Renovatie Peterbilt Wedico oudje

Status
Niet open voor verdere reacties.
cimg0242px9.jpg

cimg0245kc9.jpg

zo en nu dus ook de servos gemonteerd ;). Allebei solide vast, dus niet met plakband of klitteband systeem meer.

restaureren wedico

hoi cheeta
dat word al wat zeg,
echt een bling bling chassis zo,
wel jammer dat je boutjes te kort komt en dat je daarom
niet verder kan,
wist niet dat het rvs boutjes en moertjes zijn van wedico,
bouw mn trucks met boutjes gehad van een maquette bedrijf,
zijn geloof ik de zelfde als van conrad,een paar euro en je hebt
een lading voor een paar winters bouwplezier,
maar ja jij wil natuurlijk origineel,kan ik me voorstellen,
succes met de bouw en je polishen van de bodie,
mvg markioo

inmiddels de achteras spatborden en lichten achter gemonteerd.

ook bijna alles klaar met spuiten echter nog 1 week wachten op uitharding en dan alles polijsten.(tegen de sinasappel effect). 1 deel was fout gegaan door een stomme actie van mezelf. Kwam met de laatste blanke lak laag tegen de rand aan van een ander deel. Druiper !!! ARGH!!!...

dus nu weer lekker alles verder monteren boutjes zijn besteld hopelijk einde van de week ook binnen.

---------------------------------------
Kan iemand een aantal gegevens opmeten van zijn trailer? vooral de kingpin gegevens zoek ik fotos zijn ook welkom!. Aangezien ik wil gaan beginnen aan de bouw van mijn trailer(s).

tekeningen zijn ook welkom!

Laatst bewerkt:
Hmmm bumber..

De neus moet compleet overnieuw gebeuren allemaal diepe krassen door onbekende oorzaak.... *Snap er geen yota van. Eerste grondlaag zit er weer op nog 1 grondlaag te gaan en dan weer beginnen.

De Slaaphut is op de deuren na al gepolijst gedeeltelijk misschien dat ik hem nog verder ga polijsten ben er nog niet helemaal uit. Kan hem echt spiegel spiegel glad krijgen maar dan ben ik 1 dag per onderdeel bezig. Zit te kijken naar een compromis hiervoor.

Foto is onder weg ;)

cimg0250ra4.jpg

links gepolijst, rechts noch niet kijk vooral na de reflectie!
cimg0252ks7.jpg

Laatst bewerkt:
spuiten

hoi cheeta
zonde dat er wat mis is gegaan met je spuitwerk,
maar als je spuit moet je wel even een extra laag erop zetten ivm het polijsten zodat je er niet door heen polijst,
en tja die krassen polijst je er niet uit,dus dan is het goed om wat je al doet het opnieuw te spuiten,
en het polijsten per onderdeel een dag,
je kan ook op een roterende schuurmachine een doek maken en polijsten met cartec autocleaner dan kun je het beste perfect polish van cartec nemen is bij de vw dealer of andere autodealer te halen,
bijna elke autodealer werkt met cartec,ik zelf ook en wil geen ander merk meer,heb alles van cartec,
je kan je 1:1 auto in 1 x in de wax/perfect polish zetten en dan fluitend uitpoetsen,niet in de volle zon 30 graden,maar normaal droog weer,
voordeel helemaal auto in de wax,je kan geen stukkie vergeten,
ik dwaal af sorry hoor,was enkel tip,
maar je kan heel mooi polijsten met perfect polish en hij staat ook gelijk goed in de wax,
ik hoop dat het met een roterende schuurmachine voor de vlakke delen sneller gaat dan 1 deel per dag,
succes met spuiten en polijsten,
mvg markioo

hmm met de hand gaat het ook wel maar ik wil zelfs het sinasappel effect weg en dan ben je gewoon lang bezig ;) Heb het nu tot een minimum alleen nog te zien als je er echt heel dicht op zit. Hij spiegelt nu mooi.

Hmm hopelijk komen morgen de nieuwe delen binnen :P

cimg0255xj1.jpg

Zit nu te wachten op onderdelen voornamelijk de boutjes etc...Je ziet gelijk ook het verschil tussen de nieuwe verchroomde velgen en de oude ;)

en die zijn dus binnen :D

cimg0257rb2.jpg

zo nu alle velgen nieuw en op zijn nieuwe hoefijzers ;) (banden).

Cabine krijgt ook al aardig vorm, deuren zitten er al in. ben nu het dak in elkaar aan het zetten van de truck. (lichten hoornen etc).

Alleen nog wachten op de spullen uit china (leds :(). duurt wel al lang inmiddels ben bang dat de douane er tussen zit.

PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPPPPPPP
#$&^!@@$#@$)*!*@$#^@#%!^@%!^@ (CENSUUR)

Heb ook gewoon geen geluk met die neus van de truck.. Bijna klaar om zwart te gaan spuiten donderd die van het plankie af ARGGGGGGHHH!

PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPPPPPPPPPP
#$&^!@@$#@$)*!*@$#^@#%!^@%!^@ (CENSUUR)

Weer opnieuw beginnen :CRY:

spuiten

hoi cheeta
en nu een model met een bloedneus,
he flauw,maar das kl... zeg,
hoop dat je haar weer snel kan schuren en opnieuw te kunnen spuiten
en als je gaat rijden heb je gelukkig een stevige bumper dus dan kan je niet zo gauw meer brokken maken op zn neus,
succes met schuren en spuiten,
mvg markioo

kent iemand de regelgeving wat betreft oude amerikaanse trucks? Klopt het dat hier geen achteruit rijlichten op aanwezig waren?

Spiegeltje spiegeltje op de truck wie glimt het mooiste van de trucks :D. (en dan is die nog smerig van de vingerafdrukken :P)

cimg0267np8.jpg

bling bling cheeta

hoi cheeta
dat mag je wel zeggen dat het glimt
echt een bling bling truck zo
en vingerafdrukken,ai hoop niet dat je in het politiearchief zit,haha
ik ben benieuwd naar het totaal plaatje van je truck
succes er mee
mvg markioo

hey dat is de nieuwe manier van bescherming van je eigendommen :P maar nee met een zachte doek veeg je de vinger afdrukken er zo weer af.

de truck ook maar voorzien van nieuwe vering ;) de oude vering monteer ik wel onder de trailer.

Zit alleen nog in dubio of ik 2x een 3 assige trailer maak of een 3 assige bak en een 2 assige flatbed trailer.

aan de hand waarvan wordt in het echt bepaald of het een 2 of 3 asser wordt? Asdruk zal meetellen maar verder?

cimg0275cb8.jpg

zo de vorige eigenaar of in ieder geval de gene met de boormachine was nogal scheef. (ik ook merkte het pas bij het monteren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back