ronyada

GlowPlug.jpg

osheatrange.jpg

en ook hier meer info:
O'Donnell.nl – O’Donnell gloeipluggen

Laatst bewerkt:
Wat vindt je nu bod hoe hun reageren op mijn vraagen,of dat wat ik geschreeven had.

Allereerst welkom op het MBF
Doe gewoon hoe je in het dagelijks leven ook doet. Gewoon jezelf zijn. Niet te overdreven en niet te ingetogen.
Het forum is inderdaad om je vragen te stellen, maar dan wel na enig zelf onderzoek natuurlijk. Op het www staat veel geschreven over onze hobby en je kunt wellicht hier eens de zoekfunctie gebruiken.
Dit is zeker niet bod bedoeld maar gewoon om vervelende discussies te vermijden.
Nog veel plezier met deze mooie hobby.;)

Een vraagje zijn jully of ben jij niet nooit eens begonen met het nitro gebeuren,dat jij vraagen had die je misschien nergens weet te vinden.Vindt het gewoon jammer dat er zo bot op vraagen wordt gereageerd.

Dat zal nog wel eens vaker gebeuren.

P.S: moeten alle 4,6cctjes 25% verstoken? Ik rijd nu gewoon 16%

grp

Dat komt omdat ik hier aan de grens van duitsland woon en al mijn heele leven in duitsland werk en omdat ik een duitse vrouw heb ,en daarom beter duits spreek en ook schrijf dan nederlands

"Ich bin ein Berliner!!"

En als er iets wordt aangraden, neem dat advies aan, ga niet nogmaals hetzelfde vragen, maar ga op onderzoek uit met het antwoord wat je gekregen hebt. Dan kan er een vervolg vraag komen, welke met plezier wordt beantwoord.
Maar een vraag als "is een R6 plug goed?" nadat je eigenlijk al als antwoord had gehad dat een R4, R5 of R6 plug goed zal zijn, komt over alsof je geen raad aan neemt...

BSB:
>3,5cc wordt 25% aangeraden; de motoren worden af fabriek daar ook op afgestemd qua compressie.

<3,5cc wordt 16% aangeraden, ook hierop stellen de fabrikanten de motoren af qua compressie

grp

Oké Bart ik weet wel wat jij bedoeld maar ik neem ook graag iets aan ,maar daar komt dan wel bij hoe wordt er bij een nieuw lid dan direct gerageerd en op de aard hoe daar gaat het om. Maar ik neem jou raad wel degelijk aanM.v.g. Ron.

En de compressie is samen met de nitropercentage de grootste bepalende factor voor de ontstekinstiming en is instelbaar met de shimringen die onder de kop zitten.

Okay laat ik dan maar snel overstappen, het kan toch hopelijk geen kwaad dat 16%??
Een handelaar van de brandstof vertelde mij dat je bij 25% brandstof sneller slijtage hebt. Klopt dat? En gaat de motor ook meer toeren maken?

Yep;
meer toeren = sneller slijten.
Maar je hoeft niet steeds het maximale toerental te halen, dus je gas-vinger bepaald...

Stel dat je zuiger in de cilinderbus na 10.000.000 keer op en neer gaan is versleten; met een hoger toerental ben je eerder bij dat aantal dan met een lager toerental. Dus logischer wijze is de motor ook eerder versleten, omdat je sneller dat aantal maximale bewegingen haalt...

Het voordeel van meer nitro is dat je motor minder kritisch wordt met het afstellen en is de kans dat je al snel te arm gaat kleiner.

Bij de juiste configuratie (plug, compressie etc) zal meer nitro niet veel meer slijtage geven.

Okay gelukkig ben ik meer van het koppel en niet zo'n snelheidsduivel.
Maar klopt het dat je bij een warme omgeving een koude plug moet gebruiken en andersom?

Yep, daar waar je het nitrogehalte met de compressie op elkaar afstemt doe je hetzelfde met de pluggen en de omgevingstemperatuur.

grp

Goede avond Roelof,een vraagje je hebt geschreeven dat je liever geen novarossi pluggen in mijn (grp tuned 28 line) zou doen, maar ik heb er ja een van axe rossi de rt5 gekocht is deze dan wel goed? .Ik begrijp het even niet meer.

Novarossi en Rossi zijn 2 verschillende merken en dus pluggen...

maatgeving-turbopluggen

plug.jpg

De linker is een Novarossi en de rechter geldt voor de "rest". Je ziet aan de conische punt dat die iets anders loopt en in veel verbrandingskamers is dat ook zo gemaakt. Als je een Novarossi plug in een andere verbrandingskamer plaatst zal die niet goed aansluiten en als je harder doordraait dan wel maar zal een originele plug weer niet goed afsluiten omdat de verbrandingskamer beschadigd is..

Naast dat is het al bijna 2 jaar ellende met de Novarossi pluggen, motoren lopen er niet betrouwbaar op. Dat komt door een minder goed werkend gloeispiraaltje van een ander materiaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back