Road to 3D Masters 2010

Jaja, dat was weer allemaal mooi om te zien.
IK verwacht je echt hoog in de ranking want bijna alle nadelen van jouw vliegen wat ik een jaar geleden kon opnoemen heb je verpletterd.
Je vliegt nu strak, laag, spectaculair, inventief en dat alles toch nog met een ongeloofelijke beheersing.
EN je hebt nu in de (bijna) 3DM layout kunnen oefenen :)
 
Dit was de eerste week dat ik echt vakantie had, en dus had ik alle tijd
om te vliegen :).

Eigenlijk heb ik van maandag t/m zondag elke dag gevlogen met uitzondering van zaterdag
omdat het toen opeens begon te regenen toen ik naar het veld wou gaan.

Van maandag t/m vrijdag heb ik vooral set figuren en de flight to music geoefend.
Vooral van de flight to music merk ik dat het beter gaat als ik hem wat vaker gedaan
heb.

Zondag ben ik de hele dag bezig geweest met de freestyle. In het begin had ik wat moeite
om de gehele vlucht te onthouden maar na een aantal pogingen ging het toch vrij
aardig. De komende tijd zal ik nog wel even bezig zijn om alles mooi in elkaar over te laten
lopen.

Totaal deze week: (32 Logo 600 - 9 Logo 400)
Totaal 2010: 351
 
@ Bas

Raad jij iemand een Logo 400 aan of een Trex 500? Ik wil namelijk overstappen op een 500 size heli (heb nu een 450) alleen ik weet niet of ik nu een Mikado of een Trex wil kopen. Groter dan een 500 wil ik sowieso nog niet.
 
aanrader

Logo met vstabi vliegt echt super ben na jaren trex gevlogen te hebben toch gezwicht voor logo en moet zeggen voelt erg goed zo'n logo.

Succes met je keuze!
 
@ Bas

Raad jij iemand een Logo 400 aan of een Trex 500? Ik wil namelijk overstappen op een 500 size heli (heb nu een 450) alleen ik weet niet of ik nu een Mikado of een Trex wil kopen. Groter dan een 500 wil ik sowieso nog niet.

Tja, eens even denken, wat zal Bas hier nu op antwoorden ;) ;)

Sponsored by:
Mikado, Hyperion, ET-Canopy, Savöx, Edge rotorblades

Hij heeft overigens ook nog goede adviezen betreffende het merk Lipo, een merk canopy, welke servo's het meest geschikt zijn, en wat voor rotorbladen je het beste kunt gebruiken.



Vriendelijke groeten,
Aldert





ps. Ik ben niet gesponsored, maar zal waarschijnlijk hetzelfde adviseren ;) .
 
He Bas,
Het mag toch voor jou niet zo moeilijk zijn om te vragen...
Zo van, "eehhhh, durf het bijna niet te vragen maar mag ik een keer."
Mijn CX500se mag je dan altijd effe laten tollen want misschien leert mijn heli er nog iets van...
Maar doe het wel na Venlo...
Het kan zo je skils vernietigen..

Benno
 
Bedankt voor de antwoorden! Ik ben sowieso verliefd geworden op de Mikado heli's, eerst me 450 ombouwen naar flybarless en dan zien we einde van de zomer maar eens welke het word.
 
Hoi Bas,

Al goed geoefend met het uit "stilstand" (in ieder geval met de tail verticaal in het centrum) beginnen van de Reversal London eye? Die kon wat betreft callen nog beter.
Ik ben er vanaf woensdag dan hebben we nog 2 dagen om de puntjes op de "call -i" te zetten ;-) Freestyle neem je ook in printvorm mee neem ik aan, dit voor het geval van een blackout/whitein ;-)

Oefen ze nog en we spreken/zien elkaar binnenkort.

Greetz,
Michiel.
 
Hey Michiel,

Ja ik begin die reversing london eye nu vanuit stilstand, en dan 1 complete tic toc
op de plaats zoals we het in Venlo deden.

Zal zo even een lijstje maken met figuren/freestyle.

Gr. Bas
 
Deze week niet zoveel kunnen oefen als vorig week maar toch nog aardig wat
vluchtjes kunnen maken.

Maandag vooral bezig geweest met de set maneuvers en freestyle, de freestyle begint
nu aardig vorm te krijgen al blijf ik nogsteeds dingen veranderen tijdens de vlucht.

Dinsdag en woensdag zijn we met een groep vrienden naar de efteling geweest
dus toen heb ik niet kunnen vliegen. Ook donderdag heb ik maar overgeslagen aangezien
3 uurtjes slaap toch wat weinig bleek te zijn. :)

Zaterdag ben ik samen met Laurens naar de Damn 3D gereden in Wichmond, ondanks
de hitte was het erg gezellig. Vooral de heli games waarbij het om precisie hoveren
ging vond ik een hele uitdaging. Het lijkt eenvoudig, maar als je dan zelf staat te vliegen
valt het vies tegen zeker met een heli die puur is afgesteld op 3D vliegen...

Net als vorig week is het weer een redelijk kort verhaal, maar erg veel interesants gebeurt
er eigenlijk ook niet meer. Het enige wat ik nu nog doe zijn de set figuren, freestyle en
ftm oefenen en die zoveel mogelijk perfectioneren voor over iets minder dan 2 weken :).

Totaal deze week: 24 (18 Logo 600 - 6 Logo 400)
Totaal 2010: 375
 
Eindelijk is het zover, vandaag vertrekken Laurens en ik richting Venlo om
aankomende week op het veld in Venlo nog wat te oefenen voordat de
masters vrijdag beginnen.

Deze week ben ik vooral weer bezig geweest met het oefenen van de wedstrijdrondes.
Ik heb een paar kleine extra dingen toegevoegd in de ftm, en ook de freestyle verandert
iedere keer ietsje op een positieve manier :).

Verder heb ik van de week al m'n spare parts uitgezocht, en vast een extra frame
van een 600 opgebouwd zodat er in het geval van een crash alles weer vrij snel in orde
is...





Op dit moment is het alleen nog een kwestie van alles zo efficient mogelijk in de auto
krijgen, maar dat zou ipc wel moeten lukken.

Totaal deze week: 29 (25 Logo 600 - 4 Logo 400)
Totaal 2010: 404
 
je hebt toch al 2 logo 600's staan? En dan heb je ook nog een spare:).

Zie jullie allemaal woensdag denk ik wel, ik vertrek hier rond 12 uur, dus verwacht om 3 of 4 uur op het veld te zijn (eerst tent opbouwen etc)
 
Hoi Bas,

Hoe is het gegaan, ben zondag even wezen kijken maar heb je niet meer kunnen zien vliegen. Ik zie wel een van je filmpjes bij het topic over de 3d masters wat erg vet is. Tevens heb ik nog met iemand staan praten wie "je het vliegen zowat geleerd" heeft, deze man wist erg veel van lipo's....

Groet Guus
 
Het ging best goed, uiteindelijk ben ik 10de geworden :).

Ik denk dat je Dick van der Vecht bedoelt, daar heb ik inderdaad een hoop van
geleerd!
 
Back
Top