RC-motorfiets Venom GPV-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door brutus, 22 nov 2009.

  1. patrick wiggers

    patrick wiggers

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    12
    mijn vraag was waar jullie rijden met de venom en dan bedoel ik in welke stad.ik kom zelf uit arnhem en rij de venom niet op de parkeerplaats maar op een rc baan wand op een baan is er betere grip en je hebt een doel en niet zoals op een parkeerplaats doeloos rondjes rijden. ik heb ook alle banden besteld en velgen en de bijbehoorende inleg erbij die ga ik eens proberen om nog meer grip te krijgen in de bike ook heb ik de zij beugels vervangen die beter glijden over het asvalt wand de stalen beugels happen nog wel eens in het asvalt vind ik ook heb 3 andere lipo's gekocht met een betere afgifte zodat ik wat meer rij tyd heb en meer puche in de bike.en nu maar wachten op droog weer zodat ik op de baan de banden kan proberen en de lipo's. ik zal kijken of ik er een filmpje van kan maken
     
  2. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Effe een vraagje, kan er een brushless motor in en hem dan op 3s laten rijden?Er zit toch een 370 motor in? kan ik er dan een 380 motor in zetten van castle creation ps. mischien staat het wel in de tekst maar die is zo lang bvb dank:D
     
  3. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Brushless setje kan er in. Heb ik ook. 3S lijkt mij teveel. Ik heb 2S en mijn gas op max 50% en dan nog bijna niet te controleren!
     
  4. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    Super ik ben verkocht ik heb ergens in een la nog een brushless setje gevonden lengte motor 42mm diameter 20mm zodra mn geld er is ga ik hem bestellen ps. wat bedoel je precies komt het voorwiel van de grond of gaat hij glijden in de bocht?:D
     
  5. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Een wheelie maken doet ie dan wel heel makkelijk en hij is gewoon niet lekker te sturen wil inderdaad ook uitbreken.
    Je moet eerst maar eens leren rijden, dat is al een hele cursus.

    Gr Rick
     
  6. Kyosho dbx - V-one s3

    Kyosho dbx - V-one s3

    Lid geworden:
    15 dec 2008
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Utrecht
    moterfiets topic

    Heb een topic gemaakt voor alle motoren, bij electro auto's:D
     
  7. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
  8. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    klikken?
     
  9. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
  10. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    2 keer klikken en je hebt geen linkje nodig
     
  11. patrick wiggers

    patrick wiggers

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    12
    zo ik heb zondag weer voor het eerst op de baan gereden met de venom bike dat was wel weer wennen whaa maar motor loopt goed een bruschless setje erin en 3 nieuwe lipo's 1800 van gm als een raket gaat ie nu eindelijk power met de betere lipo en motor combi .
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Sorry, maar ik ben nu eenmaal niet in het bezit van een digitale camera (of wat voor camera dan ook) en ook mijn GSM-etje stamt nog uit de pre-camera tijd :p. En ik ben ook niet van plan er een aan te schaffen. Ik geef mijn geld liever uit aan RC dan aan dat soort dingen.

    Zodra ik eens over een camera (of fotograaf) kan beschikken, stuur ik ze jou wel per PB.

    Eeen beetje off-topic mischien: Ik kan hier een beetje kribbig om worden, want ik heb deze of soortgelijke opmerking hier (en op andere threads) al vaker zien passeren.
    Maar in wat voor wereld leven wij, als mensen de gratis aangeboden informatie gaan bekritiseren omdat het niet in de door hen gewenste vorm word aangeboden, of wanneer men lezen blijkbaar te vermoeiend (of saai, of vervelend) vind? Lijkt mij een beetje op "een gegeven paard in de bek kijken", en dat word over het algemeen als zeer onbeleefd opgevat, dus ook door mij. Sorry als dat wat cru overkomt.

    Zoals anderen ook al opmerken, ik zet hier dingen neer uit vrije wil, en binnen de beperkingen die ik nu eenmaal digitaal heb (dus geen foto's helaas) en ik voel me niet geroepen om geld uit te geven aan een camera, alleen om anderen een plezier te doen. Als lezen te vermoeiend is, wat doet de klager dan op een FORUM????

    Nogmaals, zodra ik foto's heb, krijg je ze, wees gerust.

    Groet, Bert

    PS: Ferrari, ik heb nu toch even alle vijftien pagina's teruggescrolled, maar heb ook geen foto's van jouw bike gezien.....
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  13. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Hey Bert,

    Weer terug!!!

    Nou ben het helemaal met je eens!!!

    Weer even on-topic! Ik heb vandaag mijn Reedysetje gemonteerd. Deze heb ik weer terug gekregen/nieuwe gekregen. Dit setje is nu wel goed. Met een kleiner motortandwiel stottert deze nu niet meer. Dus... wanneer het weer wat beter is en ik tijd heb om te rijden, ben ook nog wel eens aan het werk tussen het lezen door hier, zal ik mijn ervaringen hiermee even noteren.

