rock crawling ?

mooi, nog een crawler erbij....
en nu maar hopen dat nog meer mensen zo'n ding gaan kopen :D
ik ben nu mijn 2e scorpion om aan het bouwen naar een competitie crawler.
heb nu de volgende onderdelen aangepast.

*Straight axle adapters
*andere wielen en banden besteld *mayhem beadlocks
*proline badlands banden
*proline flatiron banden
*losi rock crawl banden
*eigen ontworpen chassis
*tamiya trf dempers
*25kg stuurservo (hitech brushless titanium gear)
*55 turns V10 integy motor <-- 1e setup met super rooster
*890Kv brushless outrunner <-- 2e setup met mamba maxx
*jconcepts Rock crawler body

en dit was het wel zo ongeveer. en dan na te gaan dat ik 2 van deze dingen heb rijden ;)

hier even wat foto's van mijn 2 axial scorpions.. 1 helemaal custom chassis met 55 turns, de andere mamba max met brushless en wat kleine aanpassingen

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

op rotsen LOL
ik rijd veel langs de afsluitdijk of op zelfgemaakte rotsparcoursen.
ook wel een beetje in de bossen, al heet het dan meer trial. vandaar ook de bandlands banden met motorcross profiel

Op rotsen LOL

Hahaha die snapte ik ook nog wel ;)

Ben een beetje rond aan het kijken hoe en wat met de Crawlers en was wel benieuwd waar jullie zo al rijden. Bij mij in de buurt is alles erg plat dus was benieuwd of het nog ideeën gaf waar ik kan gaan rijden bij mij in de buurt.

ik vind het mooste gewoon van een crawler dat je echt overal kan rijden, waar je maar wil.
het mooiste is een parcours, uitgezet over dus rotsen met tennisballen.

de afsluitdijk (en wel meer dijken) hebben vaak van die mooie zwarte bassaltblokken waar heel leuk over heen te rijden is (zie bijgevoegde foto :D)

ook is het opzich wel leuk een route te maken over kratten, met planken, touwen en waterbakken enz

zie voor een deel het youtube filmpje

Foto-MGXKCH8F.jpg

Foto-ZEI8JFGK.jpg

Foto-CTSYQRZ3.jpg

Foto-WZHFNYZ7.jpg

Foto-GLJGF4UA.jpg

Foto-N6AT4QY4.jpg

filmpje

Tbq62WQmheQ[/media] - rc rock crawler

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu ik zo een beetje over aan het nadenken ben heb je idd wel een punt. Ook omdat alles niet heel hard gaat heb je ook geen hele grote ruimtes nodig om te kunnen rijden.

Misschien ook is ff wat informatie bij elkaar zoeken over de Axial ziet er wel compleet en netjes uit.

Ben zelf niet echt super gecharmeerd van 3 racing. Is me net iets te cheapo. Maar das persoonlijk.
Het alu wat ze gebruiken is te zacht naar mijn smaak. Heb al eens dempers gehad, die sleten als een gek.

Laatst bewerkt:
gewoon zelf je onderdelen maken. 3racing is wel ok, maar het beste doe je toch zelf. (of koop je bij de mensen die het zelf doen in the usa, land of rock crawling)

Ik heb is een beetje rond zitten kijken en het lijkt me wel wat denk ik. Weet nog niet of ik het ga doen maar kans is aanwezig denk ik.

Als het wat gaat worden zat ik aan de volgende setup te denken. Volgens mij is daar wel mee te rijden :)
- Axial AX10 Scorpion (Kit of misschien de ARTR set)
- Battery/Servo plate voor op de as
- Tekin FX-R ESC (Lipo ready)
- Tekin 55T motor
- Futaba S9451 Servo
- Accu weet ik nog niet zo. Misschien 2S of 3S lipo.

Zitten nog wel wat puntjes waar ik nog niet uit ben. Eigenlijk wil ik wel de kit kopen want bouwen is ook leuk en je weet hoe die in elkaar zit en hoe alles werkt. Maar de ARTR wordt volgens mij completer geleverd met wat opties die er op de kit niet op zitten (Heavy duty diff lockers, Rear axle lockout, Rear high clearance links. Alleen zijn de flanged balls van plastic in plaats van metaal.) Opzich kan je de ARTR natuurlijk ook wel bouwen. Gewoon helemaal uit elkaar halen en dan weer bouwen. Er zit wel wat prijs verschil in de twee ook in verzenden...

Accu's ook niet geen idee moet ik nog ff naar kijken.

Hmmmzz nog maar even goed over nadenken.

hey pasqual

ik zie er een heel mooi lijstje

ik zou nu persoonlijk voor de ARTR set gaan
dit is niet een ready to run maar een ready to race

fx-r is een hele goede keuze (goed instelbare dragbrake, wat heel belangrijk is)
ik zou gewoon een goedkope integy 55 turns hale, net zo goed alleen goedkoper
servo.. alles wat meer dan 15kg geeft, liefst metalen tandwielen (zelf heb ik de nieuwe hitech5955tg met titanium tandwielen en 25kg bij 6v)

ik gebruik ook nog een castle creations BEC om nog meer power naar de servo te kunnen sturen ;)

Ik ga inderdaad ook steeds meer naar die ARTR neigen. Heb alles net op een rij gezet en de ARTR kost wel $20 meer maar scheelt een hoop extra centen als ik de Kit versie wil update met de dingen die op de ARTR zit. Dan ben je zo $70 kwijt om de Kit te updaten naar solid rear axle en de high clearance links. Persoonlijk vind ik de body ook wel mooier.

Die Servo is ff jammer. Had gehoopt dat ik mijn Futaba zou kunnen gebruiken. Die is 9kg volgens mij maar als ik het zo lees is ie niet sterk genoeg. Misschien eerst even met die proberen kan ik daarna nog wel een sterkere kopen.

gewoon eerst proberen, maar hoe meer kracht met sturen hoe beter ;)

de body van de ARTR is mooier (maar als jij hem niet mooier vind heb ik nog wel een nieuwe betty body om te ruilen ;))

Pas, waarom ga je niet voor een set clodassen en fabriceer je je eigen chassis a la "stick".
Veel goedkoper dan een Axial en mocht je crawlen niets vinden kan je hem altijd nog ombouwen voor de RC-Rallycup.

Bij Capelle dichtbij de hitlandbossen en de dijk kan je goed crawlen. Je auto kan je daar gewoon neerzetten en je kan crawlen op zowel de rotsen van de dijk als door het bos.

clods worden eigenlijk niet meer gebruikt, te weinig "groundclearance" bij de assen.
en superclass lijkt goedkoop, maar koop maar eens een set wielen en banden.. dan gaat die prijs ook alweer omhoog (heb hier clod liggen met setje 40 series wielen en banden. wielen 220 dollar, banden 50 dollar per 2)

axial is makkelijk en ook inet duur, alles kant en klaar om te beginnen, wil je meer, gebruik je alleen de assen en ga je zelf aan t ontwerpen.

Eer dat ik alles dan compleet heb ben ik ook weer zo een paar jaar verder :P Mijn eigen ontwerp kunsten gaat het wel lukken maar denk niet dat het ver zal komen als ik het zelf ga doen.

Die Axial is erg compleet en hoef ik inprincipe niets meer bij te kopen en kan zo rijden.

Ja idd daar zat ik ook al aan te denken om bij de IJssel te gaan Crawlen zijn daar wel stukken waar dat moet kunnen.

Back