Rock crawler en scaler topic

onafhankelijke wiel ophanging kan wel maar is gewoon veel minder viable voor dit soort terrein werk dan een goede 3 of 4 link ophanging... voor het lichtere crawl werk (cross reference chimeara-a) kan het prima maar ik denk niet dat je een comp crawler kan maken met een double wishbone achtig concept...

also, nee die kende ik iig nog niet en dis is best awesome...

Als je een ax10 gewent bent hoe is de verhouding dan met de xr10.
Is deze een keer zo goed? .
Ik rijd niet zo vaak maar ben een sukkel voor de techniek .
En een 2 motorige heb ik nog niet staan .

Groeten Wiebe.

Een ax10 (zeker standaard) is niets vergeleken met dit.. een goed afgesteld ax10 kan ook ver komen. alleen ga je vergelijken met uit de doos... pfff wereld van verschil.

Nu nog even naar aanleiding van mijn vandaag ontvangen Bodyless chassis voor mijn AXIAL XR10, meteen alle andere, kort verkregen dingen maar even opnoemen en laten zien op de foto's

Op de eerste foto goed je zien... de steering knuckles van vanquish, de wielen van vanquish, de nieuwe servo van hitec (7980 a 46kg trekkracht) de losi gold springs,de opgeknipte losi boss claws en natuurlijk t chassis.
IMG_0003.jpg

Op de 2e foto is de aluminium gearbox van vanquish goed te zien. Dit is niet een uiterlijke aanschaf maar puur noodzaak ivm de grotere lagers in de gearbox en motorplate. Ook te zien de losi white springs en de aluminium machined links van axial zelf (niet te zien maar zit er wel.. een kleiner tandwiel dan voor 14voor achter 13)

IMG_0005.jpg

Op de laatste mooi het nieuwe chassis te zien samen met mijn hele mooie Vanquish wielen ;)

IMG_0004.jpg

Ziet er al patent uit hoor :thumbsup: Aub ook nog een paar fototjes als je de elektronica erin hebt zitten. De accu komt op de as neem ik aan ?

denk t wel, twijfel nog. zit ook een mooi plaatje nog tussen de voorste links..

moet nu nog op een powercap wachten.. 1 is stuk van mijn tekins

heb op RCC een erg toffe optie gezien... een plaat die achter de motor zit, weight iets minder ver naar voren maar wel beter beschermd... zit met een 90 graden fittin aan een plaatje dat tussen de motor en de mount gaat... zag er bezijnder gestroomlijnd uit...

zijn ook mensen die er 2 runnen met de ESCs bij de achter as maar das minder relevant...

Op de 2e foto is de aluminium gearbox van vanquish goed te zien. Dit is niet een uiterlijke aanschaf maar puur noodzaak ivm de grotere lagers in de gearbox en motorplate.

Dit schreef je ,is die optie echt noodzakelijk ,heb je anders de lagers zo stuk.
Ik las wel op Amerikaanse fora dat ze stuk gingen ,maar amerikanen ???
Echt slim zijn ze vaak niet ,of doen/verwachten er te veel van .

Ik heb t preventief vervangen. Lagers zijn gewoon echt klein standaard. 8x5x2.5. Ook is de motorplate geperst, althans de gaten. Hierdoor is de passing met de lagers gewoon slecht. Speling dus kans dat de tandwielen stuk gaan.

Het is duur spul, maar niet voor de mooi. Ok het ziet er dan ook nog eens geweldig uit... lol.
Volgende uitgave word een boven link bevestiging van vanquish. En miaachien nog een set wielen. De buggy gaat waarschijnlijk de deur weer uit.

Een batteryplate van RowdyRacing zal niet misstaan :thumbsup:

Heb ze een PM Gestuurd, thanks voor de tip.

Zal de komende maanden niet meer bezig zijn met mijn wagen. Mijn huis word volgende week opgeleverd namelijk.

Hoop nog wel even de wagen te laten rijden voor die tijd.

Jaaaaaaahooooooooor, het is zover ...... mijn XR10 is UP & RUNNING hoor ! Dit weekend eindelijk de elektronica erin gekregen, alles werkt gelukkig zoals het hoort. Ben net klaar en heb even wat indoor test gereden.

