Robbe U-47 van dynamisch naar statisch

Die Mabuchi's 550 zijn gewoon speed motoren. Omdat ze in de U47 op 6 volt draaien valt het stroomverbruik en toeren mee, op 6v voldoen ze dan ook prima. Wil je op 12 volt gaan draaien zijn de 550's veeeeeeel te sterk! Die 12 volt 5 pool Igarashi's zijn dan stukken beter.
 
Hoi Eddy,

Ik had het ondertussen ook al opgemerkt dat ik op dat moment bij het verkeerde tabelletje keek :hammer:Vond het al verdacht weinig haha. Na het het resultaat van de kortsluiting en brand in Fred zijn U-47 te hebben gezien ( :sad::sad::sad: ) wordt ook de aandrijving in mijn U-47 voorzien van een zekering, net als de rest van het electrisch systeem....

Aan Raf's idee heb ik ook al gedacht en denk dat ik het spul maar even tijdelijk weer aansluit en gewoon ga meten. Het kopen van de accu's stel ik hoe dan ook tot het aller laatste moment uit....

@ Raf:

Het sleepoog zit er in, nu alleen nog even afwerken en een kleurtje geven! :)
 
Laatst bewerkt:
Even :offtopic:: Ik kwam afgelopen vrijdag bij de Mediamarkt een dvd van Discovery channel tegen: Attack & Capture: The story of U-505. En ik moet zeggen: een zeer interesante dvd van 46 min waarin veel vertelt word door zowel de commandant en bemanningsleden van U-505 en de US boarding party. Kortom: Een aanrader met veel mooie (kleuren) beelden!

En ook de Sint had iets over U-boten achter gelaten :D Het boek van Lawrence Paterson: U-boat war patrol: The hidden photograpic Diary of U-564. Commandant was Reinhart 'Teddy' Suhren, een van de elite.

Het boek beschrijft in beeld en verhaal een patrouille in de zomer van 1942. Uit resenties op internet over dit genre moet het boek eigenlijk maar een ander voor laten gaan: namelijk het boek van Buchheim: U-boot krieg. En dat is indd het verhaal waar Das Boot op gebaseerd is. ;)

Laatstgenoemde is al in mijn bezit ( 2e druk 1981 en in nieuwstaat!!) Voorlopig dus genoeg leesvoer! :rolleyes:

En nu weer :ontopic: met de U-47!
 
Hoi Jonkje

Ik zit er over na te denken om de IGARASHI SP3650-66 motoren in mijn u-47 te bouwen
Met evt 2 7.2 volt en 4350 mahp accu packs voor de stroom verzorging .
En natuurlijk alles zekeren in mn boot ,wil niet nog eens hetzelfde mee maken .
Ben even niets aan het doen te druk met soll na ontslag bij Spyker cars .
maar komt goed Techrek ligt in losse delen klaar alleen nog in elkaar lijmen en aanpassen voor de duiktank.
grt Fred
 
Hoi Fred,

Ik houd voorlopig de originele motoren in de boot. Wat accu's betreft worden het waarschijnlijk 2 packs van 6V 3300 mah, parallel geschakeld. De 6V ivm de Engel tank waar de boot voorlopig eerst mee gaat varen.

Ik hoorde het op de radio van Spyker... zwaar :bad-words::bad-words: Hopelijk heeft het solliciteren snel succes! Hier in jachtbouwland vallen ook harde klappen, geregeld horen we van werven en toeleveranciers die op de fles gaan of moeten inkrimpen... Gelukkig zijn wij tot nu toe de dans ontsprongen....
 
Hoi

Ach sh...t can hapens .
@Merlijn
Ik moet wel 2 nieuwe motoren kopen want de Orginele zijn SLECHT Heel Slecht.
Ik heb alwel een aanpassing gemaakt in het Techrek voor de Duiktank.
En heb een kunstofplaat die als drager dient voor de Ontvanger en Triple S-Systeem.
Die komt weer vooraan te zitten boven de twee accu's voor de aandrijving.
Meer naar de motoren moeten de accu's voor de duikpomp komen of andersom
Moet dan wel de accu packs aanpassen (slopen)
En dank voor je mailtje over Spyker.

@Bym
He man jij ook bedankt voor je mailtje.
mvg Fred
 
hallo fred

hoe het voelt kan ik niet over mee praten
maar ik heb het een aantal jaren hier op ford ook mee gemaakt
reorganisatie noemen ze dat hier
tot de laatste dag wist je niet of je mocht blijven of je moest vertrekken
hopelijk spoedig een nieuwe baan

als je de accupack's los in je boot zet dan kan je wisselen zoals ik gedaan heb
bij mij zitten alle accu's vooraan naast elkaar
ik heb 4 paketten voor al mijn boten
die paketten zijn allemaal even zwaar gemaakt zodat er geen gewichtsverschil is als ik ze ergens in een boot steek

groetjes raf
 
Hoi Raf

Ah komt wel weer goed hoor voor mij pas de 2e keer binnen 3 jaar.
ik heb 4 accu packs ,2 heb ik al verbouwd naar 6 volt 4350 mAh waren 7.2 volt deze komen in Serie voor het Triple S-Systeem dus 12 volt en een beetje.
En dan nog 2 voor de motoren 7.2 volt samen met twee regelaars van Norbert Bruggen .
ik moet nog even kijken hoe ik ze evt ook per 4 naast elkaar krijg vooraan in de boot .
2 lukt wel ,maar ik heb de tijd om dit uit te zoeken

