Rock crawler en scaler topic

crawler motoren gebruiken erg weinig stroom, allebij die opties zullen je waarschijnlijk een uur+ (zou me weinig verbazen als het echt over uren zal gaan) runtime geven als het al niet veel meer is...

Hier een paar how too series waar je waarschijnlijk wel wat aan hebt voor de basics...

Dit gaat over lipos (en er is eigenlijk geen enkele reden om nog NIMH te gebruiken behalve een variant op de "ik ben niet geheel gerustgesteld bij ze")
YouTube - Kanaal van Squirrelod

en zijn electric 101 series:
YouTube - Kanaal van Squirrelod

mijn scaler weegt dik 4 kilo en ik rijd met een 45T brushed motor op 2s lipo ongeveer 45 minuten tot een uurtje op 2200mah 20c lipo
dat is inclusief 18 LED's en een lier die ik dan ook af en toe gebruik..

Ik rijd met met compcrawler met maar 1500mah accu's (3s lipo) en gebruik niet veel.
half uurtje rijden en dan kan ik nog wel ff door.
heb 2 motoren en een bec op 7.4v voor mijn servo

Axial scx10 honcho, weegt 2,5 kg (jaja, 100% standaard) 2s lipo 2400mAh. Ik rij met een 20kg/cm servo en een 27X2 orion motor ongeveer een uur en 15 minuten.
(permanent rijden!) Dus nog geen meeting gedaan, zal wel langer rijden zijn dan, want bij mij is rijden: bij +/_ 1/3 van de snelheid over heuvels/bergen/boomstronken/putten/(noem maar op) en dan naar de volgende tegen max. snelheid... Is 5km/uur

ax 10

Ee mannen, ff een amateurvraagje.

Bij Pk zie je een afbeelding van de ax 10 rtr-kit met van die groene stangetjes onder de auto, die ik bij jullie ook altijd zie. Weet ff niet hoe dat heet...

Maar de afbeelding direct daaronder (ook van de scorpion) heeft daar van die zwarte, plattere stangetjes.

Hoe zit dat nu?

En....ik begrijp dat die achter geen diff hebben, is dat n must om n beetje te kunnen crawlen, of is de lockmogelijkheid aan de voorkant genoeg?

je wil zo min mogelijk diff werking in general dus hoe meer gelocked hoe beter... en die platte links met gaten zijn "high clearance" links van de xr10...

Bij een kit zijn de links (stangetjes) van metaal. Ook zit bij een kit metalen glijlagers.
Bij een rtr ineengestoken is alles plastiek, ook de glijlagers...

volgens mij was (als ik me de thread op RCC goed herriner) de beste van de versies van de ax-10 de ARR versie... die had de meeste upgrades...

Ok, dat groene is de upgrade chassis van de kit dus...

Nu lees ik hier en daar wat tegensprekende zaken of ik begrijp ze gewoon niet goed.

Bij rctwente las ik over de scorpion-kit:

Inbegrepen in deze set zijn o.a. een groen geanodiseerd gehard aluminium chassis en ophangingsdelen en een versterkte transmissie. Deze transmissie welke is volledig gespert, zodat de auto nog vooruitkomt als deze nog maar met 1 wiel grip heeft. De overbrengings verhouding kan worden veranderd van normaal off-road rijden ( 15:1) tot super langzaam kruipen met enorm veel trekkracht (74:1)

Bedoelen ze nu hier dat de assen wel gelockt zijn/kunnen worden?
Want ergens anders las ik dat alleen een eventuele mogelijkheid is van de vooras...

En ff voor de duidelijkheid, bepaalt een sperdiff of je de as kunt locken of niet?

sperdiff is de nederlandse naam voor een gelocked differentieel, (hij is "versperd") en de rest over overdracht transmissie zullen ze wel mee bedoelen "je kan de tandwiel verhouding vrij extreem aanpassen"

Zo, na een aantal weken van stilte weer wat geluid hier in huis.
Al is t niet veel, maar jah, alles is nieuws.

Als alles goed gaat, ga ik het pinksterweekend meedoen aan een internationale wedstrijd in duitsland.. komen behoorlijk wat bekende toprijders uit amerika, duitsland en andere landen..

Ik heb er zin in!!

