RC-motorfiets Venom GPV-1

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door brutus, 22 nov 2009.

  1. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    vering zit weer olie in, maar ik vind ze toch nog vrij stug.:confused:
    heb ze echt maar tot 0,5á1mm boven de veren gevuld.
    ik ga misschien nog wt20 proberen, hoewel ik denk dat dit meer aan de veren ligt.
    ook heb ik de veerpoten maar een gelijke lengte gemaakt (zat ruim 1mm verschil in).
    dit was de reden dat het voorwiel iets scheef stond en de voorpoot uit elkaar heeft gedraaid.

    verder heb ik al een brushless setje liggen, maar wil na de aanpassingen eerst met het oude motortje testen.:D
    (oa voorpoten, kettingspanning, stuurinrichting)

    daarna ga ik ook brushless en ga dan ook wat testen met de vering...andere veren en olie diktes voor en achter omdat ik denk dat de vering toch echt te stug is voor zo'n licht motortje.

    maar voor ik daaraan kan beginnen zal toch eerst al die sneeuw weg moeten:mad:
     
  2. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Ik heb de olie gelijk met de veren gedaan. Ik heb even met de schuifmaat gemeten van bovenrand poot tot op de veer. Olie in de poten gedaan een stukje boven de veer en met een injectiepuit waar ik een stukje benzineslang op had gedaan waar ik op de juiste lengte weer een tapeje op had geplakt de overtollige olie er weer uit gehaald na een minuut of 15. Dan ben je ook de luchtbelletjes kwijt.

    Wat voor Brushless setje heb je gekocht?
    Ik merk wel dat er heel veel verschil tussen is. Zoals Bert schreef had hij geen kleiner tandwiel nodig. Bij het Reedy setje wat ik ik gekocht had bleef de motor met het standaard motortandwiel maar schokken en het Ezrun setje wat ik er nu in heb zitten gaat het ook beter met een 10t tandwiel op de motor.

    Gr Rick
     
  3. mark

    mark Guest

    Bedankt voor de maten, helaas ie ie te groot.

    Jammer, maar bedankt!
     
  4. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    ik heb het gemeten met een imbussleutel.....:oops:
    eerst beetje olie erin, meten, druppeltje erbij, meten, druppeltje erbij enz.
    tot ik op de imbus sleutel 2mm olie zag zitten. imbus sleutel is ongeveer de helft van de opening dus ong. 1mm boven de veer. (veer niet ingedrukt natuurlijk.

    ik heb een ezrun setje, zal vanavond even kijken wat voor motortje volgens mij 5400kv
     
  5. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    verdorie.

    was alle sneeuw bijna weg van het pleintje waar ik rij...............valt er weer verse sneeuw:bad-words:
    kan ik weer niet rijden met de gpv
     
  6. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    T,ja dat is balen. Bij mij gaat rijden ook niet. Net nog wel geprobeerd, maar helaas. Ga ik maar rijden met mijn auto!

    Probeer ook even de olie tot de rand van de veer te vullen en niets er boven. De poten zijn erg gevoelig voor een beetje olie te veel!

    Ezrun setje heb ik er nu ook in zitten. Kun je ook zien op de foto`s ik heb een 12t motortje. Ik raad wel aan je zender op 35% te zetten!!! anders maak je meteen een wheelie en kun je eigenlijk niet lekker rijden.

    Gr Rick
     
  7. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    ik heb een 18T setje dus ik begin rond de 50% denk ik.
    ga nog wel even experimenteren met de olie in de veerpoten
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.937
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hee jongens! ik zie dat het lekker doorloopt zo! er komen er steeds meer met een GPV-1. Top!

    Ik heb heel toevallig even toegang tot internet, dus gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken (mijn baas is vergeten de browser beperkingen weer terug te zetten na onderhoud aan het systeem hier aan boord:D:p:cool:)

    Evert, verkijk je niet op de stugheid van de vering voor, die moet wel soepel bewegen, maar niet te licht, anders slaat hij door, en dan krijg je heel rare effecten over steentjes en hobbeltjes omdat de vork tot aan de aanslag inveert, en de "klap" dan doorgegeven word aan het frame.
    Meer olie heeft niet al teveel effect op de demping, maar meer het effect alsof je een stuggere veer gemonteerd hebt. Dat kun je deels compenseren door dunnere olie te gebruiken. Een en ander is afhankelijk van hoe ruw je rij-oppervlak is. In principe is dikkere olie beter voor de stabiliteit (uiteraard is TE dik nooit goed), en hoe gladder je baanoppervlak, hoe dikker de olie en hoe minder olie. Hoe ruwer het oppervlak, hoe dunner de olie en hoe meer olie. maar dit is puur theoretisch, en je praat volgens mij over olie tussen de 35 en 25 WT, en een hoeveelheid van net gelijk aan de veren tot ongeveer 5 mm erboven. De verschillen zijn dus klein en het luistert nauw.
    Wat het aller belangrijkst is, is dat als je de vork als test zonder olie EN zonder veer monteert (niet droog, maar gewoon alles vettig van de olie en dan uit laten druipen) dan moet de vork zo soepel mogelijk bewegen. Ieder wrijving die je dan voelt is schadelijk. Heb je dat voor elkaar (door bijvoorbeeld de shims tussen de O-ringen heel lichtjes af te schuren en de onderpoten te polijsten of zo) dan kun je de veren weer terug plaatsen en met dikte en hoeveelheid olie expirimenteren.
    Het minimaliseren van de wrijving heb ik zelf gedaan door de poeten in de boormachine te zetten, en het dikke gedeelte te polijsten, met Jif en daarna auto-was (turtle wax). Bij mij werkt 25 WT olie en dan opvullen tot 40 mm gemeten vanaf de rand van de schroefdraad van de poten behoorlijk goed. Dat is op een parkeerplaats met hier en daar wat vuil en steentjes. Op een goed vlak circuit heb ik nog geen ervaring.

