Robbe Sea Wolf v2

Je hebt twee verschillende dingen:


Daarom was mijn vraag dus ook, heb ik nog een lage regler nodig als ik al een balast systeem heb. (dat het 2 verschillende dingen waren had ik al gelezen. :mrgreen: )

Ik heb begrepen dat de Sea Wolf een relatief snel bootje is. Zal dus wel zo'n regelaar nodig hebben dan.
Is zo'n ding nog makkelijk er tussen te zetten als 't ding al eens heeft gevaren?
Ik hoeft niet per-se snel te varen, heb een 800kv brushless motor welke gebruikt gaat worden, dit icm met een 2s Lipo. heb alleen dus geen idee hoe snel die straks zal gaan worden.

ps: Dat balast systeem van Norbert, heeft die ook een water detectie oid? (dus een fail-safe dat die de balast leeg gooit.) Deze zou ik dan aan een lipo cut-off willen koppellen. zou de boot niet meer willen duiken als de accu leeg is.

In ieder geval hartelijk dank voor de info. :)
 
Zo'n lageregler (LR2) kan er zo tussen geprikt worden, geen probleem.

Of Norbert's systeem een watermelding heeft weet ik zo niet, even bij de specs nakijken op zijn site?
 
De duiktank regeling, BTS of 2kanaalschakelaar, van Norbert heeft een faillsafe, water alarm en bij te weinig stroom schakelt hij niet meer op duiken.

Hein
 
Laatst bewerkt:
De duiktank regeling, LR2, van Norbert heeft een faillsafe, water alarm en bij te weinig stroom schakelt hij niet meer op duiken.

Hein

LR2 is een elektronische " waterpas " en deze heeft geen failsafe noch waterdetectie.

Een BTS2 kan wat meer.

Hans
 
hallo

zoals hein reeds schreef heeft de bts dat allemaal in zich zitten
alleen niet voor een lipo accu
de bts schakelt de pomp uit op 9 volt die is voor een 12 volt accu zo voor ingesteld
het kan zijn dat norbert bij bestelling de bts anders kan herprogrammeren maar dat zal je moeten vragen;normaal stel je de onder spanning in met het kleine zwarte schakelaartje(potmeter dacht ik)
failsafe is er ook op bij verlies van ontvangst
dan gaat de pomp met tussen pauze leeg beginnen pompen
het zijn korte poosjes dat de pomp gaat draaien dus het kan eventjes duren voor je boot terug naar boven komt

de water detectie kan je misbruiken door daar je schakelaars van tank vol op aan te sluiten de rest blijft dan gewoon werken
de bts moet dan op stand 1 gezet worden dacht ik (blauwe schakelaar)
dan slaat je pomp af bij een graupner systeem heb je een ander systeem dan de pdf file op de site nalezen want dan kan het een andere instelling zijn

gr raf
 
Nouja, Ik zat zelf te denken, je hebt van die losse lipo cut-off's die mbv een buzzer aangeven dat de accu spanning laag begint te worden. die buzzer wou ik dan vervangen met een print-relais, en het maak contact hiervan parallel aan de water detectie hangen.
Dus dat die of bij water inloop en bij lage lipo spanning hetzelfde zou doen.

Iig maar even wachten tot alles binnen is dus. dan even kijken wat ik verder nog nodig zou hebben.
 
had kunnen weten dat 't idee verre van origineel zou zijn. :lol: Maar als het goed is heb ik nog zo'n dingetje (ergens) liggen. dus ga toch eerst zelf aan het frutsellen. :)
 
hallo
[Belgische mode uit]
[n e d e r l a n d s e m o d u s a a n ]
de bts schakelt de pomp uit op 9 volt die is voor een 12 volt accu zo voor ingesteld
het kan zijn dat norbert bij bestelling de bts anders kan herprogrammeren maar dat zal je moeten vragen;NORMAAL STEL JE DE ONDERSPANNING IN MET HET KLEINE ZWARTE SCHAKELAARTJE (POTMETER DACHT IK)

[/n e d e r l a n d s e m o d u s]
[/belgische modus]
wa is er moeilijk te verstaan aan boven geschreven text????
lex zijn systeem is natuurlijk ook een oplossing
maar das het zelfde als een starter in je auto hebben zitten en 4 negers huren om hem aan de gang te duwen

gr raf
 
Goed tegen werkloosheid. :mrgreen:

Maar zonder gein, had Norbert al wel een mailtje gestuurd, maar verwacht eigenlijk dat ik te laat ben, dat hij het al op de post heeft.
Plus dat je met een losse failsafe toch iets flexibeler bent qua spannings instelling. Maar we zullen zien uiteraard.
 
hallo tim

je kan de BTS met het zwarte potmetertje in stellen op welke spanning je wilt dat hij in de safe gaat
het is alleen je moet het nu proef ondervindinglijk gaan proberen
norbert weet hoe en waar hij moet meten om het juist te krijgen en dat spaart dus tijd

gr raf
 
je kan de BTS met het zwarte potmetertje in stellen op welke spanning je wilt dat hij in de safe gaat
het is alleen je moet het nu proef ondervindinglijk gaan proberen

Dan hang je er toch een 8 cellige NiMH accu aan met 9,6 volt en stelt de BTS zo af dat hij daar schakelt. Dan heb je ook wat reserve ingeregeld.
 
hallo

@ lex
tim wilt er een 2S lipo aan hangen
dat is naar dat ik geloof maar 7.4 volt geladen
of je de BTS zo laag kan instellen ????
daar zal "als het kan" in de software moeten ingegrepen worden
volgens je eigen site zou de BTS dan al op 6 volt moeten afslaan en ik denk inet dat je zoveel speling op die potmeter hebt dat je dat kan bij regelen
ik denk dat zo een printje van u inderdaad een oplossing is die gemakkelijker is dan al dat geprogrameer

gr raf
 
Ik zou even moeten kijken, maar als de ESC ook 3s lipo aan kan, zou ik ook op 11.1v kunnen gaan varen. (Heb zowiezo nog 8 5000mAh 3s Lipo's liggen.
Maar nu weet ik dus zo 1,2,3 niet zeker of de regelaar die ik heb dat aan kan. (de motor kon het zowiezo wel. )
 
Als je op de pagina's van Norbert kijkt bij
Modell-Uboot-Spezialitäten

Elektronik,
Ballasttanksteuerung
en dan bij Anleitung als PDF dan staan daar alle gegevens
op de 4e pagina.

Betriebsspannung Empfangerstromkreis
Sicher 4,0 - 6,0 volt
möglich 3,0 - 7,0 volt

Spannung pumpenkreis 0 - 48 volt

Deze PDf kun je ook opslaan.

Hein
 
hallo

ik heb norbert proberen te berijken maar geen gehoor
Hein er is een verschil tussen wat de bts kan schakelen en wat hij kan meten
als onder spanning
maar daar ga ik allleen maar na contact met norbert over verder want zo is het gewoon niet mogelijk om daar uit die pdf iets op te maken
buiten dat je kan regelen met de kleine zwarte potmeter
ik moet hem toch hebben voor een speciaal maat van baionet sluiting dus het kost niet meer moeite
gr raf
 
Momenteel is een hoofdprijs winnen een grotere kans om te winnen dan Norbert aan de telefoon te krijgen.
Dus verloren tijd om hem te proberen te bellen.
Mail zit vol en telefoon neemt hij niet op.
Ook de privé nummers niet die ik heb.

En maak het niet zo moeilijk allemaal.
Als je zo op het randje gaat balanceren met je voltage moet je niet raar opkijken als je boot eens onder blijft.
Zorg dat de accu's goed zijn en hou gewoon de gegevens die Norbert en ook Lex aanhouden bij hun systemen.
Als ik naar Amsterdam rijd zorg ik ook dat ik voldoende diesel in de tank heb.
En ga niet gokken dat ik net op de rondweg A10 kom.
Je hebt voor een hoop geld in het water liggen en een goed accu systeem kost waarschijnlijk dan te veel!


En voor onderstaande hebben wij hier in Nederland een startmotor mét accu in de auto zitten.

"maar das het zelfde als een starter in je auto hebben zitten en 4 negers huren om hem aan de gang te duwen".

Ik zou trouwens waarschijnlijk met 4 man niet genoeg hebben.
De auto is zwaar en 2,5 liter diesel.
Duw je zo maar niet aan.

Hein
 
Back
Top