Quadcopter 420mm: Homebuild

Normaal gesproken moet je eerst de besturings software op het bordje laden, dit doe je met Arduino software.
Ik begrijp dat bij jou de software er al op stond en toevallig redelijk goed ingesteld omdat hij wel juist reageert.
Dit had je ook kunnen lezen in de link die je zelf hebt geplaatst: MultiWiiCopter UAV Wiki hier vind je ook een link waar deze te downloaden is.

Gezien je hele verslag ging ik er vanuit dat je je goed ingelezen had.
Als er nog meer vragen zijn dan lezen we het wel weer.

Veel succes.

Klopt, kwam voorgeprogrammeerd in quad X-mode.

OK, arduino 1.0 gedownload.
Kan de config.h nu ook in de multiwii 1.9 dir. vinden, tot zo alles duidelijk.

vraagje: kan je van de config.h die al op het boardje zat een copy maken (of als het het wilt noemen: downloaden) zodat je die kan aanpassen en vervolgens weer uploaden?

Dan weet ik zeker dat er niet meer settings veranderen.

Laatst bewerkt:
OK, arduino 1.0 gedownload.
Kan de config.h ook in de multiwii 1.9 dir. ook vinden, tot zo alles duidelijk.

vraagje: kan je ook de config.h die al op het boardje zat hiervan een copy van maken (of als het het wilt noemen: downloaden) zodat je die kan aanpassen en vervolgens weer uploaden?

Dan weet ik zeker dat er niet meer settings veranderen.

Voor MultiWii 1.9 moet je eigenlijk de 0023 versie hebben en niet de 1.0. Als je 1.0 gebruikt krijg je een fout tijdens het compileren van de firmware.

In deze thread staat bovenaan een PDF waarin precies beschreven staat hoe je de nieuwe firmware moet aanpassen en uploaden naar het board: Crius MultiWii AIO boards - RC Groups

Het lijkt me niet mogelijk om vanuit de software die op het board weer de config.h te genereren.

Inderdaad zoals Douwe zegt 0.23 gebruiken, deze kun je gewoon naast de 1.0 gebruiken. 1.0 heb je nodig als MultiWii 2.0 uitkomt en dat is zeer binnenkort.
Je kunt al wel de 2.0 Pre versie downloaden, bij deze kun je de Crius selecteren en hoef je dus niet iedere sensor apart te selecteren. Hier zit weer een maar aan, je moet dan de oriëntatie van de sensoren nog aanpassen, dit zal bij de definitieve versie aangepast worden.

Downloads - multiwii - MultiWii is a software to control a RC multi copter - Google Project Hosting

Edit: Je kunt alleen de software op het bordje zetten, lezen of aanpassen gaat niet.

Laatst bewerkt:
mad max wat is je setup van die 300mm quad

Hoi CRG

Ik heb deze setup gekozen:

ESC: HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing 12A BlueSeries Brushless Speed Controller

Motor: HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing 2310 Brushless Outrunner 2250KV

Als prop was ik begonnen met een 5x3, maar zoals ook al eerder is aangegeven zijn deze wat aan de kleine kant. Zit over half gas voordat quad los komt. Gewicht van de Quad, incl 2S lipo is net onder de 400 gr.

Heb nu een paar 6x5 besteld.
HobbyKing R/C Hobby Store : 6050SF Prop (5pcs/bag)

Tevens om te proberen een paar 3 blade props 8x4. Die laatste zullen mogelijk te groot zijn voor de motor capaciteit.
HobbyKing R/C Hobby Store : GWS HD8040 3 Blade Prop Counter Rotate (2pc)

:evil: MAX

Als prop was ik begonnen met een 5x3, maar zoals ook al eerder is aangegeven zijn deze wat aan de kleine kant. Zit over half gas voordat quad los komt. Gewicht van de Quad, incl 2S lipo is net onder de 400 gr.

Heb nu een paar 6x5 besteld.
HobbyKing R/C Hobby Store : 6050SF Prop (5pcs/bag)

Tevens om te proberen een paar 3 blade props 8x4. Die laatste zullen mogelijk te groot zijn voor de motor capaciteit.
HobbyKing R/C Hobby Store : GWS HD8040 3 Blade Prop Counter Rotate (2pc)

:evil: MAX

Volgens mij ben jij met jouw setup het beste af met 6x3 3 blade props.

Ik ben er nog niet uit hoe de bedrading moet lopen voor de 3 verschilllende "flight modes" op de multiwii, zodat je deze kan instellen in de GUI.

Via spektrum ontvanger AUX1 naar b.v. pin "mode" op de multiwii, wordt deze aangesloten met de plus, min en signaal of alleen een van deze?

Alleen de signaal draad is voldoende.

Ok dank je Kees, even voor de duidelijkheid: 1x "signaal" in de ontvanger op bv aux1, en 1x "signaal" op de multiwii op mode. Dus geen + of - gebruiken. klop dit?

Op mijn Heli's heb ik ook idle-up, dus hier ook, handig!! :)

Ja inderdaad.
De rode en zwarte draden zijn de + en - deze zijn bij de ontvanger allemaal doorgekoppelt en bij het controller bord waarschijnlijk ook. Dus deze hoeven maar 1 maal gebruikt te worden om de ontvanger te voeden.

14-03-2012: update

Hier de foto's van de uiteindelijke quad zonder 8x3.4 props, hoveren doet de quad precies met half throttle.

Komende 2 dagen wordt het goed weer, dat wordt na het werk heli en quad vliegen en wat setting verder uitproberen.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit, fpv antenne nog even verticaal zetten, en zorgen dat je ontvangst antenne ook verticaal staat. Dit zorgt voor het beste signaal.

Ok, hier nu met prop's

De voorste tippen zijn heel dun met geel gespoten, achterste zwart.
Ben nu aan het kijken waar gekleurde prop's te vinden zijn in maat 8x4.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back