    Verder ben ik nu weer bezig met de voorvork. De voorvork blijft weer plakken. Wanneer ik de voorvor heen en weer beweeg gaat dit zeer soepel, maar na 1 minuut wachten(dus niet bewegen) blijft deze haken totdat je hem daar doorheen drukt en blijft hij weer soepel gaan! Ik zeg: Weer een nieuwe uitdaging ;-)

    Gr Rick
     
  14. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
    @ brutus +5
    ik ben dus niet de enige die dat dacht:D
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hey Rick,

    Top dat je de Reedy weer terug hebt en hij het nu goed doet. Kun je eindelijk gaan genieten van de lang verwachte power.....

    Voorvork: (telegramstijl, want anders....:D, en sorry, alleen schriftelijke uitleg, geen foto's :cool: ) dat plakken is normaal, en doet die van mij ook nog steeds. Moet je niet echt zorgen over maken, de eerste hobbel die de vork tegenkomt, breekt deze frictie nog voor je er wat van merkt. daarna blijft de vork gewoon soepel door de beweging die tijdens het rijden in de vork aanwezig is. Ik zou er in elk geval geen tijd aan besteden, want volgens mij krijg je het alleen weg als de O-ring zo lichtjes om de poot klemt dat de olie niet weggedrukt word tijdens stilstand, maar dat betekent automatisch dat de vork gaat lekken!

    Succes, en ik zit met smart te wachten op warmer weer, er ligt nu ijs op mijn rijplekje....

    Groet, Bert
     
  16. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Ik kon wel rijden. Heb mijn EZ run setje erin en die loopt onderin nog iets mooier. Dus deze heb ik er nu weer ingezet. Powerzat met het ez run setje dus mijn Reedysetje gaat in een 1/18 autotje welke ik nog heb staan zonder motor.

    Voorvork zit weer in elkaar. Ben het helemaal met je eens wat betreft de eerst hobbel en dan weer soepel! Maar bij mij moet altijd alle soepel gaan, is een soort tik ;). Ik zit nog te denken aan de alu voorvork, maar eerst wil ik gaan rijden!!! Nadeel van alu is natuurlijk dat het sneller krom is en krom blijft, maar is wel heel mooi :-D.

    Waar blijven die foto`s nou ;););) geintje!

    Gr Rick
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zit stiekum ook wel een beetje te dubben over die Alu vork. Als ik kijk naar het verschil wat je alleen al met die alu kroonplaten hebt qua stabiliteit....
    Maar ja, dan ga je daarna weer zitten dubben over het volgende (carbon frame, meer alu) en voor je het weet rij je met een fiets van over de 500 Euro..... Toch maar niet, denk ik dan, want ik heb geen circuit in de buurt, en dan heeft dat allemaal gewoon geen zin.

    Foto's, ik ben bezig om iemand zo gek te krijgen foto's te maken....

    Hier sneeuwt het ondertussen weer hevig, dus alle hoop om vandaag of morgen weer even te kunnen rijden is weer de bodem in geslagen :mad::mad:

    Groet, Bert
     
  18. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    welkom terug brutus.

    ik weet misschien wel een oplossing voor het foto probleem.
    er staat ergens op dit forum een "key chain camera".
    dit is een kleine filmcamera waar je ook foto's mee kan maken.
    prijs.....schrik niet ongeveer 10 euro incl verzendkosten.

    ik heb er nu zelf ook een, ga hem eerst uittesten op een RC-auto.
    en als het wat beter weer wordt wil ik ook gaan kijken of in hem aan de venom kan monteren.
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoi Evert,

    Thanx voor de tip (en het welkom), ik wacht even je ervaring af en wellicht haal ik wel zo'n ding. Het geld is het niet.....

    Voor de geïnteresseerden: ik heb vanmiddag mijn eerste 2.4 gieg zender gehaald. Het merk zegt me niks, maar het is een TopEdge CY3S. Deze zender is identiek aan de originele Venom VR3T, ook qua instelmogelijkheden. Dus alles past in de originele verpakking, en belangrijker: de instelmogelijkheden voor de optionele voorrem-set zijn met zekerheid aanwezig. Prijs 110 Euro (ongeveer) inclusief twee goedkope 3 kg standaard servo's.
    Leek me wel een goede tip voor diegenen (zoals ik) die een Spectrum DX3R te prijzig vinden, en niet op 27 mHz willen rijden.
    Er zullen vast meer (en betere) zenders zijn die de benodigde instelmogelijkheden hebben, maar dit is mogelijk een relatief goedkoop alternatief voor de 2.4 gieg liefhebbers.

    Groet, Bert
     
  20. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    als ik hem op google intyp krijg ik geen 1 hit, waar heb jehem gekocht?
     

Deel Deze Pagina