Regelgeving-modelvliegen-31-december-(deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou nou, kan het wat minder.

Je streefdoel in dit draadje is een nobel streven, maar dat is niet de doelstelling van een forum.

Als er mogelijk onjuiste informatie staat, dan kun je een onderbouwende mening schrijven over de inhoud van de onjuiste informatie.
Zo dat de persoon vanwaar het berichtje vandaan komt, daar ook een onderbouwende mening over aan toe kan voegen. enz. enz.
Dat creëert een dialoog.
En niet zoals je nu doet, dit op de persoon te spelen en het proberen af te kappen.

Mijn mooie voorbeeld van de energietransitie, dat is zeker niet iets roepen, dat is gewoon actueel.
Als je niet in die materie zit, dan is het vaak, van waar heeft tie het over.
Ik had het er misschien beter niet neer kunnen zetten.

Onthou even voor de toekomst, wij zullen zeker nog vaker botsen.
Niet elk mens heeft hetzelfde denkpatroon.

Fijn weekend.

Zolang er onzin geschreven wordt over de nieuwe regelgeving, zal ik er inhoudelijk op reageren.

Dat is geen ‘mening’ verkondigen, maar corrigeren van onjuistheden over dit onderwerp.

Beetje vreemd dat jij kennelijk wenst uit te maken wat het doel van een forum is. Het discussiëren om de discussie, doe ik in dit draadje niet aan.

Je mag er vanuit gaan dat wát ik over de nieuwe regeling meld, correct is. Want anders post ik het niet.

Dat jij daar geen genoegen mee wenst te nemen, is op je eigen conto. Geef het tijd en je kan verifiëren dat klopt wat ik geschreven heb.

Je opmerking over de energie-transitie raakt kant noch wal in dit draadje.

Het is duidelijk dat je het niet prettig vindt om gecorrigeerd te worden op verkondige ‘feiten’. Maar zolang dat nodig is, zal ik dat hier blijven doen.

Laatst bewerkt:
En dan denk je dat na zoveel uitstel en uitstel de overheid een foutloze publicatie maakt.
Bijlage II in deze regeling strookt niet met hoofdstuk 2 artikel 8 in deze spelregel https://wetten.overheid.nl/BWBR0044598/2024-06-01 de regeling onbemande luchtvaartuigen.
Als @Wilko dat even aan zijn bron wil doorgeven, zien wij wel wanneer de rectificatie komt, in de ene of de andere regelgeving.:)
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het wel zo bedoeld is maar ehm ik hoef die aanvraag procedure niet te doorlopen.

@hobbyist: Het gaat om twee verschillende regelingen.

De nieuwe regeling is specifiek bedoeld voor modelvliegclubs die onder een vergunning willen vliegen. En dus meer vrijheden krijgen dan clubs zonder vergunning.

Daarvoor gelden dus andere regels en voorwaarden dan voor niet-modelvliegclubs, ‘vrije vliegers’, of modelvliegclubs zónder vergunning.

Vandaar dat er ook verschillen zijn tussen beide regelingen die je aanhaalt.

En het doorlopen van de aanvraag-procedure is relatief eenvoudig. Daar hoef je de regeling niet eens voor gelezen te hebben.

Het gaat om twee verschillende regelingen.
De nieuwe regeling is specifiek bedoeld voor modelvliegclubs die onder een vergunning willen vliegen. En dus meer vrijheden krijgen dan clubs zonder vergunning.
Wat mij verbaasd tussen die 2 regelingen is dat de 'vrije vliegers' of modelvliegclubs zonder vergunning, zonder consequentie mogen vliegen over of in de buurt van:
• Productielocaties voor de drinkwatervoorziening;
• Innamepunten in oppervlaktewater voor de bereiding van drinkwater.

Terwijl als een modelvliegclub met vergunning hetzelfde wil doen, dat ze daarvoor een convenant nodig hebben.

Mijn gedachte is dan, haal die voorwaarde dan ook bij de modelvliegclubs met vergunning weg.

Laatst bewerkt:
Dat is opnieuw onjuist: in de open categorie mag dat dus ook niet. Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drone/vraag-en-antwoord/waar-mag-ik-niet-vliegen-met-een-drone#:~:text=Verboden%20gebieden%20voor%20vluchten%20met%20een%20laag%20risico%20(open%20categorie)&text=beveiligde%20terreinen%3B,laagvliegroutes%20en%20–gebieden.

Clubs mogen dat straks wél met een vergunning en een afspraak met de beheerder van de betreffende voorziening.

Het is allemaal zo makkelijk om vanaf de zijlijn commentaar te leveren. Of om verontwaardigd en verbaasd te zijn. Maar dan moet het wél feitelijk kloppen wat je beweert.

Laatst bewerkt:
Het is allemaal zo makkelijk om vanaf de zijlijn commentaar te leveren. Of om verontwaardigd en verbaasd te zijn.
Maar je zult wel moeten bekennen, als ik zo'n verschil zie in de regelingen, dat ik de regelingen heb doorgelezen.

De link de je berichte, is een samenraapsel van verschillende regeling vertaald in een voor de leek begrijpbaar geheel.
In dat samenraapsel zijn linkjes verwerkt naar andere site's, een wel denkend mens zou nu kunnen bedenken, hoe ik op het woordje 'regelbrij' ben gekomen.:)

Ik zou je nu ook kunnen vragen, wil je of kun je de linkjes naar de wettelijke regeling berichten die als bron zijn gebruikt voor die samenstelling.
Maar dat hoef je van mij niet te doen, ik heb die datasets allang lang geleden als 'luis in de pels' ingezien.
Om niet al te veel in detail te treden hoe of waaruit mijn dag besteding bestaat, de overheid is financiert mijn hobby.

