RBC Micro P51

Op de vleugel vastlijmen na (doe ik voor de eerste vluchten met tape) is de P 40 klaar voor de Maiden.
187 gram met een half volle accu:hammer:


IMG_20190502_212950421.jpg
 
Thanx.

Geen idee moet de accu nog laden :hammer:

Moet nog wel het CoG wat naar voren schuiven.
ca. 42 mm vanaf de voorlijst.
Geen probleem de accu ligt nu zowat boven het CoG.
 
Frans, Is wel een beauty geworden hoor , van het weekend de maiden.

Hoeby, Staat op tekening in de servo van de rolroer en ligt op 57mm
Roeruitslag heb ik redelijk groot staan vlieg dan ook geen meter recht, me vliegmaat schrok zich rot met een keertje sturen.
Heb hoogteroer beide kanten op 10mm, maar voor een eerste vlucht is 5mm al meer dan voldoende.
De rolroeren staan op 15mm maar ook die is met de helft dus beide zijde 7mm al meer dan voldoende.

Ton
 
Oei. Die 57mm haal ik niet.
Zwaartepunt heb ik op de ligger liggen. Als het naar 57mm moet, dan moet ik 15 tot 20gram lood toevoegen.

Heb ik iets fout gedaan of is dit normaal?
Ik heb een 2S 450mAh accu voorin tegen motorspant .
 
Laatst bewerkt:
Niet doen op de ligger, is echt te ver achterlijk en vliegt erg lastig.
Heb dat wel geprobeerd maar niet doen.

Vlieg zelf met een 2S 610ma en die zal net iets zwaarder zijn.
Zwaartepunt goed is veel belangrijker dan het meergewicht.

Veel plezier met de maiden.

Ton
 
Was vandaag hier ook zeker kracht 5 met uitschieters naar 6 en lekker turbulent , maar alsnog heerlijk gevlogen.
Windkracht 5 is voor de MicroWarbird geen enkel probleem.

Ton
 
Wat denk je, beslist de servo voor het hoogte roer het soms niet te doen.... Nadeel van goedkope zooi.
Gelukkig op de bouwtafel, dat wel.
Met wat gepiel een D47 servo-tje erin gekregen.
Maiden moet nog even wachten....
 
Vandaag de maiden gedaan. We hebben met 1 mustang de maiden gedaan, de andere had het zwaartepunt nog niet goed liggen.
De wind was op het randje. Niet voor het model, maar voor het motortje/setup.

Alles ging goed. 1 á 2 trimmetjes rolroer. Hoogte moest ik ietsjes down doen. Maar dat vermoeden had ik al, want kreeg het zwaartepunt net niet op 57mm. Is misschien 58mm. Daar moet ik nog even naar kijken. Maar 2 vluchtje gedaan en ben enorm verrast van het vlieg gedrag, zeker ook gezien de wind.

Weet iemand of dit motortje ook op 3S kan, of rook ik hem dan op?
We hebben nu een 1510 2200kv met een 5x4.3 prop

Een plaatje van na de vlucht.
full
 
Is mooi geworden en gefeliciteerd met de maiden, fijn te horen dat je het model goed vind vliegen.
Wat je vraag betreft ja de motor met prop kan prima op 3S.

Ton
 
Dank je wel Ton voor de reactie.

Veelal vliegen de kleine toestelletjes wat lastiger bij wind. Vond dat met de mustang echt meevallen. Zoals ik schreef, de setup had het zwaarste werk te doen. Tegen de wind in ploeteren. Wind af kwam er een lekker tempo in.

Aangezien ik nu wat lood erin heb. Wat ik zie als dood gewicht. Dat kan ik beter vervangen voor accu. En een 3s kan helpen om op de dagen met meer wind ook wat beter tegen de wind in te kunnen.

Voor mensen die ooit getwijfeld hebben om hem te bouwen. Doen zou ik zeggen.
 
Back
Top