raven 2m20 DL50

en klaar!! op het zwaartepunt na nog es checken:

aaaaa.JPG

aaaaa%20%281%29.JPG

aaaaa%20%282%29.JPG

aaaaa%20%283%29.JPG

aaaaa%20%284%29.JPG

aaaaa%20%285%29.JPG

hallo,
jup raven en yak vliegen!!
raven vliegt zeer goed, stopt waar je wil enzo vliegt stabiel, 2 trimkes up en dat was het. maar bij een low pas traag viel de motor uit na 2seconden wist ik van dat komt goed, hij zweeft enorm goed uit zonder uitvallen, ik heb hem mooi boven op de mais kunnen zeer traag plat zetten.
uit de mais gehaald. hij lag op de mais op 1 roer conclusie 1 servo kapot (verbrand denk ik door het grote gewicht erop)
voor de rest geen schrammetje, wel heb ik gezien dat de ophanging van de uitlaat goed is maar de brandstofslang niet die is weggesmolten. dus met wat zet ik die beter vast nu??
ook zit ik met een xoar prop 22x8 en ruw gemeten was dit 7200toeren, en dat is wat veel denk ik; welke prop hebben jullie op de DL 50??

dan de yak, na een paar uurtjes "afbouwen op het veld" was hij klaar, wat lood in de neus steken(wat bij de raven niet nodig was) en dan maar even gevlogen, vliegt ook goed teveel expo zei jan. eerste landingspoging kwam wat bedrogen uit met de mais, met een spectaculaire saving van jan . daarna nog toertje gevlogen en mooi kunnen landen. foto's en filmpjes volgen nog.
filmpje kan wat duren eer ik ze te pakken krijg:p
al bij al een geslaagde namiddag met veel onnodige stress. het ersgste is gewoon om aan te vliegen richting mais... en te landen richting mais. tzit int koppeke!!

Hey Chriss,

Goed om te lezen dat zowel de Yak als de Raven je goed bevallen.. Zonde van de nodige schade op de Raven, maar uit je verhaal maak ik op dat het allemaal wel weer goed gaat komen :D

Wat betreft de Yak, hoe land die? Heeft hij veel landingsbaan nodig om te landen of kan het op een kort stukkie? Ik ben erg benieuwd naar de foto's en vooral de film (jammer dat dat lang kan gaan duren), want ben erg benieuwd hoe de Yak vliegt.. :D

de yak is van jan. hij had wat teveel expo ingesteld. ook lang heeft ie er nog niet mee gevlogen, en veel zotte dingen ook nog niet want de motors moeten nog wat roderen. ook zat er nu lood in vooraan die word vervangen door een spinner. eerste zicht land ie goed maar gisteren was er zeer weinig wind en onder de mais valt de wind zeker weg. jan is ook het veld nog niet gewoon voor te landen, dus de eerste landing was misrekend en heeft hij juist op tijd volgas gegeven en rondje gevlogen, 2de poging was goed hij stuiterde wel effe terug omhoog maar niet erg.
raven tja gewoon te laag in relantie en die gascurve moet volledig aangepast zijn, dan zal dit prima gaan denk ik

cockpit vastzetten:
maidendag%20%2818%29.JPG

samen vlug op de foto:
maidendag%20%2819%29.JPG

toerental meten: 7200 is wat teveel van het goede sugesties??
maidendag%20%283%29.JPG

even op wandel
maidendag%20%287%29.JPG

de yak van jan
maidendag%20%2825%29.JPG

maidendag%20%2839%29.JPG

deze saving staat ergens op film was effe adem inhouden:
maidendag%20%2840%29.JPG

en ook samen op de foto:
maidendag%20%2845%29.JPG

hier de laatste 2 seconden van de raven. ik denk dat hij hier toch al enkele meters aan het "zweven was"

[media=youtube]f3h42U3W1r8[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zojuist even de maiden ravenyak gezien.. Erg mooi gedaan allebei! En mijn twijfels over de landingsstrip wat betreft de yak zijn weg genomen. Dat ding is te landen op een korte strip.. perfect! :D

haha,
ja hier dat videoke, mijn camera was plat:( maar hier toch wel enkele beelden dan, niet veel zaaks maar twas wel spannend
3E2k1rpq-fU[/media] - ravenyak maiden

nu om even terug te komen, wie weet er wat ik het best kan nemen ipv brandstofslang om die uitlaat in te klemmen?
en wie heeft welke prop op zijn DL50 staan? want de mijne draait wat teveel toeren.
de gascurve regelen en dan is ie terug in orde:) en wat decals

nog iemand met tips om de uitlaat vast te zetten??
er zijn toch mensen met kant en klare spanten in hun toestel? ik bedoel met zo een spant waar de uitlaat ingaat met 4 rubbers. weet iemand welke ik kan gebruiken? groeten

hallo,

ja dit heb ik idd zelf gedaan maar ik heb brandstofslang gebruikt waartegen de uitlaat zit, en dit smelt dus weg. welk materiaal is dat blauw materiaal dat je daar gebruikt dan??
groeten en bedankt voor de snelle reactie

na een winterstop hebben de 2 50ccers terug gevlogen gisteren...

van de raven jammergenoeg geen filmke omdat ik niet kan filmen en vliegen tegelijk....

ook nog even vlug jan zijn exp filmke van deze winter samengeploeft(veel wind)

hallo,

jammergenoeg vandaag wat brokken gemaakt...

in de lucht een canopyschroefje losgekomen, wind eronder en in een snaprol de canopy erafgescheurd...
ik zal eens moeten informeren voor een nieuwe:p
P1030431.JPG

morgen nog eens zoeken achter een groot stuk die ik ergens zien waaien heb... het frame is terug hersteld, even een kleurtje geven en die kan er wel terug tegen voorlopig denk ik...

ik vlieg nu al geruime tijd met een mejzlik 23x8 prop.
nu heb ik nog een super silent engel prop 22x10 liggen, deze heb ik echter nog niet getest... meer spoed zal dus "sneller opnemen" neem ik aan. zijn er mensen die al ervaring hebben met deze props...

ik heb nog de eerste versie DLe 50 dus niet de 55cc versie.

groeten

Back