Axi benamingen wijken af van de normaal gebruikte benamingen/afmetingen trouwens. Een '4120' is dan eigenlijk een '5055' qua afmetingen en geen 41mm x 20mm.
Wel goede motoren, niet de goedkoopste.
Puntje van aandacht is het volgende;
A) Chris Foss zal heus wel als beste weten wat er in zijn eigen vlieger past. Ik geloof dat hij wel iets af weet van RC vliegtuigen en zo.
Relatief klein vliegtuig met relatief korte neus dus de motor mag inderdaad wel wat wegen. Hij zal n.a.w. niet zwaarder worden dan de brandstofversie (voordeel van een elektrokist is wel dat het zwaartepunt gedurende de vlucht exact gelijk blijft).
B) Het is feitelijk een acro kistje, met de motor die hij voorschrijft op 4S kun je hoogstwaarschijnlijk net zo lang verticaal omhoog totdat je het gas eraf haalt.
Ik wil en ga niet belerend doen, nergens voor nodig en er zijn naast mij voldoende forumleden die hier meer een handje van hebben. Maar dit is zo wel net iets anders vliegen dan een Multiplof Mentor

Natuurlijk moet je jezelf bezig houden op regenachtige dagen zoals deze en lekker gaan bouwen. Ik ga je nu zeker niet vertellen dat je er niets mee moet gaan doen.
Maar vergeet niet eerst fatsoenlijk te leren vliegen.
Zo'n WOT4 is minder kritisch dan bijv. een Sukhoi maar vergeeft je nog steeds minder dan een trainer. En aan een vol symmetrisch profiel moet je al degelijk even wennen.
Als ik kijk naar de hangar van Dries kan hij je hier vast wel iets meer over vertellen.
Dan is een lichtere motor met een zwaardere accu (bijv. 3S 5000mAh) wellicht een optie. In ieder geval haal je dan het scherpe randje er af.
Ah ja...Maar vergeet niet eerst fatsoenlijk te leren vliegen.
En had ik al gezegd: Maar vergeet niet eerst fatsoenlijk te leren vliegen?
Oh ja, voordat ik het vergeet: Maar vergeet niet eerst fatsoenlijk te leren vliegen.