Zo.
Eindelijk even tijd gegund om de plaatjes te plaatsen.
De spuit-werkzaamheden. 8)
De kenners herkennen dit. :evil:
Met veel na-behandeling: toch redelijk strak geworden.
Tip:
de delen altijd eerst spuiten, dan pas monteren! 8O
Nu voor wat betreft de dummy-rotatiemotor.
Lekker aan het prutsen.
Zo zitten de kogellagers in de cylinders:
(Ziet er hier wel
heel krom uit! 8O )
Hoe krijg je het nu voor elkaar dat het lager bij alle drie de cylinders even ver naar buiten steekt?
Leg twee boortjes van de juiste diameter neer (
trial and error: 0,9 mm.)
Schuif de buis met het lager in de cylinder, en druk de zijkanten op de boortjes tot je niet verder kunt.
Vervolgens lijm in de naden laten druppelen.
Is redelijk gelukt.
Zo ziet het er dan uit.
(Beetje overbelicht . . . :? )
Indicatie van de verhoudingen . . .
Het huidige kapje.
Rondhout in het midden-boven: daar ging vroeger de compressie schroef van het dieseltje doorheen!
Jaja . . .
Wat kunnen we achteraf comcluderen?
Die 0,9 mm. was net te veel, waardoor eea. net
niet over de motor heengeschoven kon worden. :evil:
Dus wat doe je dan?
Dan laat je de motor draaien, en houdt er voorzichtig een schuurklos tegenaan.
Past nog niet!
Een iets grovere schuurklos nemen.
Past @#$%^&*!! nog niet: een nog iets grovere schuurklos!
Domdomdomdom: dan heb je er dus ineens een paar tiende mm. teveel van afgeschuurd. :evil:
Weer geprobeerd op te vullen met een paar verflagen, maar het loopt nog niet echt lekker.
Achteraf denk ik: ik had de hele boel net zo goed gewoon op de motor kunnen vastlijmen! :evil:
Dat lukt nu niet meer; ik denk dat ik met een rubbertje tussen de dummy en de propellor de eerste min of meer fixeer.
Eerste draaiproeven zien er veelbelovend uit, in de zin van: het trilt niet, het rammelt niet, er vliegen geen onderdelen vanaf, etc.etc.
Maar er moet dus wel een ander kapje komen . . .
Wordt vervolgd.
jan.