Restauratie project Kinderdijk

hoi

Deze scan heb ik gemaakt van de originele kopie :rolleyes: van de Krimpen..

Aan boord van de Krimpen heb ik ook nog wel tekeningen ed. maar qua ankerbalhouder was dit de enige helaas..

Wat de Kinderdijk betreft, deze was slechts op een bepaalde zaken iets anders, oa. stand van de springbolders en vlaggenmast houder dat soort.. van binnen is de kinderdijk wel anders, deze heeft een iets kleinere MK, wat voor de Kap. weer betekende dat deze een iets groter verblijf had..

Zelf vermoed ik dat Martin al wel het een en ander heeft aan foto's van het 1:1 model, zo erg verschillend waren ze ook weer niet :D

Maar uiteraard denk ik dat Martin extra plaatjes altijd wel bruikbaar kan vinden ;) dus ik hou je niet tegen :D misschien dat er ook nog onbekende tekeningen of iets dergelijks tussen zit voor mij :rolleyes:

Groeten,
Sjoerd

Laatst bewerkt:
Hallo Sjoerd,

Dank voor de scan ;) ik heb er ook 1 van de Kinderdijk

483049e79389288bb.jpg

Maar hier staat hij niet getekend, echter heb ik een plaatje van de eerste proefvaart en daar is er wel 1 tezien.

Maar goed het is inderdaad waar er zijn tientallen verschillen op de K-schepen ook onderling. Zoals sjoerd al op merkte de spring bolders staan net op een andere plek en ik zag dat de kleine beting achter op ook anders is bij de Krimpen staat de dwars balk aan de achterzijde en bij de Kinderdijk is dit weer precies anders om.

Maar des al niet te plus zijn alle foto's cq detail foto's van alle K schepen welkom hoor ;). Ik heb er inmiddels al een verzameling maar wie weet zit er nog wel wat tussen wat ik ook nog niet heb :D

Gr Martin :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens,

Heb je die tekening eens goed bekeken Sjoerd, als je bij de scan van de Krimpen kijkt naast de opgang naar het stuurhuis zie ik toch een cirkel getekend staan wat op een patrijspoort lijkt :D ( Die er bij jou niet meer zit ) Alleen de vraag blijft nog steeds in welke ruimte zat deze dan ;) En als je het algemeen plan van de Zeehond bekijkt daar staat dit poortje ook getekend en op het algemeen plan van de Kinderdijk weer niet. Erg verwarrend allemaal weer :D

Hoi Martin,

Ja wat je zegt... ik wordt er soms ook geen wijs uit hoor.. :confused:
( ook qua motor vermogens overigens is het allemaal vaag ) dat patrijspoortje wat je zei, die komt in de void space onder de brug, daar zitten ( nou ja zaten :mrgreen: ) wat elektrische kastjes en wat leiding werk van de motorbediening en roerbediening.

Die patrijspoort is volgens mij nooit aanwezig geweest, op de Krimpen in ieder geval ( althans geen restant meer van te vinden )..

Ik heb nog wel wat foto's van de Krimpen uit vervlogen tijden, maar die mag ik niet posten :rolleyes: .. en Martin als je een keertje tijd heb moet je maar eens langs bij het sleepvaart museum ;) daar kunnen ze je vast wel aan foto's helpen van de Kinderdijk ( al zou ik eerst bellen voor die foto's en dan langsgaan, kan nog wel eens ff duren... )

Groet,
Sjoerd

Sjoerd zal ik wel eens doen en zien of ik daar iets los krijg in het museum.

Overigens ben je niet bang dat je Green peace op bezoek krijgt met de Walfangboot RAU IX ;). En vraag Raf eens of hij tekeningen heeft van een op afstand bestuurbare bultrug :D;)
Ik heb ooit wel eens een fransman gezien die de calypso heeft gebouwd met voor de boeg uit zwemmende dolfijnen doet het ook erg leuk op het water :mrgreen:

haha :-D of ik bang ben voor greenpeace? :rolleyes: als het een schaalmodel betreft niet hoor :mrgreen: dan jaag ik ze met mn harpoen het water uit.

Voorlopig is het wachten op de stremiteljnyi en de tekeningen van de walfangboot.

heb al wat zitten denken (fantaseren) idd of er zoiets mogenlijk is :p.. maar denk dat het bij goudvisjes jagen blijft. Tjah je moet wat om een jaren 60 (soviet) vloot te krijgen en misschien krijg ik mn vader ook nog eens zover om wat aan modelbouw te doen ;).

maar nu zit ik jouw draadje te vervuilen he?.. Ik zou het idd maar eens proberen bij het museum, je weet maar nooit :)

Groeten,
Sjoerd

aiii:schrik:

om een :proost: te nemen dan toch hoop ik ? ;)

( ff voor de records, ben geen dierenhater hoor :rolleyes: in tegendeel zelfs :-D ) ik heb al wel een naam bedacht voor de RAU IX... die wordt MIR ( vrede voor de onwetende onder ons :p

Voordat Martin ook boos achter me aan komt zal ik me maar sterk maken voor het :ontopic: houden van dit draadje :fadein:

er komt tzt wel een draadje over de RAU IX.