    Tot over vier weken iedereen!

    Groet, Bert
     
  9. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Hey Bert,

    Nou je mist niets. Alleen maar sneeuw en ijs!!!

    Goede tip van het polijsten van de poten en het iets opschuren (dat doe je toch immers met jif) van de vork zodat deze soepeler loopt. Ga ik eerdaags ook eens doen. Ben nu 150 ledjes aan het solderen voor in mijn nieuwe Baja, pfff waar ben ik aan begonnen.

    Maar zoals ik ook al zei. Het is toch geen weer om te rijden, dus kan ik lekker sleutelen en alles weer in orde maken voordat het weer mooi weer gaat worden.

    Helaas heb ik nog niets terug gekregen van Reedy. Ik hoop wel snel, want dan kan ik ook testen of het motortje wel goed werkt. Bij rc-motorradshop verkopen ze deze toch ook niet zomaar denk ik...

    Gr Rick
     
  10. patrick wiggers

    patrick wiggers

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    12
    he allemaal ja daar ben ik weer mijn vraag is waar rijen jullie met de gpv ?
     
  11. patrick wiggers

    patrick wiggers

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    12
    he hallo weet iemand een duratrax te koop een dx450 crossmotor ? evt ruil ik een gpv 1 in met 3 lipo's 7,4v 1800mha en reserve onderdelen intresse inc een speedpasion bruchless moter inc regelaar doe eens een bod
     
  12. evert2

    evert2

    Lid geworden:
    3 dec 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    heerhugowaard
    op het basketbalveld voor mijn huis...........als er geen sneeuw ligt:)
     
  13. Rossi#69

    Rossi#69 Guest

    Hey allemaal,

    ik heb al met veel enthousiasme alle reacties gelezen van jullie ervaringen met de venom GPV-1 en ik heb mij dan ook eentje als verjaardags kado aan mezelf gedaan :-D:-D:-D

    dus normaal als alles goed gaat heb ik binnen een paar dagen mijn venom thuis staan hier in België....

    Ik zal dan ook alle tips nakijken om mijn venom zo goed mogelijk af te stellen.

    Maar ik knutsel graag dus ik denk er ook aan om achteraf als ik er wat beter mee kan rijden dat ik dan wat hop-up parts ga steken.

    Ik heb samen met 2 vrienden er dus 3 gekocht dus dat belooft fun te zijn.

    Ik hou jullie wel op de hoogte van de prestaties en als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen.

    Groetjes uit het koude en natte België

    gerrit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2010
  14. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Leuk 3 Venom`s erbij!!! Hou ons op de hoogte!

    Veel plezier alvast!
     
  15. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    Allemaal mooie zeer lange verhalen.........maar ik wil wel
    eens wat foto's zien van jou motorfiets.

    Veel....zeer veel tekst gaat ook vervelen, foto's zijn soms
    interressanter, zien we gelijk wat je hebt.

    Thanks.
     
  16. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    Kijk , foto's altijd goed.

    Ziet er geweldig uit die fiets van je.
     
  17. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Er staan van mij al wat foto`s op. Meer/nieuwe foto`s heb ik nog niet. Wanneer de sneeuw weg is en de temp wat aangenamer (want echte lekker is het ook niet voor je vingers en het bedienen van de zender) zal ik rijdende foto`s laten maken.

    Gr Rick
     
  18. Mercedes GP

    Mercedes GP Guest

    Volgens mij bedoeld Ferrari F 2005 de ellen lange
    verhalen van brutus.
    Hij verteld mooi maar laat niet via een foto zien
    wat hij in bezit heeft.

    Kan nog komen natuurlijk.
     
  19. mark

    mark Guest

    Wees allang blij dat hij zulke mooie tips met jullie wilt delen.

    Hij kan er ook helemaal niets opzetten, dan weten we ook niets ;)
     
  20. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Hij heeft eens eerder geschreven dat hij nu niet in het bezit is van een goede camera. Daardoor geen foto`s.

    Gr Rick
     

Deel Deze Pagina