Voor de geïnteresseerde onder ons. Ik kwam net een .pdf bestand tegen van de VNG over hoe om te gaan met drones.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
één hobbyist hier op het forum is meer dan genoeg.Stel nou dat ik een "hobbyist" zou zijn die zich niet wil laten bedwingen.
Deze publicatie is in opdracht gemaakt voor de provincie Zuid-Holland en de gemeente Den Haag.
De klassieke modelvlieger wordt hier niet echt in benoemd, waarschijnlijk hebben de auteurs geen weet dat er nog zo iets is als modelbouw van radiografische modelvliegtuigen.
Nee alles wat door de lucht gaat en op afstand wordt bestuurd en onbemand is is een drone.Fout volgens de wet is een Drone alles wat radiografisch bestuurd wordt waar eventueel een camera aan gehangen kan worden.
De luchtvaart bevind zich nog in de kruikentijd, de volledige wetgeving moet aangepast worden ivm gendergelijkheid.En nu zijn we zover dat alles wat onbemand vliegt een drone heet.
Kun je me de links naar de wetsartikelen geven waarin ik dit letterlijk terug kan vinden?Nee alles wat door de lucht gaat en op afstand wordt bestuurd en onbemand is is een drone.
Een lijnvlieger zou in de categorie kabelvlieger vallen, ware het niet dat de Nederlandsche wetgever kabelvliegers met aandrijving niet onder de kabelvliegers laat vallen.
Een zwevert met wel of geen thuis komer/weg brenger valt in de categorie drone,
Een vrije vlucht zwevert is net zo iets als het weg gooien van een papieren vliegtuigje, daar heb ik niet echt iets van terug gevonden.
Wat ik wel heb gevonden is dat je in de BV NL zonder vergunning of zo 999 speelgoed helium ballonnen tegelijkertijd los mag laten.
Een lijn vliegert (kabel vlieger) als tie aan de aarde vast zit, mag tie niet hoger dan 100 meter.
In de letter van de zin van de wet, mag je nog eens niet vanuit de hand vliegeren.
Kortom, Vrije Vlucht mag altijd en overal, want het is geen drone... Als iets niet omschreven staat, mag het dan niet of mag het wel? En waarom?De luchtvaart bevind zich nog in de kruikentijd, de volledige wetgeving moet aangepast worden ivm gendergelijkheid.
Om het plaatje compleet te maken, alles wat op afstand wordt bestuurd en zich door de lucht beweegt waar geen bemanning en of bevrouwing in aanwezig is, is een drone.
Let op, met deze inlog heb je 100 dagen toegang tot de cursus vanaf de eerste keer inloggen en heb je één poging om het officiële examen te doen
Ik zoek dus geen interpretaties, maar de letterlijke wetstekst.
Vaste verandermomenten
Bedrijven en instellingen hebben nogal eens last van frequente wijziging van wet- en regelgeving gedurende het jaar. Die kunnen leiden tot extra nalevingkosten voor bijvoorbeeld aanpassing van de administratie en ICT voorzieningen van een bedrijf. Om aan dat soort problemen enigszins tegemoet te komen is vanaf 2010 het stelsel van Vaste VeranderMomenten (VVM) ingevoerd voor alle wetten, algemene maatregelen van bestuur en ministeriële regelingen. Binnen het kabinet zijn in dat verband twee afspraken gemaakt. Ten eerste dat er minimaal twee maanden tussen publicatie en inwerking van een regel zit en, ten tweede, dat nieuwe en gewijzigde wetten in werking treden op twee vaste verandermomenten (VVM), te weten, 1 januari of 1 juni.
Ja wordt aan gewerkt, wat niet geschreven staat, dat telt niet.Kun je me de links naar de wetsartikelen geven waarin ik dit letterlijk terug kan vinden?
Ik kijk naar de meest slechte variant, niet alles in dat concept, het is geen concept, het is een uitvoeringsverordening, lidstaten mogen op bepaalde artikelen op nationaal niveau daarvan afwijken en dat staat geschreven in het artikelen waar ze van af mogen wijken.Er is tot nu alleen een EU concept "exploitatie van onbemande luchtvaartuigen" te vinden en een ieder heeft inderdaad zó zijn eigen interpretatie, ook ik lees het meest gunstige.
Ik kijk naar de meest slechte variant, niet alles in dat concept, het is geen concept, het is een uitvoeringsverordening, lidstaten mogen op bepaalde artikelen op nationaal niveau daarvan afwijken en dat staat geschreven in het artikelen waar ze van af mogen wijken.