ronyada

is een 4.1cc? zoja, gewoon lekker opstoken die hap.. heb zelf maanden gereden met ene 4.6cc op 16 procent, alleen start t iets moeilijker en motor is wat moeilijker af te stellen en zal iets minder hard lopen.. maar tis gewoon bruikbaar hoor..

Dat maakt niet uit....

Wil je meer betrouwbaarheid op 16% kan je er een klein koper shimringetje (0.1mm) onder de kop weghalen maar wel weer terug plaatsen als je op 25% gaat rijden. En die P3 plug is denk ik te licht gezien de aanbevelingen van GRP uit.

grp

Danke Roelof voor de reactie,maar ik geloof ik doe er beter aan en laat het blokje zo hoe het nu is en ga gewoon 25% haalen.

Gewoon die 16% oprijden zonder met je headshims te rommelen gaat ook wel lukken, of deze brandstof te koop aanbieden en zelf nieuwe 25% kopen.

De kans dat een motor goed loopt met de juiste gloeiplug en de "verkeerde" brandstof (voor zover dat laatste mogelijk is als je alleen kijkt naar het nitro percentage) lijkt me iets groter dan dat deze goed loopt met een verkeerde plug maar de "juiste" brandstof.

grp

Ik heb ja maar van R&B 16 % en ik had nog geen 25% van R&B voor te mixen,nu heb ik me gewoon 25% van R&B gehaald en daar ga ik hem nu op laaten inlopen.

GRP

Hoi Roelof jij zei dat het plugje P3 van OS niet zo juist zou zijn, ik heb net eentje gehaald,een RT 5 van Rossi is deze dan de juiste?.

grp

Een vraagje zijn jully of ben jij niet nooit eens begonen met het nitro gebeuren,dat jij vraagen had die je misschien nergens weet te vinden.Vindt het gewoon jammer dat er zo bot op vraagen wordt gereageerd.

Laatst bewerkt:
Vraagje: jij stelt op pagina 1 de vraag welke gloeiplug in je motor hoort. Vervolgens neemt Roelof de moeite om de manual van je motor op te zoeken en te linken. Vervolgens doe jij hier niets mee, koopt zomaar een gloeiplug en gaat dan nog eens vragen of die goed is. Ik vind het jammer dat er zo ondankbaar met de aangeboden hulp van ervaren forumgebruikers wordt omgesprongen.

grp

Misshien zijn er ook mensen die aan het begin nog niet zo handig zijn als ze pas met iets bezig zijn bv rc gebeuren- en het gebruik van een forum.

het ligt niet altijd aan de gloeiplug maar meestal aan de afstellingen van de motor.

hier is wat je moet doen:

-nieuwe (in de verpakking) gloeiplug monteren R3 of R4
-motor terug zetten naar de fabrieksinstelling (zie handleiding of internet)
-verse brandstof 16 of 25% uit een ongeopend blik

met deze 3 kan je motor niet anders doen dan starten!!

veel succes

Hoi Roelof jij zei dat het plugje P3 van OS niet zo juist zou zijn, ik heb net eentje gehaald,een RT 5 van Rossi is deze dan de juiste?.

De Rossi waardes komen overeen met die van GRP en dat lijkt er inderdaad meer op.
I raad je af om Novarossi pluggen te gebruiken, deze passen niet goed en werken ook niet goed.

-nieuwe (in de verpakking) gloeiplug monteren R3 of R4

Moeilijk he, om dit draadje te volgen?
Zoals meerdere malen aangegeven zegt de manual een 5, 6 of 7.
En dan zou ik geen R plug doen want dat is een normale plug terwijl deze motor turbopluggen gebruikt.

Back