Zwikkie patrijspoortjes voor aan de zijkanten van de romp, geprint op papier.
Omdat ik die in de romp niet door en door aanbreng. Op die plek zit net het verband in het dek.
Een aantal van deze poortjes, 8 stuks moeten net boven de stootlijst aan weerszijden van de romp, voorschip, worden aangebracht.
Ik wil op die plaatsen de romp niet perforeren om deze toch zo goed mogelijk waterdicht te houden.
Om nu toch een vorm van 'doorzicht' te suggereren, heb ik in m'n tekenpakket (Illustrator) snel een simpel achtergrondje ontworpen. Kijken of zoiets iets oplevert...
Ook dat kan ik dan weer uitstansen en in het poortje achter het glaasje plakken.
Om het wat bestendiger te maken gaat er een druppie CA over, of anders blanke PU lak, epoxy etc. Het poortje wordt dan pardoes op de romp geplakt. Hoogte van de ring is me nog iets te groot.
Hier een matig plaatje van de FL-6
Nog een ander schroot-plaatje
Maar nu gaat het denk ik even rustig worden. Zeker meer dan een jaar bouwpauze. Alles staat ingepakt voor nieuw bouwhok annex scheepshelling, hangaar... een goed toeven.
Hier nog even een vaarbeeld... beetje melig filmpje... maar goed... dat was om te oefenen
met zo een programmaatje...
Gr Bas