Rex-x promo 2

• Topicstarter Topicstarter HaBo
  • Startdatum Startdatum
Je leest niet goed HaBo, en je mist duidelijk wat ik bedoel.

Het gaat mij niet om de prijs van de auto. Het gaat om het feit dat als je bij een postorderbedrijf wat koopt, je alles zelf moet uitzoeken. En dat lukt je heel duidelijk domweg niet, je auto loopt nog steeds niet, of wel?

Had je nu bij een winkelier gekocht, was je misschien iets duurder uitgeweest, maar die had de auto echt even voor je afgesteld en uitgelegd hoe het werkt.

Verder probeert iedereen hier je te helpen, ook ik, ik heb de handleiding voor je gelinkt, screenshots eruit gemaakt en probeer je keer op keer uit te leggen waar het probleem zit, maar uit het feit dat je nog steeds met het probleem zit en uit je teksten leid ik af dat je danwel niet goed leest, of gewoon niet luistert. Je hebt 2 opties: of je hebt niet goed gelezen wat mensen hier zeggen, of je carburateur is kapot. Gezien het feit dat je nu ineens wel verder komt, denk ik dat je gewoon niet goed gelezen hebt.

Misschien moet je anders je vader/moeder even vragen de antwoorden hier te lezen.

Je hebt helaas niet vermeld staan in welke stad/plaats je woont, ongetwijfeld woont er iemand bij je in de buurt die je wel even kan en wil helpen hiermee, want ik denk niet dat je er nog via het forum uit gaat komen.. dan was dat nu wel al gelukt.

Amen :)

@Dennis: Ik vind het nogal ver gaan om met een bij conrad zo goedkoop mogelijk aangeschafte auto, naar de modelbouwwinkel te gaan. Daarom zei ik eerder in dit topic al.. koop dan gewoon je auto in een normale winkel, dan wordt je geholpen.

Ik kan nog maar 1 tip verzinnen voor topicstarter: zoek iemand op in je buurt die verstand heeft van auto's. Die kan je in 10 seconden vertellen en laten zien wat je verkeerd doet, of wat er kapot is.[/quote]

ik het eeeennnnnnnnnooooorrrrrrrrmmmmmmmmmmm zielig en laf wat je zegt want de auto die ik bij conrad heb gekocht is een van duurste met nitro motoren die er was de jouw reactie klopt van geen kant en ik bent niet zielig
met vriendelijk groeten dennis

Dennis, als ik jou was zou ik de reactie van hezik nog eens heel goed doorlezen (en daarna misschien je reactie aanpassen cq weghalen)

Neem jezelf nou even serieus en reageer alleen als je begrijpt wat er gezegd wordt.
Want jouw reactie op het verhaal van hezik heeft er weinig mee te maken omdat het punt wat hezik duidelijk probeert te maken er niet mee te maken heeft of jouw auto nou zo duur is die je gekocht hebt bij conrad.

Vergeef hem, hij weet duidelijk niet beter. Er is nu in elk geval wel bevestigt dat ie niet goed leest, wat ook de reden zal zijn dat het probleem nog niet opgelost is.

speciaal voor dennis: Wat je auto gekost heeft, maakt mij geen klap uit. Het ging mij niet om de prijs, maar om het feit dat je bij Conrad niet even de winkelier kunt vragen om je te laten zien hoe je auto afgesteld moet worden (service). Ik heb nergens gezegd, of zelfs maar gesuggereerd, dat je zielig zou zijn. Waar je dat vandaan haalt, is mij dan ook een raadsel.

Verder hou ik er mee op, want je leest de reacties duidelijk NIET.

oke...

ik probeer nog een keer uit te leggen wat er mis gaat of wat ik dan verkeerd doe.

in de handleiding (zie afbeelding) staat de stationeer schroef zo draaien dat de schuif 1 mm open staat. oke, dat lukt.

vervolgens de hoofdsproeier vanaf het begin 2-3 slagen los. of het hele of halve slagen zijn staat nergens, ik hou het maar op hele slagen dan.

dan de stationeermengselschroef:
hiervoor staat geschreven, open de carburateurschuif volledig. Ik neem aan dat hiermee volgas bedoelt word?

wanneer de schuif volledig open heb draai ik de schroef met de klok mee helemaal tot het eeinde in zoals staat geschreven.
daarna 7,5 slagen tegen de klok in eruit.

als ik dat gedaan heb druk ik de schuif in richting de stationeer positie, dan zou er dus weer een spleet van 1mm open moeten blijven. maar de schuif gaat dan niet vergenoeg dicht want ik hou een opening van ongeveer 6-7mm. de naarld gaat wel in de carburateur, maar het lijkt erop dat de naald te ver uit de schuif komt en dat daardoor de schuif niet ver genoeg sluit.

ik hoop dat het verhaal zo 'a little bit' duidelijker is.

