Rock crawler en scaler topic

ik heb ook nog een test filmpje .
ik had thuis een opstakel gemaakt van hout.

de honcho lijkt wat aan de stijve kant, maar dat komt door 50wt olie rond het vriespunt is een beetje dik.
ik moet eigenlijk naar de 40 of 35 wt

Laatst bewerkt door een moderator:
oke das wel een optie, maar wil de 2 esc's op 2 kanaalen kwijt zodat ik onafhankelijk power kan geven aan de as. moet ik de accupolen dan splitten naar bijde esc's of zal ik dan rook gaan maken :P

Ik weet niet wat voor zender/ontvanger je hebt. maar dat is best van belang.

zelf heb ik op mijn xr10 dus ook 2 regelaars.
dit heb ik zitten op een futaba 3pk plus bijbehorende ontvanger.

door middel van de mixfuncties kan ik dus de voorste motor aan of uit zetten of de achterste motor aan of uit.

de voorste motor heb ik dus op 2 en de achterste op 3 (of was de voorste nu op 1 lol)

althans je hebt dus een drie kanaals ontvanger nodig (of meer)

nog een tip. haal van 1 van de regelaars wel even de spanningsdraad uit de stekker.. waarom: anders kun je sluiting maken naar je ontvanger... of nog beter. haal ze uit beide en pas een losse BEC toe

squirrel heeft dus een video waar hij de bedrading volledig laat zien incluis het programeren van een zender voor de dig actie (in zijn geval een 4pk maar ik neem aan dat het equivalent moet kunnen met iets anders)

ga toch weg met die squirrel man....:rolleyes:

in elke reactie van je staat : "hier heeft squirrel een video van"
dat weten we nu wel, dat je hem zo leuk vind ;)

Als je voor instellingen van je zender wilt kijken, ga je niet naar squirrel, maar naar harley op rccrawler..

die heeft een heel videoverslag gemaakt over hoe je je 4pk (dus ook je 3pk) in kan stellen voor front en rear dig dmv mix programmas.
dit staat geloof ik bij het xr10 topic op rcc

Ik heb net een nieuwe servo besteld, een Futuba S9157 (Futuba site, Servodatabase.com). Deze om de dual steering servo setup in de standaard Summit te vervangen. In die Summit zit een Mamba Monster die ik geplastidipped heb.

Nou denk ik dat die Futuba best aardig zal draaien vanaf de ingebouwde ESC van de MMM, maar ik ben wel bang dat hij misschien te warm word van 't zomer omdat hij geplastidipped is...

Valt dit wel mee of kan ik beter een externe BEC aanschaffen? Het meeste wat ik vind van bv Turnigy is allemaal 3A rated, en 5A max (maar word vaak verkocht als 5A rated). Dus...

@ douwe

als zender gebruik ik een Futaba 4EXA 4-Channel die ik nog had liggen. ik weet niet of hier ook een "mix" functie op zit dan zou ik erst de handleiding ergens moetden downe. de spanningsdraad moet ik dus los halen? welke kleur is dat de witte? ik ben echt totaal een noob op dit gebied haha alvast bedankt.. en nog even over de 27e die skip ik.

groeten

De rode is de spanning.
Die zender ken ik niet. Maar je zal vast wel met Dual stick kunnen rijden. Linker stick de voor motor en rechter stick de achterste.

Gisteren is mijn robitronics servo aangekomen.
s'avonds gemonteerd en vandaag een fototje op het forum.
Mijn XR10 is bijna klaar voor de wedstrijd zondag in Eindhoven.
Nog wat oefenen met rijden en op naar een dagje plezier!

2u8xa3d.jpg

Zal niet zo mooi meer blijven, de lipo is bijna opgeladen en dan even wat rijden. Heb er nu 4 rovers opliggen, kan ik die eens testen. Zijn goede bandjes maar de foam is slecht uitgesneden en nu zakt hij wat door.

Knap werk voor een scratch build.
Alleen waarom geen kogelkopjes bij de links??
Die zul je toch echt wel een beetje nodig hebben wil je een soepele beweging in de links hebben (ik heb stiekem hier nog een hele stapel m4 kogelkopjes met een 3mm gat in de kogel)

Back