Rock crawler en scaler topic

niets naar iets crawler

hallo mede modelbouwers.

ik ben in me vrije uurtje begonnen om zelf een crawler te bouwen, geen standaard of tuning onderdelen of iets dergelijks alles "handgemaakt"

ik ben begonnen met de assen en heb besloten om wormaandrijfing te gebruiken, de wormaandrijfing wil ik gaan maken dmv schroefdraad. ben nu een testopstelling aan het maken om te kijken of het te doen is heb het wormwiel al gemaakt en ga dit weekend waarschijnlijk de as afmaken. het word een moter op as as. ik heb helemaal geen sjoege van crawlers en hoop dus dat mijn project slaagt. ik ben wel in het bezit geweest van de losi micro crawler maar dat is gewoon niet haalbaar bij de 1:10 modellen e.d. het enigste probleem waar ik mee zit is dat ik totaal niet weet hoe de ophanging werkt. er staan veel foto's in dit draadje aleen niet echt specefiek van de ophanging zoals. moet ik gewoon kogelkopschroefen gebruiken? haal ik dan wel ongeveer de 45 graden "flex "als ik dat goed zeg? ik hoop dat iemand een post kan plaatsen met wat fotos met wat meer detail van de ophanging. ik neem aan dat dat ok verschilt als je een aandrijfas hebt of dat je de motor op de as hebt. alle informatie is welkom en ik zal kijken of ik ook wat foto's kan plaatsen.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hey Biertje
welkom in de wereld der crawlers.
Je kan de gok nemen met gewoon schroefdraad, alleen de losi (die heeft ook worm) heeft er al best wat problemen mee. nu zijn de speciale Sterke wormen uitgekomen van sterk staal.

Ik zou persoonlijk naar een moa gaan kijken. En dan een beetje de xr10 of de berg assen in t hoofd te houden.

wat wil je precies weten van de ophanging? De geometrie neem ik aan.
Ik zal eens kijken of ik een paar foto's kan maken van de onderkant , zijkant en bovenkant van de assen (xr10)

bijna allemaal werken t zelfde. 4 Links die elk in een driehoek geplaatst zijn onder smal bij t chassis en breed bij de as en de bovenste links breed bij t chassis en smal bij de as.
op rccrawler staan hele stukken zelfs over t berekenen van de geometrie. (zelf niets mee te maken gehad, aangezien ik vaan een chassis koop voor mijn assen

hallo mede modelbouwers.

ik ben in me vrije uurtje begonnen om zelf een crawler te bouwen, geen standaard of tuning onderdelen of iets dergelijks alles "handgemaakt"

ik ben begonnen met de assen en heb besloten om wormaandrijfing te gebruiken, de wormaandrijfing wil ik gaan maken dmv schroefdraad.
ben nu een testopstelling aan het maken om te kijken of het te doen is heb het wormwiel al gemaakt en ga dit weekend waarschijnlijk de as afmaken. het word een moter op as as. ik heb helemaal geen sjoege van crawlers en hoop dus dat mijn project slaagt. ik ben wel in het bezit geweest van de losi micro crawler maar dat is gewoon niet haalbaar bij de 1:10 modellen e.d. het enigste probleem waar ik mee zit is dat ik totaal niet weet hoe de ophanging werkt. er staan veel foto's in dit draadje aleen niet echt specefiek van de ophanging zoals. moet ik gewoon kogelkopschroefen gebruiken? haal ik dan wel ongeveer de 45 graden "flex "als ik dat goed zeg? ik hoop dat iemand een post kan plaatsen met wat fotos met wat meer detail van de ophanging. ik neem aan dat dat ok verschilt als je een aandrijfas hebt of dat je de motor op de as hebt. alle informatie is welkom en ik zal kijken of ik ook wat foto's kan plaatsen.

alvast bedankt.

ja ik heb vanmiddag een proef gedaan met een 540 motor en de overbrenging was wel aardig veel kracht in ieder geval, wat ik wil weten over de ophanging is inderdaad de posities van bevesteging, ik gebruik wel "wat " onderdelen van afgedanktje modelletjes die ik nog had rondslingeren, de kogelkopschroefen en dergelijke ga ik niet zelf maken en de schokdempers ook niet. dit word ijgenluk gewoon meer een testcrawler om te kijken of het een beetje te doen is werkt het goed dan ga ik er wat meer tijd aan besteden. ik heb de voorste as nu bijna af moet aleen nog even kijken hoe ik de motor ga bevestigen maar creativiteid kent geen eind, ik wil 4 wiiel stuur bouwen. maar wat ik ook nog zou willen weten is iets over de esc. ik heb nog een oude 4 ch zender liggen en 6 ch ontvanger daarvan wil ik 2 kanaalen voor de servos gebruiken en 2 kanaalen voor de aandrijfing dus voor en achter appart aan te drijfen. kan ik gewoon 2 esc's op de ontvanger aansluiten, per motor 1? als dat wel mogelijk is hoe doe ik dat dan met de accu aangezien je de accu op de esc zet? op alle 2 de esc's een accu of op 1 van de 2.