Ik ben ook bij de gelukkige die naar de wedstrijd gaan in Duitsland.
Kijk er volop naar uit.
Hier heeft de wagen ook meer stil gestaan dan gereden, door de verbouwingswerken.
Zondag ga we naar een meeting in Lummen. Mooi gebied met rotsen.
De wagen nog eens testen, enkele kleine veranderingen aangebracht.

De wedstrijd in Duitsland gaat geloof ik door in een steengroeve

Ik heb nog een mooie modificatie gedaan, even mijn veren anders bevestigd.
Het resultaat is mooi. Helaas heb ik wel een kleine inlevering moeten doen...
Als ik onder de linkse (of rechtse) wielen een obstakel steek tot de auto omver valt, dit punt ligt nu 0,5 tot 1cm lager :?

Achja, foto's :)
Ik raak nu tot 16,5cm hoog onder 1 wiel. Onder het voorwiel is het wel maar 14 cm, dit doordat er te weinig gewicht op de achteras is... Als ik de band naar beneden druk, haal ik ook daar 16,5cm
flex%201%20kant%20af.JPG

flex%202%20kant%20af.JPG

Even de winst duidelijk laten zien, vroeger kon ik maar tot op het blikje :yes:

dubbelflex%201.JPG

dubbelflex%202.JPG

@TimV: Met alle aanpassingen tot nog toe heb je inmiddels een pittige winst behaald in de articulatie, vergeleken tov stock. Heb je ook een foto zonder de body op het chassis ? Altijd leuk om tech te zien.

@Douwe: Hoe is het met de Viper, heb je tussen alle romslomp van een nieuw huis door nog tijd gehad om de XR10 verder om te bouwen ?

Pinksterweekend is nog een goede 1 1/2 maand weg, dus mooi nog wat tijd om te trainen :mrgreen:, dat geld ook voor roodstreepje, haha. Wel een leuk vooruitzicht ... succes mannen :thumbsup:

Hallo;
Ik heb met heel veel plezier dit hele topic in een adem door gelezen.
Jonge jonge wat een info,geweldig.
Ik denk zelf ook om een crawler aan te schaffen.
Ik dacht zelf aan de losi min crawler 1:18,ook omdat het mijn eerste crawler wordt en ik binnen en in mijn tuin wil en ga rijden,en ook omdat mijn gezin met 4 kids de meeste eurootjes opslokken.
de auto's die ik hier voor bij zie komen vind ik echt te duur voor een eerste crawler.
Ik wil dus een rtr setje compleet als 1e wagen die een leuk prijsje heeft.
En als ik dan ook het crawler virus krijg uiteindelijk ee betere auto aanschaffen.
Het mag natuurlijk ook 1;10 zijn als dat mogelijk is maar ben bang dat dat mischien al weer te duur wordt.
Ik zou graag van jullie willen horen wat een leuke eerste beginners crawler jullie mij aanraden.

Mvg Ewald

Hallo;
Ik ben inmiddels op het net aan het zoeken naar een losi 1:18 crawler.
Ik keek even bij pk racing en daar kost hij 300 euro.
Als ik op ebay kijk kost hij tussen de 180 en 200 euro(uit duitsland).
Nu is mijn vraag omdat de dollar nu wel gunsrtig is voor ons, weten jullie mischien wat amerikaanse site's waar ik evt kan kijken?.

Mvg Ewald

Laatst bewerkt:
Hoi murky,
Bedankt voor je reactie.
De venom creeper is idd wel mooi,maar daar moet ik dan nog alle elektronica inzetten,met het bijbehorende prijs kaartje.
Ik ben echt op zoek naar een leuke(simpele) complete beginners crawler.
dat wordt dan mijn eerste aanschaf,daarna wil ik gaan sparen voor een echt goede crawler.

Mvg Ewald

Beginners Crawler

Hallo;
Ik wilde ook nog wel vermelden dat ik marktplaats ook goed in de gaten hou.
Ik ben ook van plan om eens gauw een keer in purmerend te gaan kijken en daar ook mijn oortjes eens goed te luisteren leg.
Mocht er een crawler in of rond beverwijk wonen zou ik bij hem ook wel eens willen gaan kijken.

Mvg Ewald

Back