Maar euh, hebben jullie ook zo lekker gevlogen dit weekend?
Ik alleen met MSFS2020.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar euh, hebben jullie ook zo lekker gevlogen dit weekend?
Ja zeker, geheel volgens de nieuwe nog op te tuigen spelregelbrij, in de open categorie zonder camera en onder de 250 gram enne oh ja geen liftend draagvermogen.Maar euh, hebben jullie ook zo lekker gevlogen dit weekend?
Voor de zekerheid melden we nogmaals het volgende: indien jij alleen de cursus met examen ‘Drone Vliegbewijs Gevorderd A2’ hebt gekocht, besef dan dat voordat je A2 gaat doen, je eerst A1/A3 voltooid dient te hebben. Deze kan je ook achteraf nog bijbestellen natuurlijk mocht je die vergeten zijn.
Helixer
Ja, ik was dus ook verbaasd. A1 en A3 is dus één pakket, kennelijk! Dus zoals het er staat zo is het, reeds.Betekend dit dat we eerst a1 moeten behalen voordat we met a2 verder kunnen?
Ben benieuwd wat ze met de knvvl en federatie brevetten gaan doen of stellen ze dat gelijk aan a2 of a3?
Als iedereen weer opnieuw op moet zullen velen het niet halen.
Als ik het zo lees gaat geen club zijn leden registreren. Die verantwoordelijkheid kan n verstandige club niet aangaan. Stel je hebt een clubregistratie en een lid van de club wordt aangehouden omdat hij (illegaal) staat te vliegen bij Schiphol. Ik denk dat ze ook ff bij de club komen praten.Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een clubregistratie bij de RDW?
Immers, het volgende wordt in een noot aangehaald:
Voor zover wij begrepen hebben, geldt het exploitantennummer van de club alleen, als dat ook in clubverband gebruikt wordt. Ook als dat buiten het eigen veld is, bijvoorbeeld bij een andere club in clubverband. Geadviseerd wordt niet toe te staan dat clubleden dit nummer gebruiken als ze buiten clubverband willen wildvliegen. Willen leden wildvliegen buiten clubverband, dan moeten ze zelf een individueel exploitantennummer aanvragen. Als houder van een exploitantennummer kan de club aansprakelijk worden gesteld en verantwoordelijk worden gehouden voor niet toegestane activiteiten buiten het veld door haar leden en dat lijkt ons in het belang van een club niet raadzaam.
Hoppa.. en een nieuwe markt is ontstaan, geld uit iemands zak kloppen voor een onnodige online cursus.
Met dank aan de roverheid.
Als dit echt doorgaat dan zie je mij niet meer vliegen.
Dan ga ik wel een andere hobby zoeken.
GJ
Dat is het schilderen nooit geweest of wel?En dan is het geen hobby meer toch ?
Modelvliegen in verenigingsverband:
Tot uiterlijk 31 december 2022 blijft voor het modelvliegen in
verenigingsverband de nationale Regeling modelvliegen voor u
van toepassing en zijn de Europese regels dus nog níet voor u
van belang.
Verplichte registratie:
Vanaf 31 december 2020 bent u verplicht om u online te registreren
als exploitant bij de RDW. U doet dit door een exploitantnummer
aan te vragen. Dat kan als persoon of als organisatie. Indien de
modelvliegvereniging zich als exploitant registreert, krijgen de
modelvliegtuigen van alle leden hetzelfde exploitantnummer.
Als u buiten verenigingsverband gaat vliegen dan moet u zichzelf
registreren als exploitant. Het exploitantnummer dat u van de RDW
ontvangt, moet u zichtbaar aanbrengen op al uw modelvliegtuigen
en drones, bijvoorbeeld door een sticker of brandplaatje. Bestuurt u
een modelvliegtuig dat minder weegt dan 250 gram en geen camera
heeft? Dan is registratie niet nodig
Geen Helium, toch 245 gram....Of gewoon de toestellen vullen met helium. Zodat ze op de schaal onder de 250 gr komen.
Ik wacht even de officiële Staatscourant publicatie af, het kan nog alle kanten op gaan."Vliegt u met (zelfgebouwde) radiografisch bestuurde vliegtuigen ? " Kortom, Vrije Vlucht en Lijnbesturing bljven ongereguleerd. Eindelijk gerechtigheid....