Groeten en een prettige avond/ weekend,
Sjoerd

vervuilen :schrik: hahaha nee joh ben je mal :D dat valt wel mee een klein uit stapje kan altijd :D

maar heeft vrij in week 19 dus dat wordt in iedergeval een tripje maassluis :D
Of wordt het dan gelijk schilderen geblazen ;)

Gr Martin ;)

Oh is er geen schilderwerk meer aan boord dan :D Nou ik had iedereen een kwast in z'n handen gedrukt ;)

Maarre zit de koeling er al in ? of wordt dat een later plan

Gr Martin

Maar weer een beetje richting het eigenlijke topic.

De ankerbalhouder is een feit hij blijft uit neembaar alleen moet ik iets zien te maken aan de binnen zijde van de verschansing waar hij in komt te rusten. De gaten in verschansing zitten er inmiddels ook in waar later de draadeinden in komen om de rubberen leguaan mee te spannen. ( de Kinderdijk had geen geknoopte leguaan maar eentje van rubber )maar dat voor later.

483049eb59da2b71d.jpg

483049eb792f476cc.jpg

De twee houders aan de binnen zijde van de verschansing zitten ook op hun plek. Het is wel niet orgineel maar ja soms moet je consessies doen niet waar. Maar het is uitneembaar en te plaatsen en daar ging het om.

De Werf misschien waar ze ooit gebouwd is bij Jan & Kornelis Smit te Kinderdijk maar ja die werf bestaat als zo danig niet meer en is nu IHC geworden te Kinderdijk. Maar ik betwijfel of ze nog tekeningen hebben van een scheepje uit 1952 :D hoor. En misschien dat de huidige eigenaar nog wel tekeningen heeft van het schip en dan ff googelen en dan zie je dat de Kinderdijk de Zeehond is geworden en nog voor Smit heeft gevaren maar nu nog geen schim is van wat ze ooit in de glory tijden is geweest.
( maar dat is persoonlijk ) ;)

Maar succes met zoeken :D

hoi martin
ik heb mischien wel een leuk idee voor die leguaan van rubber
als u nou eens een oud stuk elecrakabel pak meeraderig en daar het buitenste jasje voorzichtig van af haalt dan heeft u een rubberen mantel of anders die zwarte luchtleidingjes van rubber van het aquarium

MVG
gerwin

@ Gerwin,

Wat kabel betreft komt er maar weinig voor in aanmerking een kabelsoort is NSGafou bekabeling dat is van zich zelf al zwart en heeft een dikke isolatie omdat het bestand is tegen hoge spanningen. en aquarium slang ? is waar schijnlijk veel te dun het is wel schaal 1:20.

Maar je kunt het rubber gewoon kopen hoor bij de groothandel. Ik heb al een stukje het moet alleen nog gemonteerd worden als de romp op nieuw gespoten is. Maar dank voor het mee denken ;)

Inmiddels gaat de verbouwing aan de Kinderdijk ook nog door en ligt het dek er inmiddels weer in.

Alle ontluchters, vulopeningen voor de brandstoftanks en brandstoftank ontluchters hebben een plekkie gevonden. Nu rest mij nog wat schuurwerk en een mooie droge dag en dan kan de boel in de kleur. En kan de romp weer worden opgebouwd.

48304a2d4600effea.jpg

In de verschansing zitten de leguaanspanners helaas niet goed zichtbaar ( klein grijs plekje naast de lier ).

Enne Maurice zo moet de ankerleir er uitgaan zien he ;) ( het is dezelfde als van de Voorne :D )

48304a2d45ff772a8.jpg

ja inderdaad zo moet de ankerlier worden hahahah..trouwens helemaal hetzelfde zoals die op de eerland 17 was is neit zo, wij hadden die bescherm kap niet zitten volgens mij bij het grote tandwiel ( op de foto links onder zeg maar..)..een geheimpje wat ik nog niet verder heb verteld...ik heb nu 2 modellen van de eerland 17 hahahaha.
1tje toen via marktplaats op de kop getikt en zelf wat mee gaan expirimenteren (Zie mijn verslag op het forum) en heb in opdracht een andere later bouwen. door omstandigheden is deze helaas niet af gekomen :(, maar het casco is wel gaaf geworden en is al geschikt voor een proefvaart. dus dat is wel mooi meegenomen. kortom ik mag 2 van die liertjes gaan maken (oef :S)

Laatst bewerkt:
Inmiddels gaat de verbouwing aan de Kinderdijk ook nog door en ligt het dek er inmiddels weer in.

Alle ontluchters, vulopeningen voor de brandstoftanks en brandstoftank ontluchters hebben een plekkie gevonden. Nu rest mij nog wat schuurwerk en een mooie droge dag en dan kan de boel in de kleur. En kan de romp weer worden opgebouwd.

48304a2d4600effea.jpg

In de verschansing zitten de leguaanspanners helaas niet goed zichtbaar ( klein grijs plekje naast de lier ).

Enne Maurice zo moet de ankerleir er uitgaan zien he ;) ( het is dezelfde als van de Voorne :D )

48304a2d45ff772a8.jpg

Hoe zit het met de Kwintebank?
Ga je daar nog wat over vertellen?

Back