Pics van mijn elektronica plate voor de installatie:

full

full

full

Ik heb toch dubbelzijdig tape (3M) gebruikt voor de elektronica, maar wel klitteband voor de 800mah 3S lipotjes. Hieronder de plate in het chassis gemonteerd samen met een lipotje.

full

full

Tijdens de indoor testrit zag ik helaas wel een zwabberend rechter voorwiel. Dat kan denk ik komen doordat ik de band niet helemaal goed in de beadlocks heb zitten, of de schroefjes van de ring niet gelijk heb aangedraaid ?

Of misschien komt het doordat de knucklearm die ik heb gemaakt de velg raakt of bijna raakt ? Die zit er namelijk wel heel dicht op, maar ik heb niet het idee dat het wiel er scheef op gaat. Morgenavond maar even verder onderzoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Na jaren van afwezigheid op dit forum en de hobby, zit ik er aan te denken om misschien een comeback te maken.
Na jaren van plezier met mijn mini Z, HPI super nitro RS4 en FG marder (alleen mini Z is er nog) begint het toch weer te kriebelen alleen weer in een heel ander segment van de hobby

Mijn interesse gaat een uit naar de crawlers/ scalers.

Ik zit te kijken naar een crawler die later als basis kan gaan dienen voor een scaler.
Nu is er redelijk wat te krijgen maar ik twijfel een beetje tussen:

AX10 scorpion ARTR volgens leverancier ready for radio ( dus zou dan nog nodig hebben een zender/ontvanger en accu? Rest als motor en servo’s zitten er al in?)
AX10 RTR
Nightcrawler RTR.

Ik weet dat RTR vaak electronica bevat die je snel aan zult passen.
Maar ik wil eigenlijk bewust geen kit kopen om die met dure onderdelen op te bouwen waardoor het kostenplaatje meteen weer gruwelijk uit de hand gaat lopen.
Ben van het kaliber meteen goed doen, en duw dan meteen knoepdure novakjes enz enz erin en dat wil ik nog niet
Het doel is eerst rijden en crawlen en misschien naderhand opwaarderen.

Ik heb het idee dat een AX10 toch meer crawler is en meer dan een Losi Nightcrawler en meer mogelijkheden bied.
Ik kon de comp crawler van losi alleen als volledig te bouwen kit vinden vandaar dat die er niet bij staat.

Maar is de AX10 ook weer geschikt om daar na verloop van tijd een scaler project van te maken?

Mijn vraag is eigenlijk, wat is slim en waar moet ik op letten als ik me hierin wil gaan storten?

De axial scx10 is een auto die heel goed kan crawlen, alleen niet zo goed als een echte crawler natuurlijk, maar hij lijkt als een scaler en als je wil, kan je daar zo een hele mooie scaler van maken.

Maar dat zijn mijn bevindingen :cool:

ik had de scx wel gezien maar al snel eraan voorbij gegaan omdat die qua crawlen toch tegen viel ten opzichte van.

als ik puur een scaler zou willen dan zou dat inderdaad wel de beste keuze zijn.

maar ik zag dat van een AX10 ook mooie scalers te bouwen zijn vandaar

De AX10 is zeker een goeie keuze, alleen voor serieus crawlen zul je toch nog t een en anders aan moeten passen.
Je kan beter een competitiecrawler en een scaler kopen ;) beste van beide werelden lol

is inderdaad leuk voor mensen met een oneindig budget, maar daar ga ik helaas niet aan mee doen, over het algemeen worden dit soort speeltjes toch al snel vrij duur aan hop ups en dergelijke...

maar waar doel je op met aanpassingen? en dan neem ik aan dat je dat bedoeld op competitie nivo?

t zal voor een recreant waarschijnlijk wel meevallen

Lijkt mij al wel duidelijk: AX10 !!!!!! :D Uit de doos een leuke crawler voor de recreatieve rijder, en de assen + tranny zijn het startpunt van menig scale bouwproject. Een custom chassis/zelfbouw erbij, wat nieuwe links en mogelijk aandrijfassen en de basis voor een mooie scaler is daar 8-)

Back