Ripsaw EV1 bigscale bouwverslag.

Roosters klaar, strekgaas erin, wat gaten in het triplex gesneden met dit als resultaat :

full


Onder de zijfilters (waar ook de 4 stuks 80mm ventilatoren komen) komt nog zwart filterschuim, het achterste uitblaasfilter krijgt nog een keerschot eronder voor de eventuele troep die naar binnen zou willen gaan.
Het opspatten via de achterste loopwielen zou de grootste boosdoener kunnen zijn.

Het hele waterdichte ben ik vanaf gestapt, er waren te veel consessies die ik moest doen wat betreft de koeling, beweegbare voorassen en straks de doorvoer van de uitlaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad mooi werk (beslist geen leek aan het werk).
Er is ongetwijfeld vooraf al zeer grondig over nagedacht geweest, tot in de details.
Als ook bij het plaatsen van een motor, alles zonder compromis kan verder uitgevoerd worden,
dan kan ik dit topic alleen vol bewondering blijven volgen, en uitkijken naar de eerste meters dat hij vooruit zal komen.
(in stilstand lijkt hij alvast bulletproof in wording ;))
 
@Tamaniac : Thanks voor de complimenten, ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar het moment
dat hij daadwerkelijk de eerste meters gaat afleggen.

@michel : dank je voor het delen van de link, maar de gehele aandrijving is aangepast voor
een Zenoah.
 
Ook wel bruut :
full


Ripsaw uitgevoerd met een M134 minigun remote controlled...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal wel heel erg bizar worden, met 100km/h onbestuurbaar en een random vurende M134....

Ondertussen de eerste test gedaan met de aandrijving, door de chinese bagger varioriem er snel mee gestopt.
Deze varieert nogel qua breedte (1mm) en zorgt ervoor dat de stelschijf staat te klapperen als een gek.
Nu eerst opzoek naar een kwaliteitsriem in die maat (669-18-30).
Als aandrijving een DC motor ervoor gehangen met een uitgaand toerental van 6000rpm. Zoals ik al hed berekend komt de koppeling keurig in rond de 5000 toeren.
Nog even getest met aandrijving op de tracks.. dat vond de zekering van de 5A voeding niet grappig.
 
ben benieuwd hoe dit gaat rijden.
maar ik denk dat het gewicht toch wel een heel grote rol gaat spelen

Gelukkig heb ik bij het ontwerp een vrij grote veiligheidsfactor aangehouden. Vorige week heb ik de berekening opnieuw erop losgelaten met een totaalgewicht van 60kg, ik zit nu nog ruim op factor 3.
Qua vermogen heb ik ongeveer 1Kw nodig bij de 60kg, dus een 29cc Zenoah van 2kw moet het aankunnen.
 
ik bedoel dus eigenlijk iets anders.
mocht je iets raken dan drukt zoiets aardig door. en als je moter om wat voor reden dan ook weigert om te lopen en je staat ergens op een veld dan heb je heel wat te sjouwen.
 
Tsja... zover heb ik er nog niet over nagedacht, maar je hebt wel een punt !

Over dat soort praktische zaken heb ik eigenlijk nooit nagedacht, en er zullen er nog wel meer volgen.

Sleepoog aan de ripsaw en de quad ervoor ? :confused:
 
Back
Top