Road to 3D Masters 2010

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door B. de Groot, 7 feb 2010.

  1. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Er zit ook nog een 2s lipo tussen. In totaal heb ik nu
    4x 5s en 2x 6s.

    De inwendige weerstand van een 5s Hyperion pack is ongeveer 2 a 3 milli ohm per
    cell. De SLS kan ik nog wel eens meten, maar die is ongetwijfeld hoger.
     
  2. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Afgelopen weekend zijn Tjerk en ik naar de V-stabi meeting in Duitsland geweest.

    De trip begon vrijdagmiddag, en na een uurtje of 5 rijden waarvan de laatste
    1.5 uur met een vreselijk luidruchtige auto omdat de uitlaat kapot ging, kwamen
    we aan op het veld.

    Ter plaatse gelijk een aantal vluchtjes gedaan, en vervolgens naar het hotel gegaan
    waar de rest van team Mikado ook verbleef. Na lekker gegeten te hebben en
    te hebben gezwommen, zijn we optijd naar bed gegaan om de volgende dag weer vroeg op het veld te kunnen staan.

    Het hotel was overigens prima, allemaal erg netjes en iedere ochtend lekker ontbijt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zaterdagochtend zijn we eerst naar een opel garage in de buurt gereden om de uitlaat
    te laten maken, gelukkig konden ze een tijdelijke reparatie doen en daarna klonk
    de auto weer prima.

    Daarna de hele dag lekker kunnen vliegen, aan het einde van de middag stelde Ralf
    (de baas van Mikado) voor dat ik de nieuwe Mini V-stabi met V5 in mijn Logo 600 zou
    zetten om te kijken of ik het beter vind vliegen dan de V4 die ik momenteel gebruik.

    Zo gezegd zo gedaan, en met wat hulp van een van de ontwikkelaars van V-stabi was
    de 600 na een klein uurtje klaar voor een testvlucht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tijdens de eerste testvlucht bleek eigenlijk al gelijk dat de V5 een stuk beter vliegt als
    de V4. Op een of andere manier voelt het alsof je veel meer "verbonden" bent met de
    heli, en er zijn ook wat dingen in de staart aangepast zodat tijdens pirouettende reversals
    de staart wat minder belast wordt.

    Als het goed is, wordt de update van V4 naar V5 over een aantal weken beschikbaar
    en tegen een kleine betaling kun je dan de V-stabi updaten via de pc.

    Zaterdagavond was er nog een lezing over de V-stabi V5 in de grote party tent, helaas
    was alles in het duits, dus heb ik niet alles kunnen verstaan maar desondanks was het
    toch erg interesant.

    Zondag nog een aantal vluchtjes gedaan met de nieuwe V5 en dat beviel erg goed.
    Om een uur of 3 zijn we weer richting huis gereden. De terugreis verliep zonder problemen
    en rond half 8 kwamen we aan in Hengelo bij Tjerk. Zelf was ik vervolgens rond 10 uur
    thuis :).

    Hier nog een filmpje van zaterdagmiddag, dit was denk ik mijn laatste vluchtje met V4.
    dP9EuACUoDA[/media] - VStabi Treffen 2010 - Bas de Groot - Logo 600 freestyle

    Vandaag heb ik even de tijd genomen om ook mijn 2de 600 om te bouwen naar de
    nieuwe V5, hopelijk kan ik die zo direct nog even proberen op het veld.

    Als het goed is heb ik na morgen klaar met het eerste jaar van m'n studie en kan ik
    wat vaker gaan trainen voor 3D Masters!

    Totaal deze week: 12 (10 Logo 600 - 2 Logo 400)
    Totaal 2010: 275
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. r_heliman

    r_heliman

    Lid geworden:
    6 jan 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi,

    op de foto is Rainer Vetter, hij is de persoon die je op skype etc aanspreekt voor de support en vaak op het forum te vinden is bij vstabi.de .. De ontwikkelaar is Ulrich Rohr.

    Maar ik ben echt zeer benieuwd naar versie V5....

    Succes Bas..
     
  4. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Jaaahh was weer een mooi weekend! Gelukkig beter weer als in Denemarken!
    Veel mooie dingen gezien en ontzettend veel geleerd!

    Nu op naar 3D Masters, gaat helemaal goed komen!

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
  5. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Beroemdheid Bas !!!!
    Cool man.
    Was je de enige die ze hebben omgebouwd naar V5 of alle Mikado dudes?
     
  6. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Eneeee..
    Misschien kunnen ze de auto ook eens wat sponsoren.
    Zodat je eens zonder auto problemen op de plek van bestemming komt:p.

    Verder weer een prima beschrijving en een stimulans voor ons allen..

    Benno
     
  7. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Nee Walter, alle mikado dudes.

    Ik heb daarnet ook met de andere heli gevlogen op V5 en die
    doet het ook prima :).
     