23hwsw5.jpg

Tja, het zou kunnen. Normaalgesproken is de stationairnaald een taps toelopende pen die in een buisje valt. Als de naald te ver wordt ingedraaid, loopt hij vast en kan de carburateur niet verder dicht. Daarom doe ik het dus altijd andersom, dus carburateur dichthouden, dan de naald helemaal dichtdraaien en van daaruit weer 3 slagen open.

Voor de goede orde.. je draait dus eerst aan een schroef om een opening van 1mm te krijgen.

Daarna zet je 'm naar volgas en draai je de stationairmengselschroef helemaal in.

Voor alle zekerheid.. je draait dan dus niet 2 keer aan dezelfde schroef he?

Anders eens proberen wat Micropuller zegt idd.. en als dat niet lukt, toch maar contact opnemen met Conrad voor garantie.. Als dat buisje waar die stationairnaald in zou moeten vallen, bv. dicht zit, krom is of wat dan ook, dan kun je dit ook krijgen..

Tja, het zou kunnen. Normaalgesproken is de stationairnaald een taps toelopende pen die in een buisje valt. Als de naald te ver wordt ingedraaid, loopt hij vast en kan de carburateur niet verder dicht. Daarom doe ik het dus altijd andersom, dus carburateur dichthouden, dan de naald helemaal dichtdraaien en van daaruit weer 3 slagen open.

De gasschuif helemaal openen zodat de naald niet beschadigd, dus als je hem dicht duwt kan je de naald beschadigen met als gevolg slecht af te
stellen motor.

HABO@: Het is net wat Hezik draai je niet twee maal aan de zelfde schroef. Die 7,5 slag moet je aan de schroef doen die in de gasschuif zit.
Als je dit doet en de gasschuif gaat juist open staan zit er in je carb. iets goed fout. Dus als je deze schroef er helemaal uit zou draaien, haal je de naald uit je carb.:)
succes ermee met zoek de schroef

Nee ik draai niet TWEE keer aan dezelfde schroef. ik ben wel een beginner maar niet blond!

eerst aan de gasklepaanslagschroef, (schuif op 1,5mm)

dan volgas de stationeermengselschroef indraaien en 7,5 slag terug.

als ik ik hem volgens micropuller de schuif indruk en dan 3 slagen terug doe, en dan volgas geef met de zender dan komt de naald volledig uit het buisje hoort dit zo?

Ja, dat is goed. Het brandstofmengsel voor volgas wordt bepaald door de stand van de volgasnaald. Als je de carburateur dichtdrukt wordt de maximale hoeveelheid toegevoegde brandstof beperkt doordat de stationairnaald het buisje deels afsluit. Hoeveel je de brandstoftoevoer beperkt is afhankelijk van hoever je de stationairnaald indraait.

Laatst bewerkt:
Misschien overbodig om op te merken maar met een slag wordt een volledige draai van 360 graden bedoeld. De vraag hoeveel een slag is is immers erg veel gevraagd....

Vraag van een stukkie geleden, ja , de lage toerennaald Hoort uit het ''vaste'' buisje te komen.

wie woont er in de buurt van hengelo (ov)?
die verstand heeft van het afstellen van de carburateur

Vergeef hem, hij weet duidelijk niet beter. Er is nu in elk geval wel bevestigt dat ie niet goed leest, wat ook de reden zal zijn dat het probleem nog niet opgelost is.

speciaal voor dennis: Wat je auto gekost heeft, maakt mij geen klap uit. Het ging mij niet om de prijs, maar om het feit dat je bij Conrad niet even de winkelier kunt vragen om je te laten zien hoe je auto afgesteld moet worden (service). Ik heb nergens gezegd, of zelfs maar gesuggereerd, dat je zielig zou zijn. Waar je dat vandaan haalt, is mij dan ook een raadsel.

Verder hou ik er mee op, want je leest de reacties duidelijk NIET.

kijk eerst naar je zelf voor dat je naar mij kijkt:D

re

wie woont er in de buurt van hengelo (ov)?
die verstand heeft van het afstellen van de carburateur

OK ff serieus, kappen met die 7,5 slag, dit is dus in feite een goede 3,5 keer helemaal rond, als je dat nou eens deed in plaats van die 7,5 slag dan ben je helemaal het mannetje. Doe dat dan ook ff in een schuur waar de temperatuur enigzins goed is en niet buiten in de vrieskou en dan zou je toch het gewenste effect moeten hebben. DUS GEEN 7,5 SLAGEN maar een GOEDE 3,5!!!

WAT IS DAN HET RESULTAAT?

dat heb ik ook al gezegt dat je 3-3.5 keer moest draaien maar ze luisteren
niet en zeggen dat je zielig bent als je bij conrad koopt:)

Back