Ik weet niet of je in de buurt van Purmerend woont (ik niet, alleen ga daar toch vaak heen:P) aangezien ik daar de 27e weer aan het rijden ben.
Er rijden dan ook meerdere crawlgekken dan op de baan daar. Ideaal voor tips, ideeen en voorbeelden..

nee woon niet in de buurt van purmerend en kom er nooit in de buurt eigenlijk. ik woon in den helder.

dat is dichterbij dan mij..
als je bij de kop afsluidijk komt te staan kan ik je zelfs wel oppikken ;)
ik kom van de andere kant dijk namelijk.

mocht je interesse hebben

Op RCC gaan wat geruchten rond over een mogelijke nieuwe auto van Axial, ziet er wat mij betreft goed uit hoor !

full

Die staat op de wishlist :D

Laatst bewerkt door een moderator:
hmmmmm

juist het leuke van dit soort type cawlers ( K.O.H. truck ) is toch om het tube werk zelf te maken...

Laatst bewerkt:
Mee eens, maar als je met tubewerk nog in de "kinderschoenen" sta is het wel een mooi beginpunt. En zeker niet iedereen zal het uiteindelijk voor elkaar krijgen om zelf een dergelijk frame te maken.

Ik had m ook al gezien. Dit is gewoon een mooie bak voor een beginner die in de scaler klasse bezig wil gaan. En die dan niet zelf wil bouwen.

Dit is dan een mooie concurrent voor de tamiya cr01. De enige andere 2.2 scaler uit de doos.

Maar eerst maar een zien!

nou. Ik ga het lekker zelf proberen :D

voorbereidingen gaan goed.

ik heb nu :

slangen
slangpilaartjes
slangenklemmen
vlamdovers
brander ( gaspit nummer 3 )
reduceer ventiel propaan
reduceer ventiel zuurstof
reduceer ventiel acetyleen
zilversoldeer ( staafjes 45% zilver )
flux
buigijzertje ( 4mm rond max )
grote magneet ( voor het fixeren )
diverse soorten plaatmateriaal en koker en rondstaf

nog nodig.
bankschroef
kolomboor
slijpmachientje

ik ben er bijna om te starten met silversolderen..

en dat allemaal omdat ik in oktober 2010 een honcho heb gekocht. hahahaha
verslavend? nee hoor

Laatst bewerkt:
Mooi man, ziet er al goed uit !

Eeuuhh, kenne we al bestelle :confused:

Hahaha, zonder gekheid, is super zo'n scaler !
Heb nu een paar weken mijn Honchoo en moet zeggen heerlijk, lekker in de buitenlucht relaxen !
Geen stress zoals bij de bigscales vroeger, geweldig.
ZZelfs mijn dochterje van 10 wil er nu eentje....
ssssssssssssssssttttt, niet verder vertellen maar heb haar een Dingo besteld op Ebay

mijn zoontje ook.. die is 4,5.
iedere keer als ik naar de club ga.. staat ie al klaar met zijn laarsjes aan.
Hij vind het geweldig.
Ik had nog een lunchbox voor 90% compleet liggen en heb er nu een nieuwe bij besteld. Misschien doe ik er een TCS Crawlers Aluminum L-Trail Scale Chassis bij en bouw ik iets leuks.
Zit zo rond de wielbasis van de lunchbox. 10 inch
Dus die van mij gaat lekker met de lunchbox rijden.. 35T erin.

dit filmpje bracht me op het idee

Laatst bewerkt door een moderator:
Lap, sebiet ben ik een van de laatste die een honcho heeft... Kbestel die 22 februari pas...

(ps.: linkje werkt niet :nooo:)

Vandaag een Steering Knuckle Arm uit carbon gemaakt.
Waarschijnlijk ga ik deze week de servo nog omflippen.

Ook nog even met de wagen op mijn privé testbaan gereden om de wagen beter te leren kennen. Video volgt later, nog even aan het uploaden.

2e1d7nm.jpg

20qe3qx.jpg

Back