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Bas, waarom vlieg je eigenlijk met MINI v-stabi op de 600 en niet met de 'gewone' ? Zoveel gewicht scheelt dat toch niet ... ?

    Bas
     
  9. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    Voor zover ik weet vliegt hij de gewone die nu geupdate is naar V5
     
  10. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Omdat ze ter plaatse nieuwe Mini V-bars hadden met daarop V5 al geinstalleerd.

    De nieuwe Mini V-bars kunnen nu ook gebruikt worden op grotere machines, dus
    gewoon. "omdat het kan".
     
  11. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Hoi Bas,

    Leuk verhaal weer!
    En weer niet zonder auto perikelen :)
    Toch knap dat ze een systeem dat al zo goed werkt toch weer merkbaar beter kunnen maken. Top van de Mikado boys! Nog nieuws over de 700?

    Kom je vrijdag ook al naar Venlo?

    Goed bezig met je opleiding trouwens! Lekker vakantie nu!?

    Ik zie je van het weekend!

    Michiel.
     
  12. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Hey Michiel,

    Ja, ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat de verbetering zo groot zou zijn
    als dat die is. Het is lastig uit te leggen wat er precies beter is, het voelt gewoon
    anders op een positieve manier.

    Ik ben vrijdag al in Venlo, mits de auto meewerkt natuurlijk ;)
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    ik heb me laten vertellen door van een leverancier dat het pas herfst wordt ... :(
     
  14. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Kan er helaas ook niet op wachten :(
    Dan maar 2x de Logo 600, samen een logo 1200! ;)
     
  15. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Als we nu vertrekken (en jij duwt) kunnen we met mijn auto naar Venlo;-). Ik heb dr onwijs zin in.
     
  16. Aaalie

    Aaalie Guest



    Lol...

    ps, heerlijk topic om te lezen. En Bas (en anderen natuurlijk), héééél véééél SUCCES en plezier gewenst!

    Vriendelijke groeten,
    Aldert





    ps. @ Laurens, ik vind de keuze van je auto (merk) wel top trouwens ;) .
     
  17. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    ik zou de Logo met de skids aan de grill van de auto klemmen.....VRRRRRRR!!!

    Voet wel bij de rem houden anders: KRRRRRR!!!
     
  18. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Logo 600

    @Bas : Mag ik jou vragen om een fotootje te plaatsen hoe jij de logo hebt geaard om storing te voorkomen? Heb jou heli bekeken en einde van de staart is me bij gebleven maar van motorplaat naar staartbuis niet,mag dit kabeltje in kontakt komen met het kunststof van het frame/carbon? Is het voldoende een kabeltje van motormount naar tailbuis of ook nog een kabeltje van -regelaar naar motormount(dit is toch niet noodzakelijk)?

    Alvast super bedankt!!
     
  19. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Het gaat erom dat er een kabeltje van de tail naar de - draad van de regelaar komt.

    De motormount gebruik ik slechts als overbruging, en is dus optioneel.
     
  20. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Weer een hele week achter de rug.

    Dinsdag en woensdag ben ik even naar de club geweest om nog een laatste
    keer de figuren/muziekvlucht door te nemen voor de Dutch 3D in Venlo.

    Vrijdag zijn Laurens en ik richting Venlo vertrokken, wonder boven wonder was het
    enige probleem wat we dit keer hadden de file en heeft de auto het gehaald zonder
    enige mankementen.

    Om een uur of 5 kwamen we aan het op het veld, en na wat slap geouwehoer met
    Tjerk en de andere mensen die al aanwezig waren gelijk gaan vliegen. Na 5 vluchtjes
    gedaan te hebben zijn we even langs de plaatselijke Mac gereden voor een stevig
    avondmaal, om vervolgens nog een aantal vluchtjes te doen.

    Zaterdag begon de wedstrijd rond half 10. Ik was dit keer als laatste aan de beurt in
    de expert klasse, op een figuur na was ik dit keer best tevreden met mijn set figuren.

    De muziekvlucht kon iets beter, zinds dat ik met V5 vlieg heb ik de pirouette snelheid
    wat lager staan als voorheen waardoor het minder "toont" op de muziek, hier had ik
    geen rekening mee gehouden en kwam daar dus pas achter tijdens de vlucht.

    Over de freestyle was ik opzich tevreden, maar omdat ik weer niets had voorbereid
    vergat ik een aantal dingen wat ik zelf erg jammer vond.

    Ondanks dat ik zelf nogal wal kritiek had op mijn eigen vluchten bleek ik toch alle 3
    de rondes te hebben gewonnen, hier ben ik natuurlijk erg blij mee :).

    Zondag was er de "beroemde" heli meeting in Venlo, het was zoals altijd weer erg gezellig
    en het weer was natuurlijk ook perfect! Na een dag lekker gevlogen te hebben zijn
    Laurens en ik moe en voldaan weer richting huis gereden. :)

    Totaal deze week: 35 (Logo 600)
    Totaal 2010: 310
     

Deel Deze Pagina