Peter dank voor het compliment, maar ik maak haar alleen maar af hoor 
Overigens is de bouw van de voith's gestart van onder andere mijn volgende grote project de Kwintebank. Momenteel stokt het een beetje op het voorradige materiaal maar het gaat voorspoedig mag ik wel zeggen. Maar dat is een ander onderwerp.
Zoals eerder gezegt zou ik iets doen aan het toerental, het eerste idee was de power 1000 van een riem overbrenging te voorzien maar dat is inmiddels achterhaalt omdat de motor in dit geval te ver uit het midden zou komen te zitten. De oplossing is gekomen middels een andere motor en wel een 24 V bosch motor met een toerental van 4800 omw/min. De as koppeling heb ik ook veranderd middels een een stalen kardan koppeling met schuifstuk. De fundatie staat gerubberd opgesteld om eventueel het contact geluid een beetje te verminderen.
De draadeindjes zitten nu gelijmd maar giet ik straks vast met epoxy of polyester en dan zit de boel als een huis en zit er wat meer power in de boot.
Gr Martin

Overigens is de bouw van de voith's gestart van onder andere mijn volgende grote project de Kwintebank. Momenteel stokt het een beetje op het voorradige materiaal maar het gaat voorspoedig mag ik wel zeggen. Maar dat is een ander onderwerp.
Zoals eerder gezegt zou ik iets doen aan het toerental, het eerste idee was de power 1000 van een riem overbrenging te voorzien maar dat is inmiddels achterhaalt omdat de motor in dit geval te ver uit het midden zou komen te zitten. De oplossing is gekomen middels een andere motor en wel een 24 V bosch motor met een toerental van 4800 omw/min. De as koppeling heb ik ook veranderd middels een een stalen kardan koppeling met schuifstuk. De fundatie staat gerubberd opgesteld om eventueel het contact geluid een beetje te verminderen.
De draadeindjes zitten nu gelijmd maar giet ik straks vast met epoxy of polyester en dan zit de boel als een huis en zit er wat meer power in de boot.


Gr Martin

Laatst bewerkt door een moderator: