Renovatie Peterbilt Wedico oudje

Status
Niet open voor verdere reacties.
bling bling cheeta

hoi cheeta
das nou eens geen problemen met je motorkap
nu is het je dak part nr 13a zeker,
hoop dat je het probleem kan oplossen of een ander dakje op ebay speuren
succes ermee
mvg markioo

Vandaag de nieuwe motor gemonteerd.

De neus staat in de verfafbijt. Kreeg hem maar steeds niet goed dus nu maar drastisch. Het dak gaat nog een keer in de grondverf en daarna zwart.

De trailer krijgt ook al voorgang ;). De bak is bijna voor de laatste keer in de grondverf gezet. Daarna kan het zwart erop. Gaat tot nu toe erg goed dus hopen dat het ook goed blijft gaan!

neus

hoi cheeta
doe je wel voorzichtig met die afbijt,
als het er te lang op zit tast het het metaal aan en krijg je hele kleine kuiltjes in je oppervlak,
dus goed uitspoelen met een ontvetter en goed in de primer zetten,
maar als je ontvet hebt een nachtje laten uitademen voor je gaat primeren
neem je tijd ervoor,het is geen olympische record tijden verbreken hoor,
groeten markioo

nou bij deze weer is een update!

De neus en dak zijn terug uit het spuithokje :P nu nog paar dagen wachten alvorens het te gaan polijsten. Stickers heb ik wel al liggen of ik ze ga gebruiken weet ik nog niet. Zoiezo nog 2 weken wachten voor ik pas kan gaan stickeren zonder gevolgen.

cimg0282ql1.jpg

cimg0277ta5.jpg

Ook de trailer krijgt al aardig vorm basis is al opgebouwd. Moet er nog een stuk uit gaan slijpen voor de hoogte. Er ligt nu een flatbed op er komt een bak op ook zwart gespoten. (bijna klaar alleen nog blanke lak erop).

cimg0286ed9.jpg

ziet er al goed uit

de mijne ziet er slechter uit

ps hoe kan je foto's ergens zetten en een nieuwe topic beginnen

groetjes

Hey cheeta, dat lijkt mijn oude wedico wel :P
Was ook zwart.
Ook een zwarte trailer.
Ik had 1 wiel helemaal achteraan, daar tussen een wedico gereedschapkist, en daar voor weer een as.
Staat erg goed ( vindt ik ), echt USA's.

Maar ik heb er niets meer mee gedaan, alles in 1 koop weggedaan en met tamiya begonnen.

ik ga voor een drie asser alle 3 de wielen vlak bij elkaar achterin.

hier nog een updateje ;) bijna weer compleet alleen nog de spiegels en daklampen er weer op. (staan in bestelling aangezien de oude het eindresultaat te niet zouden doen.

cimg0294nr1.jpg

spuiten

hoi cheeta
nou die mag er wel wezen zeg,
keurig hoor,
kan mn haren er in kammen,
en motorkapje nr 13 is ook goed geworden zo,
ik ben benieuwd op shows wat voor reacties je krijgt,
mvg markioo

weer een korte update ;) had even andere dingen te doen afgelopen dagen dus vandaar wat minder progress.

cimg0295of8.jpg

Inmiddels bijna alle profielen op de trailer zitten, vanavond nog eventjes verder aan sleutelen ;) (je ziet tevens mijn schakelmodule al zitten in de slaapcabine).

ook ben ik op zoek naar van dat flexibele metaal, om mijn bedrading in weg te werken.
cimg0299zs4.jpg

hey ziet er super uit lijkt net de wagen uit de film rubber duck alleen was dat een mack

metaal

hoi cheeta
das geen douche slang,
maar gebruiken ze dat niet als veer voor pvc electrapijp te buigen
of als trekveer voor de electradraden in de bouw,
of het verende gedeelte van een antenne,maar das wel kort dan,
je kan ook zo een veer nemen die ze gebruiken om de riolering weer gangbaar te maken,
het is maar wat er nu in me te binnen schiet,
want een veer van een pen is te dun,of je moet een heeeele dikke pen tegen komen,
kijk anders even bij die electronica site van conr..,je weet wel,
en de vrachtwagen en trailer ziet er echt gaaf uit hoor,
mvg markioo

conrad heeft alleen die plastic troep een trekveer is wel een idee inderdaad. dat ik daar nog niet opgekomen ben.

ik zou graag een rookgenerator willen bouwen in mijn truck om de pijpen ook echt te laten roken. Het liefste moet dit regelbaar zijn. Maar zijn hier systemen voor? Ik weet dat het bestaat bij modeltreinen maja schaal 1/87 is niet echt geschikt voor een 1/16 truck.

zon rookgenerator kun je zelf bouwen,kameraad heeft dat eens gebouwd

met een blikken doosje,kleine cooling fan,smoke oil en verwarmings element kan je dit bouwen.men kameraad had dacht ik zon wit blokje dat je vroeger gebruikte bij de oude (mechanise?) rijregelaars (met drie aansluitingen dacht ik) dat in zon ijzereren kooitje zat welke vrij warm werden.En dit op de bodem bevestigd,en dan een cooling fan zodat je de rook door buisjes uit het blik kon blazen en dan langs de uitlaten eruit.Dit kun je dus in principe regelen dat er rook ontstaat en als je de cooling fan op de een of andere manier op de motor aansluit waneer je gas geeft dan blaast deze ook harder de rook eruit...

ik hoop dat je er een beetje aanuit kan,eventueel hoor ik wel eens achter fotos hiervan

wegwerken bedrading

Moi !

Wat ook netjes werkt en dan amper zichtbaar is een krimpsok , zwarte uitvoering , de bedrading erdoor en föhn erop .
Wel vantevoren doen anders smelt misschien een kunststofonderdeel ;-).

succes !

krimpsok = krimpkous? zo ja, die gebruik ik al op plekken waar de bedrading niet zichtbaar is (onder de moterkap etc). Achter de slaapcabine heb ik een stuk te overbruggen naar de achterlichten hier ga ik die flexibele veerbuis? voorgebruiken.

de trailer krijgt ook steeds meer vorm en staat inmiddels op zijn pootjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back