De bouwbeschrijving die ik nog heb laat zien dat de motorgondels/pylons vanaf de ophanging aan de vleugels tot aan de verbinding met de motorpylon waar de motorgondel opkomt, helemaal van licht triplex is.
Het omhulsel daarvan, de motorpylon is van piepschuim. Echter dit deel draagt wel degelijk bij aan de sterkte van de pylon en dus de motorophanging, dus ik heb het 1 of 2 keer nog met 25 grams glasmat gedaan omdat van mijn combinatie ruim twee keer het stuwvermogen komt, en dat op 1 motor. ' less is more zegmaar '
De mat zit tot nog een klein stukje tot en met de vleugel en tot het einde van de motorpylon, zegmaar de punt die uitsteekt tot achter de vleugel. (flaptrackfairing/motorpylonfairing)
De fans hebben zo'n versteviging niet nodig, je kunt het evt naderhand nog doen als je toch nog besluit om er ouderwetse propellers op te zetten (twee 10 X 6 of 9 X 6 ofzo)
Je kunt de romp ook nog zoveel mogelijk ontdoen van al die plamuur en er Oralight-bespanning op doen, heb ik met het hoogteroer/hele staart gedaan alleen aan de bovenkant. Ding weegt in z'n geheel maar 96 gram, en natuurlijk niet 't strijkijzer te hoog zetten, anders heb je zo een indoor-formaat BAe-146...