Groet Fred
 
hallo fred

ik heb maar 2 pakken van 8 cellen voor alles
je hebt geen 12 volt nodig voor die pomp
die is op 8 cellen meer dan snel genoeg
en je hebt het voordeel dat je beter kan trimmen
op 12 volt spuit die met een kleine puls reeds heelv eel water en dan kan je moeilijk aan het zweven komen


groetjes raf
 
Hoi Raf

Het triple S-Systeem is 12 volt.
Ik heb het hier met Lex over gehad .
Heb ook de pomp getest met een lagere spanning maar dan duurt het wel even .
Maar ik kan het nog wel even op 9.6 volt proberen .
Het is een dikke pomp hoor Peristaltic pump SR 10/50 12Volt (3rollen in pomphuis)
Merk Rietschle Thomas pomp 52 tot 220 ml/min
Binnen diameter van de slang is 4,1 mm
Grt Fred
 
hallo fred

ik wist niet dat lex was over gestapt van de originele pomp (kavan)naar zo een rollen pomp
het systeem is origineel opgezet voor zo een tandwiel pomp
deze geeft 1.8 liter per minut
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=224413
het zijn gewoon shit pompen die rollen pompen
ik heb er eentje in de kriek geprobeert en ze der terug uit gekiepert
want die geeft een debiet waar je onnozel van wordt
dan maar terug de afsluiter er tussen en een kavan pomp (tandwiel pomp)

ik had ie pomp op 24 volt draaien en nog was het debiet belabbert

er zit nu een robbe pompje in met terug tandwielen
voor de aflsuiter vind ik nog wel een plaatsje
en nu duikt de boot terug zoals voor heen als een baksteen

groetjes raf
 
Laatst bewerkt:
Hoi Raf

Lex heeft die pomp niet hoor
Het is een pomp die ikzelf heb ,maar ik heb Lex uitgelegd over hoe en wat.
Dus toch maar een Tandwielpomp kopen volgens jou ?
grtoet Fred
 
hallo fred

jep een conrad kavan die je geen problemen geeft
je kan ook zo een graupner pomp gebruiken (ik dacht zo een rode)maar daar heb ik geen hervaring mee
lex verkoop normaal als het goed is een kavan pomp er bij
dus daarom mijn verwonderlijke reactie hahahaha

kavan kost 22.99 bij conrad heb er juist weer twee besteld hahaha (shit weten jullie weer hoeveel er op stapel staan )

groetjes raf
 
Hoi Raf

Ik heb de triple S-Systeem niet bij Lex gekocht.
Komt nieuw van marktplaats voor 50 euro.
Dus kan er een pompje bij gekocht worden ,moet toch ook 2 motoren bestellen bij Conrad.
Zet ik die andere pomp maar weer op Marktplaats.
Grt Fred
 
Hoi Raf

Ik krijg de volgende spullen in de boot.
2 x motoren igaraschi motoren 12 Volt
1 x kavan pomp (conrad)
2x 7.2 volt 4350 mAh accu's
2x 6 volt 4350 mAH
2 x Regelaars Norbert Bruggen .

Grt Fred
Triple S-Systeem en natuurlijk de Afklem servo van het Triple S-Systeem.
 
Dan komen je triple-s spulletjes zeker uit Heerhugowaard gok ik?
(kwam ze laatst tegen toen ik aan het bladeren was ;) )
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bym

Dat klopt .
Deze meneer wilde er ook eens aan beginnen ,maar niets meer van gekomen .
Dus hij wilde 75 euro hebben .
Komt voor mij mooi uit want moest toch alles vernieuwen geluk bij ongeluk.
Grt Fred
 
hallo fred

ik vaar op een accu van 4.7 amp 8 cellen
de andere accu is voor de pomp en de electronica ook 4.7 amp 8 cellen
al deze accu's zitten voor mijn duiktank en kunnen verwisselt worden als ze leeg zijn
dit gaat steeds per paar
dus ik ga nooit gokken of de pomp accu nog maar half vol is of niet
meteen de twee pakken wisselen om geen probleemen te hebben doordat de boot niet meer opduikt
ik wil er mee proberen in 2010 battlesluis zennegat mee te varen en dan is het plezant als je accu's kan wisselen als je halverwegen bent

groetjes raf
 
Soms is de U-47 helemaal niet leuk... Even researchen en ja hoor: Al zeker sinds '41 gemonteerd en in ieder geval WEER iets wat eigenlijk niet op de U-47 thuis hoort maar wel leuk zou zijn om er op te maken :(

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top