Of mijn feiten kloppen, 'regeren is vooruitzien'.

Tis overduidelijk geen vliegweer.
En af en toe teveel vrije tijd.
Qua weer miezert het nu een beetje waar goed tussendoor is te vliegen, maar ik hoef dan ook niet een heel groot vliegtuig op te bouwen.:)

Het is duidelijk dat wetteksten lezen je goed afgaat.

Maar als je de finesses mist, en niet de juiste verbanden legt, gaat het mis en verkondig je onjuistheden op dit forum. Zoals gedemonstreerd.

Gelukkig bestaan er dus sites die alles duidelijk uitleggen. Zowel voor de leek als voor degene die te snel conclusies trekt en met zijn onjuiste oordeel klaarstaat.

Het is duidelijk dat wetteksten lezen je goed afgaat.
Wie beweert dat? ik lees het alleen maar en laat daar mijn eigen unieke interpretatie op los.
Maar als je de finesses mist, en niet de juiste verbanden legt, gaat het mis en verkondig je onjuistheden op dit forum.
Wie zegt dat? Moet ik je serieus nemen met al dat geroeptoeter? Het op de persoon spelen.
Als je nu eens een constructieve bijdrage zou leveren, tot nu toe is er nog niets zinnigs uit je toetsenbord gekomen, dan andermans berichtjes op brute wijze af kappen.
Vrienden zullen we nooit worden, maar ik laat me ook niet zomaar de maat nemen.

Laatst bewerkt:
upload_2024-6-17_10-38-59.png

Daar staan we toch :-)

Zie de link die ik hierboven gaf. Daar staat alles bij elkaar.

Maar de nieuwe regeling is inhoudelijk niet veel anders dan de oude. Alleen is er nu een stukje bijgekomen voor de vergunningen van clubs.

Laatst bewerkt:
Wie beweert dat? ik lees het alleen maar en laat daar mijn eigen unieke interpretatie op los.

Wie zegt dat? Moet ik je serieus nemen met al dat geroeptoeter? Het op de persoon spelen.
Als je nu eens een constructieve bijdrage zou leveren, tot nu toe is er nog niets zinnigs uit je toetsenbord gekomen, dan andermans berichtjes op brute wijze af kappen.
Vrienden zullen we nooit worden, maar ik laat me ook niet zomaar de maat nemen.

Alle informatie die ik tot nu toe over de regeling heb gegeven is correct.

Jouw ‘unieke’ interpretaties over de nieuwe regeling zorgen er alleen maar voor dat anderen het (ook) niet meer snappen.

Gezien je eigen wijze van reageren naar mede-forumleden (niet alleen in dit draadje, maar ook in andere) doet vermoeden dat je graag je gelijk krijgt.

Als je dat hebt, zal ik de eerste zijn om dat toe te geven.

Nou nou, ik heb sterk de indruk dat de drones er mee te maken hebben dat de regels steeds strenger worden in dat geval steun ik hobbyist.

En voor hun gemak hebben ze de model vliegers en de nieuwkomende drone cowboys op 1 hoop gegooid en nieuwe regels op toegepast.
Serieuze model vliegers zijn dus veroordeeld tot drone piloot.

En voor hun gemak hebben ze de model vliegers en de nieuwkomende drone cowboys op 1 hoop gegooid en nieuwe regels op toegepast.
Serieuze model vliegers zijn dus veroordeeld tot drone piloot.
Dat bedoel ik, maar wilde eens niet zwart wit denken.;)
Die anderhalve echte modelvlieger konden ze in den Haag echt niet volgens mij.
Ik bedoel met "anderhalve" natuurlijk op de hele bevolking.

Maar de nieuwe regeling is inhoudelijk niet veel anders dan de oude. Alleen is er nu een stukje bijgekomen voor de vergunningen van clubs.
Ja het enige verschil is dat ze nu €249 willen incasseren om een club/vereniging de 300 meter vlieghoogte te laten behouden.
Enne oh ja wat nu niet kan/mag is het nachtvliegen met speciale toestemming blijkt daar met vergunning iets mogelijk te zijn.

Alle informatie die ik tot nu toe over de regeling heb gegeven is correct.
Ja die €249 euri had je correct.

Gezien je eigen wijze van reageren naar mede-forumleden (niet alleen in dit draadje, maar ook in andere) doet vermoeden dat je graag je gelijk krijgt.
Mijn vooruitziende blik.
Het is nu een kwestie van tijd tot de koppelverkoop plaats gaat vinden.
Mocht een vereniging in luchtruim klasse C, D of E vertoeven, dat naast een convenant die ze al hebben, ook nog een registratie bij ILT verplicht wordt gesteld.

Ik hoef geen gelijk te krijgen, het duurt soms even een tijdje voordat ik gelijk krijg.
Of je dan nog mee hobbelt in dit draadje om het mee te krijgen?

Het is ook correct dat ik een gehele eigen wijze heb van reageren, dat heb jij ook, dat maakt ons uniek.
Jij krijgt net als ik de ruimte om hier op het forum mee te doen.

Maar mocht je je teveel ergeren aan mijn schrijfstijl of wat dan ook.
Je kunt elke forum lid individueel negeren, daar hebben ze hier op het forum een knopje voor.
Hiervoor klik je in de linker kolom op mijn icoontje.
upload_2024-6-18_1-53-6.png

Je krijgt dan een schermpje te zien met verschillende opties, waaronder ook 'negeer', even op klikken en klaar.
Gekscherend noemen we dat knopje ook wel eens het emotie knopje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back