen maar tl- lampen de hal verlichten.En wat de namen van de personen betreft moet rhelie maar eens vaker komen en je grijze cellen trainen om de namen te gaan onthouden.Ik ken ze ook nog niet allemaal maar dat komt wel.

wat een gezijk zeg wees eens blij dat je ergens binnen kan vliegen ik vond het woensdag erg gezelig en heb heerlijk gevlogen met mijn corona en x400 geen enkel probleem hoor alleen wat kouwe voeten maar daar is wat aan te doen dikkere sokken aan de volgende keer .

Back